אופל החלה לשווק באירופה את דגמי האסטרה עם מנוע ה-1.6 ליטר SIDI החדש (170 כ"ס) המציע צריכת דלק עדיפה על מנוע ה-1.6 טורבו הישן, ללא פגיעה בביצועים.
אופל, תציג עד 2015 מעל ל-10 מנועים חדשים, חזקים וחסכוניים מהדור הנוכחי של מנועי אופל. לאחר שהחלה לשווק בשנה שעברה את מנוע הטורבו דיזל החדש, 2.0 ליטר כפול מגדשי טורבו (BiTurbo CDTI) עם 195 כ"ס ו-40.8 קג"מ, אופל מתחילה לשווק את דגמי האסטרה – האצ'בק, סדאן (ברלינה), סטיישן (טורר) ו-GTC, עם מנוע ה-1.6 ליטר SIDI החדש עם הזרקת דלק ישירה והספק של 170 כ"ס.
מנוע ה-1.6 ליטר SIDI מחליף את מנוע ה-1.6 טורבו 180 כ"ס המשווק כיום בישראל עם האסטרה ברלינה 1.6 טורבו. למנוע החדש הספק של 170 כ"ס ב-6,000 סל"ד, אמנם 10 כ"ס פחות, אך זמינות הכוח טובה משמעותית בדגם החדש עם מומנט מרבי של 26.5 קג"מ (28.5 קג"מ – גדישת-יתר במצערת מלאה) המתקבל בין 1,650-3,200 סל"ד, זאת לעומת 23.4 קג"מ של המנוע הישן.
המנוע החדש מספק למשפחת האסטרה את אותם ביצועים כמו המנוע הישן, אך עם צריכת דלק עדיפה. כך למשל באסטרה ברלינה הביצועים זהים ועומדים על 9.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 215 קמ"ש (תוספת זניחה של 2 קמ"ש) עם תיבת 6 הילוכים אוטו', אך צריכת הדלק עומדת על 14.7 ק"מ לליטר לעומת 13.9 ק"מ לליטר עם המנוע המוחלף.