מרצדס תשווק, החל מ-2011 לראשונה זה 60 שנה, את ספינת הדגל של S קלאס עם מנוע 4 צילינדרים.
תקנות הזיהום המחמירות והתחרות על הצגת מכוניות חסכוניות, מביאות את יצרניות היוקרה, לחתוך במספר הצילינדרים ולהוריד את נפחי המנועים. בישראל או בארה"ב, אין סיכוי שזה היה עובד, אך באירופה ישנה דרישה לרכבים חסכוניים, גם אם בעליהם יכולים לרכוש תחנת דלק בכסף שנמצא בכיס הימני שלהם.
מרצדס תחל לשווק את ספינת הדגל שלה, ה-S קלאס 250CDI BlueEFFICIENCY כבר בתחילת 2011, כאשר החשיפה הראשונה הייתה בתערוכת פריז האחרונה. המנוע בנפח 2.2 ליטר עם 4 צילינדרים בלבד, בעל הספק של 204 כ"ס, אך מומנט אדיר של 51 קג"מ. מנוע זה מותקן גם ב-CLS החדשה. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית 7G-TRONIC PLUS וכן למערכת עצור/סע.
למרות ההספק הלא גבוה יחד עם משקלה הלא נמוך של ה-S קלאס, הביצועים, יותר מסבירים עם 8.2 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 240 ק"מ. צריכת הדלק טובה משל לא מעט משפחתיות ועומדת על 17.54 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 149 גרם לקילומטר. עוד סיבה טובה לרכוש S קלאס אם באמת הייתם צריכים אחת. המתחרות דרך אגב, לא נשארות חייבות, לקסוס כבר מזמן מציעה גרסה היברידית ה-LS 600h, אודי תציג מנוע 4 צילינדרים ב-A8 לקראת שנת 2012 ו-ב.מ.וו תציג בסדרה 7 וגם בסדרה 5 תוספת של מנוע חשמלי בכל הדגמים.