מרצדס תציג השבוע בתערוכת בייג'ין, גרסת סטיישן ל-CLS. אמנם מדובר בקונספט אך התמונות לא משקרות והיא נראית כגרסת ייצור יותר מאשר קונספט
מרצדס מציגה מספר חידושים יחד עם הקונספט הזו: משפחה חדשה של מנועי V, את הפנים החדשות של דגמי מרצדס כפי שראינו ב-SLS ובקונספט F-800, ויחידת תאורה קדמית חדשה ומתקדמת המבוססת על פנסים מטכנולוגיית LED .
גרסת הסטיישן הזו ל-CLS היא התשובה של מרצדס לסדרה 5 GT של ב.מ.וו. העיצוב של דגם הקונספט הזה, יהווה את הקו העיצובי העתידי של שאר דגמי מרצדס. אמנם אין הצהרה רשמית של מרצדס על כוונה ליצר את הגרסה הזו ל-CLS, אך שם קוד כבר יש לדגם וכפי שאמרנו, התמונות מציגות רכב שהוא הרבה יותר קרוב לגרסת יצור מאשר לדגם קונספט, הן חיצונית ובעיקר פנים הרכב שכמובן מרמז גם על מראה ה-CLS הבאה.
מרצדס, שדי רגילה להציג עם כל רכב קונספט שלה רכיב שהוא הראשון לשימוש בעולם, מציגה יחידת פנסים ראשית המבוססת LED. יחידת התאורה הדינמית מכילה 71 יחידותLED . יחידת התאורה משמשת ל-5 מצבי תאורה: אור דרך, אור גבוהה, תאורת ערפל, תאורה לכיוון העיקול, ותאורת פנייה.
אמנם הדלתות חסרות המסגרת וקו הגג הנמוך נשארו כמו בCLS הנוכחית, מפתח הדלתות לעומת זאת גדל בכדי להקל על הכניסה והיציאה מהרכב בעיקר למושב האחורי, עקב אכילס בדגם הנוכחי.
פתיחה של תא המטען תחשוף רצפה מוגבהת המרוצפת בעץ אלון ופסי אלומיניום משולבים בה. משני הצדדים של תא המטען נמצאים תאי אחסון רבים, שמצד אחד גונבים לא מעט נפח אך מצד שני בהחלט יספיקו לכמה מחבטי טניס או ערכות גולף. המידות זהות לאלו של המרצדס CLS הבאה, אורך של 4.96 מ', 1.95 מ' רוחב, 1.44 מ' גובה.
בדומה ל-CLS היוצאת הקונסולה המרכזית נמשכת לאחור וחוצצת בין המושבים האחוריים שהפעם הן שתי יחידות נפרדות בסגנון הפורשה פאנאמרה. הרבה עור ועץ אלון יותר מרומזים על מראה הפנים של ה-CLS הבאה.
יחד עם הצגת הCLS סטיישן קונספט, מרצדס חושפת משפחה חדשה של מנועי V6 ו-V8. הקונספט תוצג עם מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר חדש עם מגדש טורבו בלחץ נמוך והזרקת דלק ישירה בהספק של 306 כ"ס. מנוע נוסף שיוצע עם ה-CLS החדשה יהיה V8 בנפח של 4.6 ליטר עם צמד מגדשי טורבו והזרקת דלק ישירה בהספק משוער של 435 כ"ס. מנוע זה יחליף את מנועי ה5.5 ליטר V8 שלא יצא משירות אלא יעבור מקצה שיפורים עבור דגמי AMG במקום מנוע ה-6.2 ליטר.
כל דגמי ה-CLS החדשה ישולבו עם תיבת 7G טרוניק אוטומטית, שהותאמה למערכת עצור/סע לחסכון בדלק. מרצדס תצטרך לעבוד קשה ולהוסיף דגמים חדשים לצי הרכב שלה בשנים הקרובות בכדי לחזור למקום השני במכירות רכבי פרימיום/יוקרה לאחר שאודי עקפה אותה השנה וכבשה את המקום השני במכירות אחרי ב.מ.וו.
לגלריה המלאה - מרצדס CLS סטיישן קונספט