מרצדס S קלאס החדשה (W222), נחשפת בתמונות רשמיות, מפוארת יותר, בטוחה יותר ועם מראה ספורטיבי ומוחצן מבעבר.
נחשפנו בשבועות האחרונים אל תמונות ריגול של S קלאס החדשה, אל תמונות רשמיות של תא הנוסעים, אל מערכות הבטיחות המתקדמות ואף אל המפרט הטכני של הדגם וכעת, מספר שעות לפני שמרצדס תחשוף בבכורה עולמית בהמבורג את S קלאס החדשה, אנחנו נחשפים לראשונה לתמונות רשמיות של הדגם (כתבה מתעדכנת).
מרצדס נמצאת בשנתיים האחרונות במרוץ של החזרת "הכבוד" לסמל הכוכב, וכבוד בעולם הרכב, זה להוביל את טבלת המכירות בשוק היוקרה, תואר אותו איבדה החברה ל-ב.מ.וו ואודי. לאחר שבמהלך השנה האחרונה הציגה החברה מתיחת פנים מקיפה במיוחד כמעט לכל דגמי החברה ואף הציגה כמה דגמים חדשים, כעת מתפנה החברה להציג את ספינת הדגל החדשה של החברה, המכונית שהיא סמל ליוקרה, טכנולוגיה ובטיחות, וזו שלמעשה אחראית על כל תדמית היוקרה של המותג.
אם בעבר מרצדס S קלאס עוצבה בצורה מאופקת, זו החדשה, כפי שניתן לראות בתמונות, אמנם שומרת על קווי העיצוב של הדגם היוצא אך כמו בכל דגמי מרצדס החדשים, העיצוב בעל נוכחות, כזו שלא משאירה ספק לצופה מהצד שכן מדובר ברכב פאר, עם קווי עיצוב מודגשים ונגיעות של ספורטיביות בפגוש הקדמי והאחורי. מרצדס כניראה שלמדה שבעידן בו איפוק וצניעות אלו מילים שלא קיימות בלקסיקון יותר, צריך נועזות, גם אם מדובר בספינת הדגל של החברה שתמיד התהדרה בעיצוב מאופק. העיצוב החדש, איפשר למרצדס להשיג מקדם גרר נמוך במיוחד, CD של 0.24 בלבד, פחות מה-0.25 של טויוטה פריוס.
אל תא הנוסעים של הדגם, הספקנו כאמור להיחשף בעבר באמצעות תמונות רשמיות שפרסמה היצרנית. כמו בכל דגמי S קלאס לדורותיהם תא הנוסעים של הדגם מציג את שיא השילוב בין יוקרה, אלגנטיות וטכנולוגיה, זאת למרות שכמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים שומר בעיצובו על קשר ישיר עם הדגם היוצא. את לוח מחוונים ומסך המידע/מולטימדיה מחליפים בדגם החדש שני מסכי LCD בגודל של "12.3 האחד.
רשימת האבזור של הדגם ארוכה כאורך הגלות, אך ניתן לציין לדוגמה אבזור כגון תאורה ראשית מסוג LED המורכבת מ-54 יחידות תאורה (בכל רמות הגימור), מערכת MAGIC BODY CONTROL - מצלמה קדמית הסורקת את פני השטח מלפנים ומכינה את מתלי הרכב (בולמי אוויר AIRMATIC אדפטיביים כסטנדרט) להתמודד עם המפגעים בהתאם, חגורות הבטיחות מאחור עם כרית אוויר אינטגרלית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית 0-200 קמ"ש, תיקון היגוי אקטיבי, מעקב אחר רכב מלפנים, מערכת ראיית לילה, בקרת אקלים עם בישום ושליטה נפרדת לארבעה אזורים, מערכת בלימת חירום אוטו' הפועלת עד 70 קמ"ש ומניעת התנגשות לפנים אחור ועוד ועוד.
כמו בדגם היוצא, S קלאס החדשה (W222) תוצע בשתי גרסאות בסיס גלגלים: 3.035 מ"מ בדגם "הקצר" ו-3.165 מ"מ בדגם הארוך. שאר מידות הדגם הן 5,116 מ"מ אורך (5,246 מ”מ בדגם הארוך), 1,899 מ"מ רוחב, 1,496 מ"מ גובה. לעומת הדגם היוצא (W221) S קלאס החדשה ארוכה ב-28 מ"מ, רחבה ב-25 מ"מ ובסיס הגלגלים נשאר כשהיה.
עם תחילת השיווק, מרצדס תציע את הדגם עם ארבע יחידות הנעה - דיזל, בנזין ושתי יחידות היברידיות. דגם הבסיס הוא דגם S350 BlueTEC המצויד במנוע V6 טורבו דיזל בהספק של 258 כ"ס ו-63.2 קג"מ. דגם זה מציע ביצועים של 6.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש, זאת עם צריכת דלק משולבת של עד 18.1 ק"מ לליטר. מעל דגם זה יוצע דגם S500 לו מנוע V8 כפול מגדשי טורבו בנפח של 4.7 ליטר המייצר הספק מרבי של 455 כ"ס ו-71.3 קג"מ. דגם זה מציע ביצועים של 4.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש, זאת עם צריכת דלק משולבת של עד 11.6 ק"מ לליטר.
שתי גרסאות היברידיות יוצעו עם S קלאס החדשה, האחת "אירופאית" על בסיס מנוע טורבו דיזל והשנייה (S400 Hybrid), מיועדת בעיקר עבור השוק האמריקאי ושרתה גם בדגם היוצא. הגרסה היברידית S400 HYBRID, משלבת בין מנוע חשמלי למנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר היוצרים הספק כולל של 306 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ. דגם זה מספק ביצועים זהים לדגם הדיזל, אך צריכת הדלק המשולבת עומדת על 15.87 ק"מ לליטר.
הגרסה ההיברידית השנייה, S300 BlueTEC HYBRID, עושה שימוש ביחידת הנעה היברידית אך הפעם על בסיס מנוע טורבו דיזל. יחידה זו הוצגה לראשונה במרצדס E קלאס החדשה. יחידת הנעה זו משלבת בין מנוע 2.1 ליטר טורבו דיזל עם מנוע חשמלי (26 כ"ס ו-28.5 קג"מ) היוצרים הספק כולל של 231 כ"ס ולא פחות מ-76.4 קג"מ. זה מספיק ל-65 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 240 קמ"ש וצריכת דלק של 22.7 ק"מ לליטר. בהמשך, מרצדס תציג גרסה היברידית נוספת, S500 Plug-In HYBRID, היברידית-נטענת עם פליטת CO2 של פחות מ-75 גרם/ק"מ.
לישראל יגיע הדגם החדש במהלך הרבעון האחרון של השנה, כאשר בכלמוביל היבואנית מדווחים על כמה מאות של לקוחות מתעניינים, מהסוג שיכול לשלם כמובן.