מרצדס GLC החדש
מרצדס GLC החדש.
מרצדס GLC החדש
מרצדס GLC החדש.

מרצדס מסירה את הלוט מעל מרצדס GLC החדש לשנת 2022, דור שני לקרוסאובר היוקרתי של מרצדס המתחרה מול דגמים כגון אודי Q5, ב.מ.וו X3 ועוד. מרצדס GLC החדש אולי לא נראה שונה במיוחד מהדגם אותו הוא מחליף, אך מדובר בדגם חדש לחלוטין המציג שדרוג מהותי בכל תחום אפשרי. בשלב מאוחר יותר מרצדס תציג את גרסת הקופה של הדגם -  GLC קופה. 

 

מרצדס GLC היוצא היה להיט מכירות עבור מרצדס וזו כנראה הסיבה שמרצדס בחרה שלא לשחק יותר מידי עם העיצוב המוצלח של הדגם ולכן זה החדש נראה רק כמו גרסה עדכנית ומודרנית יותר לדגם היוצא. עם אורך של 4,716 מ"מ, רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,640 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,888 מ"מ מרצדס GLC החדש ארוך יותר ב-61 מ"מ מהדגם היוצא ועם תוספת סמלית של 15 מ"מ לבסיס הגלגלים. התוספת לאורך הוקדשה ברובה להגדלת נפח תא המטען העומד ב- GLC החדש על 620 ליטר עד 1,640 ליטר.

 

2022 מרצדס GLC החדש
אבולוציה קלה לדגם היוצא.

מרצדס GLC החדש חולק מכלולים רבים עם מרצדס C קלאס החדשה כך שלא תתפלאו לגלות כי הדגמים חולקים גם את אותו תא הנוסעים וכמו ב- C קלאס מדובר בתא נוסעים שהוא חגיגה לעיניים, יוקרתי, איכותי וטכנולוגי. בקונסולה המרכזית, קרוב לידיים של הנהג, נמצא מסך מרכזי "11.9 אנכי דרכו הנהג שולט על מערכת MBUX העדכנית הכוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכוני OTA, תפעול קולי טבעי, מנגנון טביעת אצבע לאבטחה והפעלת פרופיל אישי ועוד. מאחורי ההגה מונח לו מסך "12.3 עליו הנהג לא חייב להביט שכן תצוגה עילית צבעונית מתקדמת תאפשר לו לקבל את כל המידע החיוני מבלי להסיר את המבט מהכביש. 

 

מרצדס GLC החדש
תצוגה עילית מתקדמת.

מרבית רוכשי מרצדס GLC כנראה שמעולם לא נכנסו עם הרכב לשטח, אך מי שירצה בכך יוכל להוסיף את מערכת "מכסה מנוע שקוף", מערכת המציגה לנהג על המסך המרכזי את הגלגלים והשטח מתחת למכסה המנוע כאילו זה היה שקוף. המערכת היא חלק מחבילת המצלמות ההיקפית 360 הכוללת בנוסף גם מצלמת דרך.

 

בשלב ההשקה, מרצדס GLC החדש ישווק עם מבחר של שני מנועי בנזין, דיזל אחד ולא פחות משלוש יחידות הנעה היברידיות פלאג-אין, אחת על בסיס דיזל, עם טווח נסיעה חשמלי משמעותי של מעל ל-100 ק"מ. כל הדגמים מצוידים כסטנדרט במערכת הנעה כפולה 4MATIC ובתיבת 9 הילוכים אוטומטית 9G-TRONIC. דגם GLC 200 מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.8 שניות, מהירות מרבית של 221 קמ"ש לצד צריכת דלק משולבת של 13 ק"מ לליטר. 

 

2022 מרצדס GLC החדש תא הנוסעים
נקלח ישירות מה- C קלאס החדשה.

מעל דגם זה נמצא את דגם GLC 300 עם אותו מנוע אך בהספק מרבי של 258 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, כאן זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות, מהירות מרבית של 240 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 13 ק"מ לליטר. שני מנועי הבנזין ומנוע הדיזל עושים שימוש בסיוע הבירידי 48V.

 

שני דגם הפלאג-אין בנזין מבוססים על מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספקים של 204 כ"ס או 258 כ"ס, אותו מנוע חשמלי בהספק של 135 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ ואותה סוללה בקיבולת של 31.2kWh (עם קירור אקטיבי) המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 104-120 ק"מ. את הסוללה שבדגמים ניתן להטעין באמצעות מטען פנימי 11kW או מטען מהיר DC בהספק של עד 60kW . בכל דגמי הפלאג-אין נסיעה חשמלית מלאה אפשרית עד למהירות של 140 קמ"ש.

 

2022 מרצדס GLC החדש
שלושה דגמי פלאג-אין עם טווח חשמלי של מעל ל-100 קילומטר.

לדגם הפלאג-אין GLC 300e הספק כולל של 313 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ, זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות, ולדגם GLC 400e הספק כולל של 381 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.6 שניות. 

 

לדגם הפלאג-אין דיזל, GLC 300de, הספק משולב של 335 כ"ס ומומנט מרבי של 76.5 קג"מ, לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.4 שניות וטווח נסיעה חשמלי של 102-117 ק"מ. לצד דגם זה נמצא את דגם הדיזל GLC 220d עם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 197 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.0 שניות לצד צריכת דלק משולבת של 19.2 ק"מ לליטר. 

 

2022 מרצדס GLC החדש
בשנה הבאה גם בדגמי ביצועים חדשים.

בשנה הבאה מרצדס תשיק את גרסאות הביצועים AMG של הדגם, דגם GLC 43 יתבסס על מנוע 2.0 ליטר טורבו 408 כ"ס שהוצג עם C43 החדשה ואילו דגם GLC 63 הבכיר כבר יתבסס על מערכת הנעה היברידית פלאג-אין E-PERFOMANCE של AMG, מערכת שתוצג בקרוב בדגם C63 AMG החדש. 

 

מערכת הבלימה המכנית בדגמי הפלאג-אין מתבססת על מגבר בלם חשמלי שלא תלוי במנוע הבנזין ומערכת הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת לנהג בחירה מבין מספר מצבים כולל מצב אוטומטי העושה שימוש במידע ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית בכדי להפעיל את המערכת בצורה האופטימלית ביותר להארכת טווח הנסיעה החשמלי. 

 

2022 מרצדס GLC החדש
מרצדס GLC החדש.

מרצדס ציידה את ה- GLC החדש במערכת היגוי אחורית (אופציה) המאפשרת הטייה של הגלגלים האחוריים בזווית של עד 4.5 מעלות, דבר המאפשר לדוגמה להקטין את קוטר הסיבוב ב-80 ס"מ לצד יתרונות נוספים בתחום הניהוג והתנהגות הכביש. כאופציה ניתן להוסיף גם קפיצי אוויר AIRMATIC בשילוב עם בולמים אדפטיביים לטובת נוחות נסיעה משודרגת, דגמי הפלאג-אין מצוידים בקפיצי אוויר מאחור כסטנדרט. עם תוספת של חבילת שטח קפיצי האוויר יאפשרו להגדיל את מרווח הגחון ב-20 מ"מ. מהצד השני, דגמים המצוידים בחבילת AMG Line הספורטיבית זוכים להנמכת מרכב וכיול ספורטיבי יותר למתלים. 

 

2022 מרצדס GLC החדש
מרצדס GLC החדש.

לצד שפע של אבזור נוחות נמצא מגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, כולן משופרות ומשודרגות לעומת הדגם היוצא ומהדור האחרון של מרצדס. בין היתר נציין את פנסי החזית הדיגיטליים DIGITAL LIGHT, זיהוי תמרורים שגם קורא את התוכן של תמרורים זמניים כגון "כביש רטוב בהמשך", שמירה על מרכז נתיב עד 210 קמ"ש, שמירה על מרחק מרכב קדמי בכל תוואי (עיר ומחוצה לה) ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.