מרצדס חשפה היום (ג') בבכורה עולמית את C קלאס החדשה, דור שישי (W206) למכונית הספורט סדאן היוקרתית של מרצדס המתחרה מול ב.מ.וו סדרה 3, אודי A3, ג'נסיס G70, לקסוס IS ועוד. חיצונית היא אולי לא מחדשת הרבה אך מדובר בדגם חדש לחלוטין המצויד במנועים חדשים, דגמי פלאג-אין עם טווח חשמלי אדיר והמון טכנולוגיה שהגיע ישירות מה-S קלאס החדשה.
מרצדס חושפת בשלב זה את מרכב הסדאן והסטיישן (אסטייט) של ה- C קלאס החדשה, שתהיה זמינה לרכישה באירופה כבר בסוף חודש מרץ הקרוב ובישראל בעוד מספר חודשים. בהמשך מרצדס תציג גם את מרכב הקופה והקבריולט של הדגם וכן את דגמי הביצועים AMG הבאים שלפי השמועות, כבר לא יצוידו במנועי V8 וכנראה שאפילו לא שישה צילינדרים.
העיצוב החיצוני של C קלאס החדשה הוא אבולוציה לעיצוב המוצלח מאוד של הדגם היוצא, עליו מרצדס הלבישה את שפת העיצוב העדכנית של החברה שהוצגה עם ה- S קלאס החדשה וזה כולל גם את העיצוב הבועתי של הפנסים הראשיים והפנסים האחוריים המשולשים עם חתימת התאורה החדשה של מרצדס.
עם אורך של 4,751 מ"מ, רוחב של 1,820 מ"מ, גובה של 1,438 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,865 מ"מ C קלאס החדשה בעיקר ארוכה יותר ב-65 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 25 מ"מ. מפסק הסרנים מלפנים ומאחור ב-19 מ"מ ו-48 מ"מ לשיפור היציבות הכיוונית והיכולות הדינמיות. העיצוב החדש של תא הנוסעים שיפר את המרווח לנהג ולנוסעים בכל הכיוונים, כולל תוספת של 21 מ"מ למרווח הברכיים מאחור. נפח תא המטען נותר ללא שינוי על 455 ליטר או 490-1510 ליטר בדגם הסטיישן שרק גבוה במעט מדגם הסדאן.
לפני שניכנס לתא הנוסעים נספר לכם מה נמצא מתחת למכסה המנוע ויש שם המון שינויים וחידושים שהראשון בהם הוא שימוש במנועי ארבעה צילינדרים בלבד, כולם נעזרים במערכת מיקרו היברידית 48V המסייעת בעת הצורך בתוספת של עד 20 כ"ס ו-20.4 קג"מ למנוע ומאפשרת את כיבוי המנוע למשך זמן מוגבל בשיוט. כל המנועים משודכים לתיבת 9 הילוכים אוטו' 9G-Tronic ולפחות עבור ה-C קלאס מרצדס הורגת את האופציה לתיבת הילוכים ידנית, שמקשה על שילוב יעיל של מערכת מיקרו-היברידית.
היצע דגמי הבנזין מתחיל מדגם C180 המצויד במנוע 1.5 ליטר טורבו חדש במרצדס בהספק מרבי של 170 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ המתקבל בין 1,400-4,000 סל"ד. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.6 שניות, מהירות מרבית של 230 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 15.4-16.1 ק"מ לליטר. דגם C200 מצויד באותו מנוע אך בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.3 שניות, מהירות מרבית של 246 קמ"ש וצריכת דלק דומה. את דגם C200 ניתן לקבל גם עם הנעה כפולה 4MATIC המקצרת את נתון התאוצה ל-7.1 שניות.
דגם הבנזין C300 כבר מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 258 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ המתקבל בין 2,000-3,000 סל"ד. זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.0 שניות, למהירות מרבית של 250 קמ"ש ולצריכת דלק משולבת של 14.3-15.1 ק"מ לליטר. גם את דגם זה ניתן לקבל עם מערכת הנעה כפולה 4MATIC.
היצע דגמי הדיזל כולל את דגם C220d עם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק של 200 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 7.3 שניות ולצריכת דלק משולבת של 19.2-20 ק"מ לליטר. דגם C300d מצויד באותו מנוע אך בהספק מרבי של 265 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ, מספיק לנתון של 0-100 קמ"ש של 5.7 שניות.
הדגם שללא ספק יתפוס את עיקר המכירות באירופה ובישראל הוא דגם הפלאג-אין C300e שהוא שדרוג משמעותי לדגם הפלאג-אין היוצא. המערכת ההיברידית פלאג-אין בדגם זה משלבת מנוע בנזין 2.0 ליטר טורבו בהספק של 197 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ עם מנוע חשמלי חזק יחסית בהספק של 132 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ. ההספק הכולל עומד על 304 כ"ס והמומנט המרבי על 51.6 קג"מ.
השינוי המשמעותי יותר מגיע מהסוללה שהותקנה בדגם, זו בקיבולת של 25.4kWh לעומת 13.5kWh בדגם היוצא מה שמאפשר לדגם להשיג טווח נסיעה חשמלי מלא ומרשים של 100 ק"מ לעומת 55 ק"מ בדגם היוצא. נסיעה על בסיס הסוללה בלבד אפשרית עד למהירות של 140 קמ"ש. דגמי הפלאג-אין מצוידים כסטנדרט במתלי אוויר מאחור המאפשרים את איזון גובה המרכב מאחור ומאפשרים תמיכה אידיאלית יותר במשקל הנוסף של הסוללה.
את הסוללה שבדגם ניתן לטעון באמצעות מטען ביתי בהספק של עד 11kW או באמצעות עמדת טעינה מהירה בהספק של עד 55kW המאפשרת טעינה מלאה של הסוללה בכחצי שעה. מערכת רגנרציה חדשה מאפשרת ניצול רב יותר של אנרגיית הבלימה ודגמי הפלאג-אין זוכים בנוסף למערכת תכנון נסיעה הלוקחת בחשבון דיווחי תנועה ומידע שונה ממערכת הניווט בכדי לתכנן את מסלול הנסיעה האידיאלי לחיסכון מרבי וניצול אידיאלי של הסוללה. כמו דגמי פלאג-אין רבים לרשות הנהג בורר מצבי הנעה, כולל כמובן מצב הנעה חשמלי מלא וכן אפליקציה לניהול הטעינה, איתור הרכב, פתיחה/נעילה מרחוק, הפעלה מרחוק של בקרת האלים ועוד. הסוללה אמנם גונבת נפח מתא המטען אך בניגוד לדגם היוצא התא שטוח ללא בליטה מפריעה. נפח תא המטען עומד על 360 ליטר, תוספת של 45 ליטר לעומת הדגם היוצא אך 95 ליטר פחות מהדגמים הרגילים.
תא הנוסעים החדש והמרשים מאוד של ה-C קלאס מעוצב בהשראת תא הנוסעים של ה-S קלאס החדשה, כולל המסך המרכזי שכמו צף על פני הקונסולה, בגדלים של "9.5 או "11.9 כאופציה, פתחי המיזוג המרכזיים מעליו ולוח המחוונים הדיגיטלי המונח ללא חופה על השבורד אותו תוכלו לקבל בגודל של "10.25 כסטנדרט או לשדרג למסך "12.3 כאופציה. לשני המסכים אפשרות לבחירה מבין שלושה סגנונות שונים ומצב Assistance Mode חדש המציג את התנועה מלפנים יחד עם מידע חיוני.
מערכת המולטימדיה היא מהדור השני והעדכני של מערכת MBUX עם תפעול קולי מורחב בגרסה משופרת, אפליקציה ייעודית למוזיקה, עדכוני OTA למערכת, אפשרות לנעילה באמצעות טביעת אצבע, ניווט בטכנולוגיית מציאות רבודה עם אופציה לתצוגה עילית המוצגת במרחק שנראה כמו 4.5 מטר מהרכב, חיבור למערכת בית חכם ועוד ועוד. אולי קצת פחות לטובה, חלק מהתפעול עבר מכפתורים פיזיים למשטחי מגע, כך לדוגמה השליטה על חימום/אוורור המושבים, בחירת כיוון מראות הצד או הקיפול, כמובן שגם ממשק בקרת האקלים שזכה לתצוגה קבועה בתחתית המסך המרכזי וגם על גלגל ההגה נמצא משטחי מגע במקום כפתורים פיזיים. להגה שני עיצובים, אחד אלגנטי לדגמים הרגילים ואחר לדגמי AMG ליין.
לראשונה בדגם, מרצדס ציידה את ה- C קלאס החדשה במערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים כאשר הגלגלים האחוריים יכולים להסתובב עד 2.5 בניגוד לכיוון הקדמיים עד למהירות של 60 קמ"ש ומעל מהירות זו הם יסתובבו עם כיוון הנסיעה לשיפור היציבות הכיוונית.
מפרט מערכות הבטיחות המתקדמות בדגם ארוכה מאוד ומאפשרת לדגם נסיעה אוטונומית ברמה 2-3 כתלות בתקנות שוק היעד. יש מערכת שמירה על מרחק קבוע מהרכב שמלפנים כולל תגובה לרכב עומד עד למהירות של 100 קמ"ש לעומת 60 קמ"ש בעבר. יש מערכת היגוי אקטיבית השומרת את הרכב במרכז נתיב הנסיעה עד למהירות של 210 קמ"ש והיא עושה זאת באמצעות מצלמת 360 מעלות ולא רק זו הקדמית. מערכת זיהוי תמרורים מתקדמת יותר ותזהה, לדוגמה, גם שילוט של עבודות בכביש הדרך או שלטים הכוללים תנאי וכן תמרורי עצור ורמזור אדום. הדגם מצויד בתאורת LED מלאה כסטנדרט ולרוכשים ישנה אופציה לשדרג לתאורה הדיגיטלית המתקדמת שמרצדס הציגה עם ה-S קלאס החדשה המורכבת מ-1.3 מיליון פיקסלים המאפשרים, לדוגמה, הקרנה של סימנים על הכביש בכדי להזהיר נהגים אחרים.
גילי פריאנטה מנכ"ל מרצדס ישראל מציין כי ה – C CLASS החדשה מעלה את הרף בקטגוריית הסלון היוקרתית, זאת הודות למאפיינים טכנולוגים מתקדמים שהוצגו לראשונה ב S CLASS, מערכת ההפעלה המתקדמת MBUX, היגוי אחורי והנעת עזר חשמלית. עוד מציין פריאנטה כי ה - C CLASS החדשה תושק בישראל ברבעון השלישי של השנה.