מקלארן 650S, מכונית הספורט החדשה של מקלארן עם 650 כ"ס, היא למעשה מתיחת פנים מקיפה ל-12C ועם הזמן, תחליף אותה בהיצע הדגמים של מקלארן.
מקלארן הציגה בז'נבה את ה-650S החדשה ולצידה, את ה-650S ספיידר – הגרסה הפתוחה לדגם. למרות שבמקלארן לא מודים בכך בפה מלא, ה-650S היא מתיחת פנים מקיפה ל-12C למעשה מחליפה אותו, זאת למרות שזו האחרונה תיוצר "כל עוד ישנה דרישה".
המקלארן 650S מבוססת על הפלטפורמה של ה-12C וחיצונית, נבדלת ממנה בעיקר בחזית שנלקחה ישירות מהמקלארן P1 ההיברידית. שינויים נוספים הם תכנון אווירודינמי מוקפד יותר המאפשר לייצר כוח הצמדה הגדול ב-24% מזה של ה-12C ללא שינוי במקדם גרר. בתא הנוסעים השינויים מינוריים בלבד ומסתכמים בשדרוג קל לאבזור ובריפוד הדשבורד באלקנטרה. הרוכשים יוכלו להוסיף את מושבי הקרבון של ה-P1, כיוון חשמלי לגלגל ההגה וחבילת קרבון לתא הנוסעים.
המנוע המרכזי של ה-650S הוא גרסה משופרת של מנוע ה-12C, מנוע V8 עם שני מגדשי טורבו בנפח 3.8 ליטר. ההספק המרבי עומד על 650 כ"ס, 25 כ"ס יותר מב-12C, והמומנט המרבי עומד 69.1 קג"מ. המנוע משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים משודרגת המניעה את הגלגלים מאחור.
על משקל יבש של 1,330 ק"ג, זה מספיק לדגם להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.0 שניות, 0-200 קמ"ש ב-8.45 שניות, 0-300 קמ"ש ב-24.45 שניות ולרשום מהירות מרבית של 333 קמ"ש. שיפור לעומת ה-3.1 שניות 0-100 קמ"ש ו-9.0 שניות 0-200 קמ"ש של ה-12C. צריכת הדלק של ה-650S עומדת על 8.5 ק"מ לליטר.
שינויים נוספים שנעשו לעומת ה-12C הם קפיצים קשיחים יותר, שדרוג של מערכת בקרת השלדה/מתלים (ProActive Chassis Control ) שכעת פועלת בנפרד מתכנית הנהיגה הנבחרת וכן עדכון למערכת בקרת היציבות.
המקלארן 650S ספייידר, שנחשפה בבכורה עולמית בתערוכת ז'נבה בשבוע שעבר, שוקלת כ-40 ק"מ יותר מגרסת הקופה וכוללות גג קשיח הנפתח חשמלית ב-18 שניות. הביצועים בדגם זה עומדים על 3.0 שניות 0-100 קמ"ש (כמו בקופה) ו-8.6 שניות 0-200 קמ"ש (0.2 שניות יותר מהקופה).
בבריטניה, שוק הבית של מקלארן שיזכה לקבל את הדגם החדש לפני כולם, מחירה של המקלארן 650S יעמוד על 195,000 ליש"ט, 20,000 ליש"ט יותר מה-12C, ומחירה של ה-650S ספיידר יעמוד על 215,000 ליש"ט.