בצמידות רבה, הושקו בארץ בזה אחר זה, ניסאן קשקאי המחודש, פיג'ו 3008 ויונדאי ix35
שוק קרוסאובר הקטנים בישראל נשלט מספר שנים ע"י הטוסון. עד שהגיע הניסאן קשקאי, עם תג מחיר מפתה ובשנה האחרונה, גנב את הבכורה מיונדאי טוסון המתיישן. עתה יונדאי החלה בשיווק מחליפו המודרני והמעוצב של הטוסון ה-ix35 עם תג מחיר התחלתי המכוון ישירות לקשקאי שגם הוא זה עתה הגיע לאחר בוטוקס ומתיחת פנים. שניים רבים והשלישי ינסה לזכות?. אמנם באיחור, מאוד לא אפנתי, פיג'ו משיקה בארץ את ה-3008, הקרוסאובר החדש (יחסית) של פיג'ו.
מחירי בסיס:
-
קשקאי: מחיר החל מ- 159,000 ש"ח (הנעה קדמית בלבד)
-
יונדאי ix35: מחיר החל מ-157,500 (הנעה קדמית בלבד)
-
פיג'ו 3008: מחיר החל מ-169,900 ש"ח ברמת גימור גבוהה.
מספר נקודות עומדות לזכות הפיג'ו, רמת גימור גבוהה בהרבה משל השתיים האחרות, איכות חומרים ועיצוב פנים ברמה גבוהה יותר מהשתיים האחרות ואיבזור יחודי .חסרון אחד גדול ל- 3008 הקרוסאובר הזה נראה יותר כסטיישן מגובהה מאשר דמוי ג'יפ או קרוסאובר טהור, למרות שבסך הכל מכל מהצד ומאחור הוא נראה מרשים אך מלפנים? סליחה פיג'ו, אך הוא פשוט מכוער, הגיע הזמן שהאריה יסגור קצת את הלוע.
לכן התחרות העיקרית עדיין תהיה רק בין ה- ix35 והקשקאי. כאשר היתרון של רכב חדש לחלוטין, יעבוד לטובת היונדאי ix35, במיוחד עם מנועים טובים ומתקדמים יותר החל מ-163 כ"ס (גם לפיג'ו עם מנוע 1.6 ליטר THP 156 כ"ס) ומנוע דיזל חזק מאוד ומתקדם לקטגוריה 184 כ”ס. גם בתחום הפנים הקשקאי נשאר מאחור לעומת ה-ix35 וודאי לעומת ה-3008, עם תא נוסעים משעמם, חסר השראה ולא איכותי במיוחד.