ארגון הבטיחות IIHS של חברות הביטוח האמריקאיות מבצע מבחני ריסוק לכל הדגמים המשווקים בשוק האמריקאי. מה שמייחד את הארגון הזה הוא שמבחני הריסוק שהוא מבצע הם תוצאה של ניתוח של תאונות אמת, כך לדוגמה הארגון הוסיף בשנת 2013 מבחן ריסוק חזיתי בחפיפה צרה בו רק 25% מחזית הרכב מתנגשת במחסום, ולא 40% כמו במבחן הרגיל, זאת לאחר ששהארגון זיהה כי לא מעט תאונות מסוג זה מתרחשות ומסתיימות עם פציעות קשות והרוגים.
את מבחן הריסוק החזיתי ב-40%, המתבצע כיום במהירות של 65 קמ"ש, הארגון החל לבצע בשנת 1995, אז מרבית הדגמים כשלו במבחן בשל קריסה של תא הנוסעים שגרמה לפציעה חמורה של הנהג אך כיום כל הרכבים המודרניים מקבלים ציון טוב מרבי במבחן הזה. אליה וקוץ בה שכן מחקר שהארגון ביצע לאחרונה אשר ניתח מקרי תאונה אמיתיים גילה כי בתאונות מסוג זה (חזיתית 40% השקה) הנוסעים מאחור נפגעו באופן חמור יותר מאלו שישבו מלפנים.
הסיבה לכך היא דווקא השיפור בחוזק חלל תא הנוסעים. המדד העיקרי להגנה על נוסעים בזמן התנגשות הוא היכולת של הרכב/שלדה לספוג כמה שיותר אנרגיה כך שפחות אנרגיה תעבור לנוסעים כתוצאה מההתנגשות. בעבר תא הנוסעים היה קורס משמעותית בזמן התנגשות חזיתית כך שהנוסעים הקדמיים אמנם היו נפגעים באופן משמעותית מאוד, אך אלו מאחור נפגעו הרבה פחות, כל עוד הם היו חגורים.
כאמור, כיום כל הרכבים המודרניים מצוידים בחלל תא נוסעים שלא קורס בזמן התנגשות ולכן הוא מגן מצוין על הנוסעים מלפנים מחדירה של עצמים קשיחים לחלל תא הנוסעים, אך לפי המחקר של הארגון נוצר מצב בו הסיכוי לפציעה קטלנית של נוסע אחורי גדולה יותר ב-46% מזו של נוסע קדמי.
חלק מהסיבה לכך שהנוסעים מלפנים מוגנים יותר נעוצה גם בעבודה שהם זוכים ליותר כריות אוויר שהם גם מתקדמות יותר ובחלק מהרכבים, במיוחד אלו הזולים יותר, החגורות הקדמיות מתקדמות יותר וכוללות מספר מנגנונים להפחתת הפגיעה בחזה זאת לעומת הנוסעים מאחור שמקבלים חגורות בסיסיות ופשוטות יותר.
מסיבות אלו הארגון החל לבצע מבחן נוסף הבוחן את ההגנה על הנוסעים מאחור בעזרת שתי בובות המדמות את הנוסעים הפגיעים ביותר לפי המחקר, נשים בעלות גוף קטן וילד בגיל 12. הארגון בחן 15 רכבים שונים במבחן החדש ולמעט שני רכבים שזכו לציון המרבי (טוב) שאר הרכבים זכו לציון בינוני או נכשל.
לא תופתעו לגלות ש- וולוו XC40 הציג את הביצועים הטובים ביותר במבחן, זו תוצאה של חברה שמתכננת את הרכבים שלה להיות כמה שיותר בטוחים, נקודה, ולא רק ככאלו שיעברו בהצלחה את המבחנים של ארגונים שונים אך ייכשלו אם פרוטוקול המבחן ישתנה או יוחמר. גם פורד קוגה (אסקייפ האמריקאי) הציג ביצועים טובים וזכה לציון המרבי.
טויוטה ראב4 זכה בציון השני בטיבו עם הערות לתזוזה של חגורת הבטיחות באזור האגן וכרית וילון לא מספיק ארוכה. סובארו פורסטר הציג גם הוא ביצועים טובים, אך חגורות הבטיחות גרמו לפגיעה בחזה ולכן הוא זכה לציון בינוני בלבד. לציון בינוני זכו גם אודי Q3 וניסאן אקס-טרייל החדש.
כל שאר הרכבים הנבחנים הציגו, כצפוי, הגנה טובה מאוד על הנהג מלפנים אך כשלו בחלק מסעיפי המבחן ולא הצליחו למנוע פגיע חמורה שיכולה לגרום למוות.