חמישה כוכבים לסוזוקי ויטארה החדש ורנו אספאס, ארבעה כוכבים בלבד למאזדה 2 החדשה ופיאט 500X וציון נמוך לרנו טראפיק ואופל ויוארו.
העלאת הרף במבחני הריסוק והבטיחות של ארגון הבטיחות האירופאי EURO NCAP, הביא לכך שלמקצה המבחנים הראשון לשנת 2015, רק שני דגמים מתוך שבעה שנבחנו השיגו ציון מלא של חמישה כוכבים, ציון שעד לפני שנתיים היה הציון השכיח ביותר.
השנה, הארגון הוסיף מבחן ריסוק חזיתי מלא המשוקלל יחד עם המבחן המוכר של ריסוק 40% מחזית הרכב בקיר קשיח. שאר המבחנים לא השתנו, אך שיטת הניקוד שונתה והוחמרה כך שלפי הארגון אין טעם להשוות בין תוצאות של שנים קודמות עם השנה הנוכחית.
שני הדגמים שהשיגו את ציון הבטיחות המרבי הם סוזוקי ויטארה החדש (אצלנו מיולי הקרוב) והמיניוואן והמפואר של רנו, האספאס החדש. הדגמים זכו לציונים של, בהתאמה: 89% ו-82% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים, 85% ו-89% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור ו-75% ו-80% בעזרי בטיחות כגון בקרת יציבות, מגביל מהירות ועוד.
בציון של 4 כוכבי בטיחות זכו פיאט 500X, הקרוסאובר העירוני החדש של פיאט, מאזדה 2 החדשה (בקרוב בישראל) ואודי TT החדשה שהייתה פסע מלזכות בציון מביך של 3 כוכבי בטיחות בשל ציון נמוך במיוחד של 68% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות בתאונת צד, זאת יחד עם העדר אבזור בטיחות מתקדם כסטנדרט.
צמד המסחריות התאומות, אופל ויוארו ורנו טראפיק החדשות, זכו בציון גרוע של 3 כוכבי בטיחות בלבד. לא רק בשל העדר אבזור בטיחות מתקדם אלא ובעיקר בשל הגנה בינונית בלבד בזמן התנגשות חזיתית (ציון של 52% בלבד).