יונדאי i35 החדשה תוצע עם מנוע 1.6 ליטר GDI בהספק של 140 כ"ס ותא נוסעים שזכה לשדרוג כולל ומקיף.
לפני מספר שעות, יונדאי חשפה לראשונה בקוריאה את ה-i35 החדשה לשנת 2014 לאחר מתיחת מקיפה פנים לדגם. על השינויים החיצוניים בדגם, תוכלו לקרוא בקישור, כאן נתרכז בשינויים החשובים יותר, אלו שבתא הנוסעים המחודש ומתחת למכסה המנוע.
זו הפעם הראשונה בה אנו נחשפים אל תא הנוסעים המחודש של ה-i35 ולפחות לפי התמונות, יונדאי ביצעה עבודה מקיפה בשיפור תא הנוסעים של הדגם. העיצוב אמנם כמעט ולא השתנה כלל, אך אין כמעט נקודה בתא הנוסעים שיונדאי לא שינתה, שידרגה, שיפרה וחתמה את הכל עם רמת גימור גבוהה מבעבר. יונדאי התרכזה בעיקר בשיפור הנדסת האנוש והפרקטיקה בתא הנוסעים, בהתאם למשוב אותו קיבלה מלקוחות הדגם.
הקונסולה המרכזית נשארה באותו עיצוב, אך חודשה לחלוטין בכל הקשור בגימור ובאבזור. אם נתחיל מלמעלה, ניתן למצוא שעון זמן חדש ופתחי המיזוג שהיו נמוכים מידי בעבר עולים כלפי מעלה וכעת גם ניתנים לסגירה. מערכת השמע (בין אם הבסיסית או עם מסך מגע) חודשה גם היא ומציעה הנדסת אנוש משופרת בזכות פיזור נכון יותר של כפתורי התפעול השונים. נעים לראות שיונדאי, סוף סוף, הוציאה לגמלאות את המסך הכחול והארכאי למראה ששימש את בקרת האקלים ומערכת השמע. גם מערכת בקרת האקלים חודשה וגם היא מציעה תפעול אינטואיטיבי יותר בזכות, למשל, הגדלה ומיקום מחדש של כפותרי בקרת הטמפרטורה.
את כל הפלסטיקה הכסופה והפשוטה/זולה למראה שהקיפה את הקונסלה המרכזית (ושימשה במקומות רבים נוספים בתא הנוסעים) יונדאי הוציאה והכניסה במקומה פלסטיקה איכותית יותר למראה במגוון צבעים והוסיפה גימור בשחור פסנתר מסביב למערכת השמע. גם מסילת ידית ההילוכים חודשה והיא זהה כיום לזו שנמצא ב-i30 החדשה.
שינויים נוספים שיונדאי ביצעה בתא הנוסעים הם: הוספת פתחי מיזוג לספסל האחורי, הגבהת המשענת המרכזית, מסך OLED חדש בגודל "3.5 למחשב הדרך בלוח השעונים, תוספת של מערכת FLEX-STEER לתגבור היגוי (בחירה בין מצב נוחות, רגיל וספורט), תוספת של כפתור ECO לחיסכון בדלק (משנה את מפת דוושת הגז ובחירה בהילוך הגבוה ביותר האפשרי). תוספות נוספות בתחום האבזור שפחות רלוונטיות לשוק המקומי הן: חימום לגלגל ההגה, אוורר למושבים הקדמיים ומערכת חנייה אוטו' בניצב ובמקביל ואפשרות לשליטה מרחוק על חלק ממערכות הרכב באמצעות אפליקציה סלולרית.
בתחום המנועים, לפחות עבור השוק הקוריאני, ה-i35 מתחדשת בשני מנועים. החשוב יותר עבור השוק המקומי שלנו זה קבלתו של מנוע ה-1.6 ליטר GDI המשמש את הולוסטר ואת ה-i30 החדשה. למנוע זה הספק מרבי של 140 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומונט מרבי של 16.7 קג"מ ב-4,850 סל"ד זאת לעומת 132 כ"ס ו-16.1 קג"מ בדגם הנוכחי. כמו בדגם הנוכחי, גם מנוע זה יוצע עם תיבת 6 הילוכים אוטו'. מנוע חדש נוסף שיוצע לראשונה עם הדגם הוא מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 128 כ"ס ו-28.5 קג"מ שיוצע עם תיבת הילוכים ידנית או אוטו'. באופן מסורתי, נתוני הביצועים בקוריאה לא מפורסמים ונתוני צריכת הדלק, שונים מהתקן הנהוג כאן בישראל (מחמיר יותר בקוריאה).
כמו בכל מתיחת פנים, יונדאי ביצעה שינויים בכיול המתלים וההיגוי לטובת נסיעה נוחה יותר והתנהגות כביש משופרת. הדגם ימשיך להיות מוצע עם 6 כריות אוויר, אך לטובת שיפור הבטיחות יונדאי הוסיפה אזורי קריסה בדלתות ובחזית הרכב.