2017 יגואר E פייס
יגואר E פייס.
2017 יגואר E פייס
יגואר E פייס.

יגואר E PACE הוא הקרוסאובר הקומפקטי הראשון של יגואר אשר נולד להתחרות ב-X1 של ב.מ.וו, ב-Q3 של אודי ועוד.

 

יגואר הסירה הבוקר את הלוט מעל הקרוסאובר הקומפקטי החדש והראשון שלה, יגואר E-Pace, אח קטן ל-F פייס ומתחרה לדגמים כגון ב.מ.וו X1, לקסוס NX, אודי Q3 ועוד.

 

אם ציפינו, כמו אצל רוב המתחרים, לקבל סוג של מיני F-פייס, יגואר מפתיעה ובמקום להסתמך על קווי העיצוב של האח הגדול, שבעצמו מסתמך על עיצוב דגמי הסדאן של החברה, ליגואר E-פייס עיצוב ייחודי שחלקו נעשה בהשראת מכונית הרודסטר F-טייפ, במיוחד בעיצוב פנסי החזית.

 

אמנם גם עיצוב תא הנוסעים ייחודי לדגם, אך כמו בדגמים אחרים של החברה העיצוב מאופק יתר על המידה ודי חסר השראה, למרות שימוש נרחב במיוחד בעור. זה כמובן לא מונע מתא הנוסעים להיות טכנולוגי ומצויד היטב, עם מסך מגע "10 מרכזי ולוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל "12.3 (אופציה), תצוגה עילית מתקדמת על בסיס טכנולוגיית TFT, עם 5 כניסות USB ו-4 שקעי 12V או נקודה חמה בטכנולוגיית 4G WI-FI לעד שמונה מכשירים. בשונה משאר דגמי יגואר, לא נמצא במרכז הקונסולה חוגה השולטת בתיבת ההילוכים אלא מוט (אלקטרוני) רגיל למראה, זאת גם בשל העובדה שהדגם מצויד בתיבת 9 הילוכים אוטו'. 

 

יגואר E פייס תא הנוסעים
מחלקת עיצוב הפנים של יגואר צריכה להתעורר.

עם אורך של 4,395 מ"מ, רוחב של 1,984 מ"מ (כולל מראות צד מקופלות), גובה של 1,649 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,681 מ"מ, לדגם מידות דומות לאלו של ה-X1 החדש. נפח תא המטען בדגם גדול למדי ועומד על 577 ליטר, קיפול המושבים מאחור, ביחס של 60:40, יוצר תא מטען בנפח של 1,234 ליטר.

 

שלושה מנועי דיזל, בהספקים של 150-240 כ"ס, ושני מנועי בנזין, בהספקים של 250-300 כ"ס, יוצעו לבחירה עם ה-E פייס, כולם על בסיס מנוע ה-2.0 ליטר אינג'ניום החדש של יגואר. למעט גרסת הנעה קדמית אחת עם מנוע הדיזל 150 כ"ס הבסיסי, כל שאר גרסאות הדגם מצוידת כסטנדרט במערכת הנעה כפולה AWD. שני מנועי הבנזין של הדגם, 250 כ"ס ו-300 כ"ס, ומנוע הדיזל הבכיר, 180 כ"ס, משודכים כסטנדרט לתיבת 9 הילוכים אוטו'.

 

דגם הבנזין 250 כ"ס מייצר בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.0 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש, דגם הבנזין הבכיר עם 300 כ"ס מקצר את נתון התאוצה לכדי 6.4 שניות ומוסיף 13 קמ"ש למהירות המרבית. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 13 ק"מ לליטר ו-12.5 ק"מ לליטר בהתאמה. עם מנועי הדיזל תוכלו כבר להשיג צריכת דלק טובה יותר, כ-17.8 ק"מ לליטר עם תיבה אוטו' .

 

 

בשלב זה, יגואר לא חושפת גרסת ביצועים ל- E פייס, אך היא כן מציעה לרוכשים בחירה בחבילת R-Dynamic המעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר ומוסיפה מושבים אוחזים יותר ומנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה. מערכת ההנעה הכפולה של הדגם מסוגלת להעביר עד 100% מהמומנט לציר האחורי ומסוגלת להעביר עד 100% מהמומנט בציר האחורי לאחד הגלגלים, כל זאת לטובת אחיזה מרבית ויכולות דינמיות גבוהות. לטובת צריכת דלק חסכונית יותר, מערכת Active Driveline מנתקת את הציר האחורי ומעבירה את כל הכוח לציד הקדמי ובזמן של 0.3 שניות היא מסוגלת להחזיר את הגלגלים האחוריים לפעולה.

 

כל הדגמים מצוידים בבורר מצבי נהיגה/אחיזה עם 4 מצבים לבחירה כאשר כל מצב משנה את תגובת המנוע, היגוי, תיבת ההילוכים וקשיחות הבולמים – בדגמים המצוידים בבולמים בעלי קשיחות משתנה.

 

כיאה לרכב יוקרה מודרני, יגואר E-פייס מצויד במגוון רחב של מערכות בטיחות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תאורה ראשית LED אדפטיבית ועוד ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.