הונדה חושפת ביפן תמונות ופרטים ראשונים על הונדה ZR-V, הקרוסאובר המשפחתי החדש של הונדה המבוסס על הסיוויק החדשה. הונדה ZR-V ישווק באירופה במהלך שנת 2023 עם הנעה היברידית בלבד בדגם ZR-V e:HEV.
אתם כמובן לא טועים אם הדגם נראה לכם מוכר שכן הונדה ZR-V הוא פשוט שם אחר להונדה HR-V האמריקאי שהוצג בחודש שעבר, השונה מהותית מהונדה HR-V האירופי. אם הגרסה לשוק האמריקאי זכתה לעיצוב על הצד הקשוח יותר, שכן שם הונדה מכוונת את הדגם ללקוחות עם אורך חיים אקטיבי, הונדה ZR-V היפני/אירופי זכה לעיצוב מעודן וספורטיבי יותר והמילה ספורט, גם מוצמדת לשם של הגרסה ההיברידית של הדגם.
הגרסה לשוק האמריקאי מצוידת במנוע 2.0 ליטר 160 כ"ס, ביפן הדגם ישווק עם מנוע 1.5 ליטר טורבו 190 כ"ס עם תיבת הילוכים רציפה CVT או עם מערכת הנעה היברידית e:HEV על בסיס מנוע 2.0 ליטר. השאלה היא האם זו תהיה יחידת ההנעה ההיברידית 183 כ"ס המוכרת לנו מהונדה סיוויק ההיברידית (בקרוב בישראל) או שזו תהיה הגרסה המעודכנת והמשופרת 204 כ"ס שהוצגה השבוע עם הונדה CR-V החדש. כאמור, באירופה זו תהיה הגרסה היחידה של הדגם.
תא הנוסעים זהה למוכר לנו מהגרסה האמריקאית, ובשניהם העיצוב נעשה בהשראת תא הנוסעים של הסיוויק, מה שלא תמצאו כאן זה מוט הילוכים סטנדרטי שכן למערכת ההנעה ההיברידית אין תיבת הילוכים ולכן במקום זה תמצאו כפתורים למצבי הנסיעה.
להונדה ZR-V אורך של 457 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ, גובה של 161 ס"מ ובסיס גלגלים של 265 ס"מ, מידות של קרוסאובר משפחתי ממוצע כדוגמת קיה ספורטאז'.
דגם נוסף, שהונדה תשווק באירופה בשנה הבאה הוא הונדה e:NY1, גרסה חשמלית מלאה להונדה HR-V. בסין הונדה כבר הציגה גרסה כזו ושם הדגם משווק בשתי גרסאות הנעה: דגם בסיס עם 182 כ"ס ו-31.6 קג"מ המצויד בסוללה בקיבולת של 53.6kWh המאפשרת טווח נסיעה של 420 ק"מ ודגם בכיר עם 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ המצויד בסוללה בקיבלות של 68.8kWh המאפשרת טווח נסיעה של 510 ק"מ.