שלושה חודשים בלבד לאחר שהציגה את הונדה e:Ny1, הונדה החלה לאחרונה לשווק באירופה את הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה המתחרה מול דגמים כגון יונדאי קונה EV החדש ועוד. דגמי הונדה הפכו לאחרונה ליקרים למדי בישראל ובאירופה, לא כך בשוק האמריקאי, והונדה e:Ny1 לא יוצא דופן עם מחיר העומד על החל מ-212,700 שקל בשוק הבריטי.
למרות הדמיון הויזואלי הרב להונדה HR-V, שטרם הגיע לישראל, הונדה e:Ny1 הוא רכב שונה המבוסס על פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית (e:N Architecture F) או כך לפחות הונדה טוענת למרות שהפלטפורמה הזו, בסופו של דבר, מקורה בדגמי הבנזין של החברה שפשוט עברה התאמות שונות עבור הנעה חשמלית. זה בולט מאוד כאשר מסתכלים על תחתית הרכב ומגלים שהסוללה בולטת מאוד, דבר המאפיין רכבי בנזין שעברו הסבה להנעה חשמלית.
הונדה e:Ny1 הוא למעשה הגרסה לשוק האירופי של הונדה e:Ns1 המשווק בסין מאז שנת 2020, הדגם הוא קרוסאובר עירוני/משפחתי עם אורך של 4.39 מטר, רוחב של 1.79 מטר, גובה של 1.58 מטר, בסיס גלגלים של 2.61 מטר ונפח תא מטען של 361 ליטר, כך שהוא דומה בגודלו לקונה החדש או למאזדה CX-30, רק עם בסיס גלגלים קצר יותר ב-5 ס"מ.
הונדה e:Ny1 מצויד במערכת הנעה חשמלית אחת בלבד עם מנוע קדמי בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 7.6 שניות ולמהירות מרבית של 160 קמ"ש. בתחתית המרכב מותקנת סוללה בקיבולת של 68.8kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 412 ק"מ בתקן WLTP. בכל הקשור לטעינה, הדגם מצויד במטען פנימי 11kW וביכולת טעינה מהירה DC בהספק נמוך יחסית של 78kW בלבד, כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת 45 דקות.
לקונה החדש של יונדאי מערכת הנעה במפרט דומה, מנוע חשמלי קדמי 218 כ"ס ו-26 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-7.8 שניות) וסוללה בקיבולת של 65.4kWh בגרסה הבכירה יותר של הדגם, אך כאן טווח הנסיעה עומד על 514 ק"מ. ההפרש המשמעותי הזה בטווח הנסיעה על מפרט דומה על הנייר (גם המשקל דומה) הוא פשוט תוצאה של חוסר השקעה של הונדה בתחום ההנעה החשמלית, די ברור שהמעבר הזה הוא לא פשוט עבור יצרן מנועי הבעירה הפנימית הגדול בעולם שמייצר מעל ל-30 מיליון מנועים בשנה עבור מגוון רחב של שימושים. צריך כמובן לזכור שאירופה היא שוק זניח יחסית עבור הונדה, מגרש המשחקים העיקרי של החברה הוא השוק הצפון אמריקאי ומזרח אסיה, שם המעבר להנעה חשמלית הוא עדיין לא דבר שמאיים על הונדה.
במרכז תא הנוסעים נמצא מסך "15.1 אנכי המפוצל לשלושה אזורי תצוגה, תחתון עם תצוגה קבועה לבקרת האקלים, חימום המושבים ועוד, אזור מרכזי עם אייקונים לגישה מהירה הניתנים לסידור לפי בחירת הנהג והחלק העליון משמש לתצוגת המידע של מערכת המולטימדיה. המערכת כוללת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וכן אפליקציה לשליטה מרחוק. מאחורי גלגל ההגה מותקן לוח מחוונים דיגיטלי "10.2. לצד רשימת אבזור הנוחות, הכולל גם מערכת חניה אוטומטית וגג פנורמי ענק, נמצא את הדור העדכני ביותר של מערכת הבטיחות SENSING של הונדה.