ניסאן 400Z
ניסאן 400Z.
ניסאן 400Z
ניסאן 400Z.

בספטמבר אשתקד ניסאן חשפה את הקונספט ניסאן Z פרוטו כקדימון למחליפה של ניסאן 370Z המזדקנת - מכונית הספורט קופה של ניסאן מסדרת דגמי Z. בזמנים בהם תקנות זיהום ורעש מאיימות לדחוק החוצה את רכבי הספורט, זה בהחלט היה אירוע מרגש לכל חובב רכב ונהיגה לדעת שניסאן לא אמרה נואש מתחום רכבי הספורט ושהמחליפה ל-370Z בדרך לפס הייצור.

 

כעת, אנחנו זוכים להצצה ראשונה אל גרסת הייצור של דגם הקונספט, שככל הנראה יזכה לשם ניסאן 400Z. העיצוב החיצוני נשאר נאמן באופן הדוק לעיצוב של הקונספט וטוב שכך, שכן מדובר בעיצוב מרהיב בסגנון רטרו מרהיב. ההבדלים מסתכמים בעיקר בשינויים הנדרשים מתוקף תקנות שונות, כגון פנס איתות בכתום בפנסים הראשיים בהתאם לתקינה האמריקאית, תוספת של מחזיר אור בפגוש האחורי ועוד. יש עוד מספר שינויים מינוריים כגון עיצוב שונה במעט לידיות הדלתות ותוספת של ספוילר קטן על קצה דלת תא המטען.

תא הנוסעים של הקונספט ממשיך גם הוא ללא כל שינוי. השינוי היחידי הוא שהקונספט הוצג עם תיבת הילוכים ידנית ובתמונות אנחנו רואים לראשונה את הגרסה האוטומטית של הדגם עם תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים וכמובן, גם תוספת של מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, גדולים ובולטים יחסית. אם ניסאן לא תפתיע אותנו, אז כנראה שמדובר בתיבת 7 הילוכים אוטו'.

 

ניסאן 400Z תא הנוסעים
הפעם בגרסה אוטומטית.

כאשר ניסאן חשפה את הקונספט היא ציינה כי הוא מצויד במנוע 3.0 ליטר V6 טווין-טורבו וזה די ברור כי מדובר במנוע המשרת את אינפיניטי Q60 בדגם 400, שם הוא מייצר הספק מרבי של 405 כ"ס ומומנט מרבי של 48.4 קג"מ. שדרוג משמעותי לעומת מנוע ה-3.7 ליטר V6 האטמוספרי דגם 370Z, עם הספק מרבי של 337 כ"ס ו-37.3 קג"מ.

בשלב זה אנחנו לא יודעים לומר האם יהיה שיווק סדיר של הדגם בישראל, זאת לאור העבודה שהדגם לא צפוי להגיע לאירופה בשל תקנות זיהום. 

 

ניסאן 400Z
עיצוב נשאר נאמן באופן הדוק לעיצוב של הקונספט.
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.