רכב השטח האמריקאי מתעדכן קלות אמנם צריך זכוכית מגדלת בכדי להבחין בשינויים, אך גם אלוהים נמצא בפרטים הקטנים.
תסתכלו טוב בפטריוט 2011, הסתכלתם? הביטו שוב, מזהים את ההבדלים? בקושי. הפטריוט שלא זוכה להצלחה בישראל למרות שיש לו מנוע טוב, יכולות שטח טובות מכל הג'יפונים והקרוסאוברים למיניהם ומראה של ג'יפ אמתי, ואלי בשל כך הוא לא כל כך הצליח. הסיבה האמתית של חוסר ההצלחה של הפטריוט הייתה בעיקר בתחום איכות החומרים וההרכבה ובאלו התמקדה ג'יפ בפטריוט החדש, בפרטים הקטנים.
חיצונית, שינוי קל בגריל הקדמי ובפגושים מלפנים ומאחור עם מיקום שונה לפנסי הערפל ובזאת סיימנו. המתלים שונו בכדי לספק נוחות טובה יותר עם התנהגות כביש יותר מאוזנת ופחות נמרחת ויחד איתם שופר ההיגוי למשהו עם יותר תחושה. מבפנים, ג'יפ טיפלה בכל חומרי הדיפון וכעט הם רכים למגע ואיכותיים יותר, מתגי המיזוג הוחלפו בכאלו חדשים ומודרניים עם שליטה אלקטרונית על בקרת האקלים. למערכת המולטימדיה נוספה אפשרות לתפעול קולי ולהגה החדש נוספו כפתורי תפעול, שלא היו בעבר, למערכת השמע, טלפון, בקרת שיוט ועוד.
בג'יפ לא מציינים אם המושבים חדשים, נקודת חולשה עיקרית של הפטריות בעיקר מאחור.