כשנה לאחר שהציגה את הגולף חמש דלתות האצ'בק החדשה (MK8), פולקסווגן מציגה את גרסת הסטיישן של הדגם, הגולף וריאנט, וכן את גרסת הפנאי של הדגם, הגולף אולטרק.
לגולף סטיישן החדשה אורך של 4.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.68 מטר, כלומר ארוכה יותר ב-35 ס"מ מהגולף האצ'בק ועם תוספת של 45 ס"מ לבסיס הגלגלים. פולקסווגן מדווחת על שיפור של 38 מ"מ במרווח הרגליים במושב האחורי לעומת הגולף סטיישן היוצאת, נפח תא המטען לעומת זאת גדל רק באופן סמלי, תוספת של 6 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש (611 ליטר) ותוספת של 22 ליטר עם קיפול המושבים מאחור (1,642 ליטר).
תא המטען של הדגם מצויד בווים לעיגון, ידיות לקיפול המושבים האחוריים, שקע 230V ושקע 12V ואת דלת תא המטען החשמלית של הדגם, אופציה, ניתן לפתוח ללא מגע באמצעות בעיטה באוויר מתחת לפגוש האחורי. המראה הספורטיבי שאתם רואים בתמונות מתקבל בזכות חבילת R ליין הכוללת בנוסף מושבי ספורט וגימור קרבון בתא הנוסעים.
היצע המנועים בדגם זהה למוכר לנו מהגולף האצ'בק: 1.0 ליטר טורבו 110 כ"ס או 1.5 ליטר טורבו 130 או 150 כ"ס. שני מנועים אלו משודכים למערכת מיקרו-היברידית 48V כאשר הדגם מוזמן עם תיבת הילוכים DSG - דגמים אלו מסומנים כ- eTSI. היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספקים של 115 או 150 כ"ס. בהמשך אנחנו מצפים לפגוש גם גרסת GTE לדגם עם 204 עד 245 כ"ס וכן גרסת GTD עם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל 200 כ"ס.
פולקסווגן אולטרק החדשה מבוססת כמובן על גרסת הסטיישן של הגולף אך כוללת תוספת של פלסטיקה סביב תחתית המרכב המעניקה לדגם את המראה המתבקש של רכב פנאי. הדגם כולל בנוסף הגבהת מרכב, מערכת הנעה כפולה 4MOTION ומנוע דיזל בריון, 2.0 ליטר TDI עם הספק מרבי של 200 כ"ס. השילוב הזה מאפשר לדגם כושר גרירה של עד 2.0 טון.
כבעבר, את שתי גרסאות הדגם אנחנו לא מצפים לפגוש בישראל.