כשנה לאחר שהוצגה בבכורה עולמית סיטרואן C4 החדשה תשווק בקרוב בישראל (במהלך חודש אוגוסט הקרוב). למרות השם המוכר מדובר בדגם שונה וחדש לחלוטין, כבר לא משפחתית האצ'בק מהשורה אלא הכלאה מעניינת בין משפחתית האצ'בק, לקרוסאובר קופה. C4 החדשה תשווק בישראל בשתי גרסאות הנעה, בנזין 1.2 טורבו 130 כ"ס או חשמלית מלאה בדגם e-C4 עם טווח נסיעה של כ-350 ק"מ ואותה יחידת הנעה חשמלית של פיג'ו e-2008.
שוק הרכב האירופי, כמו שאר העולם, מעדיף רכבי SUV וזו הסיבה שבסיטרואן בחרו עבור המתחרה שלהם בסגמנט המשפחתיות לנטוש את עיצוב החמש דלתות המסורתי לעיצוב המשלב את כל העולמות, התוצאה היא מכונית משפחתית מרשימה למראה מהסוג שפשוט כיף לראות על הכביש.
כאמור, סיטרואן C4 החדשה תשווק בשתי יחידות הנעה: 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק של 130 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ, מנוע זה משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.2 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על כ-17.2 ק"מ לליטר בתקן WLTP (משתנה בהתאם לרמת הגימור).
סיטרואן e-C4 החשמלית מצוידת ביחידת הנעה המשלבת מנוע חשמלי קדמי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.7 שניות (במצב ספורט) והמהירות המרבית בדגם מוגבלת אלקטרונית ל-150 קמ"ש. סוללה בקיבולת של 50kWh מאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-350 ק"מ, זה 40 ק"מ יותר מפיג'ו e-2008 בזכות התכנון האווירודינמי המוקפד של הדגם. טעינה ביתית או ציבורית אפשרות דורשת המתנה של 7:33 שעות או 5:04 שעות (בהתאם לסוג המטען הפנימי, 7.4 או 11 קוט"ש) וטעינה מהירה של 20-80% דורשת המתנה של 24 דקות בשימוש במטען בהספק של 100kW ומעלה.
סיטרואן C4 החדשה מבוססת על פלטפורמת CMP שהיא הפלטפורמה המודולרית החדשה יחסית של סיטרואן לרכבים קומפקטיים (כמו פיג'ו 2008) והוא תוכננה כך שתוכל לשאת ביעילות מערכת הנעה חשמלית מבלי לפגוע בחלל תא הנוסעים או נפח תא המטען, העומד בדגם על 380 ליטר והוא זהה בין דגמי הבנזין לדגם החשמלי. לדגם אורך של 4,360 מ"מ, רוחב של 1,800 מטר, גובה של 1,525 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ, גבוה רק ב-34 מ"מ מהדגם היוצא אך עם תוספת משמעותית של 70 מ"מ לבסיס הגלגלים.
לעומת העיצוב החיצוני הסוער, תא הנוסעים מציג עיצוב מודרני אך אלגנטי ורגוע ולפי סטרואן הוא תוכנן ועוצב לספק לנוסעים "תחושה ביתית". גם מבחינת הנדסת אנוש תא הנוסעים מציג סידור ברור ואינטואטיבי של כל מערכי השליטה וטוב שסיטרואן לא נכנעה למגמע של מעבר מוגזם למסכי ומשטחי מגע. ישנה שליטה ידנית נוחה על בקרת האקלים (עדיין ניתן לשלוט דרך המסך המרכזי למי שרוצה בכך), יש מדף ייעודי למכשיר הסלולרי עם משטח טעינה אלחוטי ושתי כניסות USB, יש גם תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים, גלגל הגה חדש עם כפתורים פיזיים ואפשרות לשליטה מהירה על מערכות הבטיחות המתקדמות, ועוד.
במרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה של סיטרואן עם מסך מגע "10, שלוש כפתורים פיזיים, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ומול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי קטן יחסית. בנוסף נמצא תאורת אווירה, גג זכוכית פנורמי גדול בדגם החשמלי, מעמד נשלף לטאבלט, מפתח חכם, מערכת עזר לחניה, תצוגה עילית, אור גבוה אוטומטי ועוד. מפרט הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים ועוד.
כמו שאר דגמי סיטרואן העדכניים הדגש בדגם הוא על נוחות הנסיעה, זה הושג באמצעות שילוב של בולמי PHC החדשים של סיטרואן עם מעצורי קפיצים (במקום גומי פשוט כמקובל) וכן מושבי הנוחות הרכים והרחבים של החברה המורכבים ממספר שכבות ספוג.