ביואיק, אחד ממותגי הרכב הוותיקים בעולם שהיה בעבר פופולרי למדי כאן בישראל כמותג סמי-פרימיום, הצטמק משמעותית בשנים האחרונות והוא נוכח כיום רק בשוק הבית האמריקאי, שם הוא משווק כיום רק בדגמי SUV, והשוק הסיני, שם המותג זוכה להצלחה יחסית כבר שנים רבות כאחד המותגים המערביים הוותיקים ביותר בשוק זה.
כל יצרן רכב, במיוחד כזה המרוכז בשוק הסיני, יודע שבלי רכבים חשמליים אין לו עתיד ולכן גם ביואיק הכריזה בתחילת החודש על התוכניות שלה בתחום הרכב החשמלי, כולל הצגתם של שני דגמי קונספט חשמליים. בכוונתה של ביואיק להפוך למותג לרכבים חשמליים בלבד עד לסוף העשור הנוכחי (בשוק האמריקאי) והשינוי הזה מתחיל בהצגת לוגו חדש ומודרני יותר למותג וחשיפת הקידומת "אלקטרה" שתוצמד לדגמים החשמליים העתידיים של המותג.
כאמור, ביואיק הציגה שני דגמי קונספט: ביואיק אלקטרה X שהוא קרוסאובר קופה חשמלי המיועד לשוק הסיני ויגיע לייצור בשנת 2023 ואת הקונספט Wildcat EV המספק הצצה אל שפת העיצוב והחידושים שביואיק תציג בדגמים העתידיים שלה עבור השוק האמריקאי כאשר דגם חשמלי ראשון לשוק זה יוצג רק בשנת 2024.
מעבר לעיצוב קופה נאה ומודרני, הקונספט אלקטרה X מציג תא נוסעים מינימליסטי וגרר פנורמי ענק העושה שימוש בזכוכית עם שקיפות המשתה בלחיצת כפתור. פתחי המיזוג נסתרים באלמנט הדקורציה המרכזי של הדשבורד בסגנון טסלה ומול הנהג נמצא מסך פנורמי 6K ענק ברוחב "30 המופעל באמצעות שבב של קוואלקום שפותח במיוחד לרכבים בו כחלק ממערכת מחשוב מתקדמת שתותקן במרבית דגמי GM העתידיים. כמובן שנמצא את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני כגון תפעול קולי טבעי, עדכוני OTA, מפתח דיגיטלי, מערכות נהיגה אוטונומיות ועוד.
כל דגמי ביואיק החשמליים יתבססו על פלטפורמת Ultium לרכבים חשמליים של ג'נרל מוטורס.