הגולף GTI TCR היא הגולף הנעה קדמית המהירה ביותר אי פעם, עם 290 כ״ס ונתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 5.6 שניות.
רגע לפני שהיא חושפת את הדור השמיני והחדש של הגולף, פולקסווגן משיקה גרסה מיוחדת ואחרונה לגולף, GTI TCR עם 290 כ״ס ועיצוב בהשראת דגמי הגולף המתחרים בסדרת מרוצי ה-TCR. הדגם, המהווה אקורד סיום לגולף הנוכחית, ממוצב מעל ה-GTI Performance לבין הגולף R עם ההנעה הכפולה.
בחזיתה של הגולף GTI TCR נמצא את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר של הדגם, כאן בהספק מרבי של 290 כ״ס לעומת 245 כ״ס בדגם הפרפורמנס. תוספת ההספק מתקבלת כתוצאה מגדישת יתר, מ-1.9 ל-2.1 באר, המתקבלת למשך 10 שניות.
המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים DSG, המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה, והוא מסוגל להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ״ש בזמן של 5.6 שניות, שיפור משמעותי לעומת ה-6.2 שניות של דגם הפרפורמנס. המהירות המרבית עומדת על 250 קמ״ש, אך רוכשי הדגם הייחודי יוכלו כאופציה לשדרג את המהירות המרבית ל-260 קמ״ש.
פולקסווגן העניקה לגולף GTI TCR מספר שינויים וויזולאיים, כולל חישוקי ״18 בעיצוב ייחודי, מפצל זרימה התחתית הפגוש הקדמי, ספוילר גג TCR, דיפיוזר אחורי ועוד. רוכשי הדגם יוכלו להוסיף מדבקה בהדפס כוורת לצידי הרכב וגג ומראות צד בשחור. לרשות הרוכשים שתי חבילות אבזור, האחת עם בולמים אדפטיביים DCC, חישוקי ״19, כיול קשיח יותר, מהירות מרבית של 260 קמ״ש וחישוקי ״19 עם צמיגי 235/35. החבילה השנייה כוללת חישוקי ״19 בעיצוב שונה וצמיגי סמי-סליקס.