אלפא רומיאו ג'וליה, המתחרה החדשה של אלפא רומיאו לסדרה 3 של ב.מ.וו, תוצע גם בגרסת QV עם מנוע V6 שפותח ע"י פרארי בהספק של 510 כ"ס.
לאחר ציפייה ארוכה ואין ספור שינויים במהות העתידית של המותג, אלפא רומיאו הסירה הערב במילאנו את הלוט מעל אלפא רומיאו ג'וליה (Giulia) החדשה, המכונית אולי החשובה ביותר בהיסטוריה של היצרן שתתחרה בעיקר בסדרה 3 של ב.מ.וו והמזניקה את אלפא רומיאו לדרך חדשה, דרך שכוללת מעבר לפלטפורמת הנעה אחורית בכדי להתחרות במיטב התוצרת של גרמניה ועם שישה דגמים עתידיים נוספים בדרך שיוצגו עד 2018.
על עיצוב הדגם ניתן לכם לחוות דעה, רק נציין שהדגם המוצג בתמונות הוא בגרסת הביצועים QV של הדגם, גרסה שתתחרה ב-M3 של ב.מ.וו, אודי RS4 החדשה שתוצג בשנה הבאה ומרצדס C63 AMG החדשה.
עם השקת הדגם, אלפא רומיאו מכריזה רק על מנוע אחד: V6 טווין-טורבו בנפח של 3.0 ליטר שפותח עבור אלפא רומיאו ע"י פרארי וישרת את גרסת התלתן הירוק (QV) של הדגם. המנוע מייצר הספק מרבי מרשים של 510 כ"ס ולפי אלפא רומיאו, הוא מאפשר לדגם להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות בלבד. מנוע זה כולל טכנולוגיית "צילינדר לפי דרישה" לטובת חיסכון בצריכת הדלק בזמן שיוט בכביש המהיר.
הג'וליה החדשה מבוססת על פלטפורמת הנעה אחורית (משופרת) שנלקחה מהגיבלי של מזראטי, לפי אלפא רומיאו חלוקת המשקל בדגם עומדת על 50/50 ובדגם ה-QV, יחס המשקל להספק עומד על 3 ק"ג לכל כוח סוס, כלומר דגם ה-QV הבכיר רושם על המאזניים משקל קל יחסית של כ-1,500 ק"ג, משקל שהושג תודות לשימוש נרחב בסיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק ואלומיניום בשלדה ובמרכב. המרכב כולו נשען על מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור.