שישה דגמי פלאג-אין חדשים, הפסקה של שייוק מנועי דיזל, שני רכב פנאי חדשים ועוד, הם חלק מהתכנית של קבוצת FCA עד לשנת 2022 עובר מותג אלפא רומיאו.
סרג'יו מרקיונה, נשיא קבוצת פיאט-קרייזלר (FCA) הציג בסוף השבוע האחרון במפגש המשקיעים השנתע את מפת הדרכים לקבוצה עד לשנת 2022. כצפוי, הוכנית התרכזה במותגים אלפא רומיאו, מזראטי וג'יפ, פיאט וקרייזלר ימשיכו בשלב זה בשלהם, כלומר פיאט תתרכז בעיקר בשוק הדרום האמריקאי ובמשפחת ה-500 באירופה, וקרייזלר תמשיך להתבסס על דגם אחד - המיניוואן קרייזלר פסיפיקה.
עבור מותג אלפא רומיאו, בו החברה השקיע לא מעט מזומן, התכנית היא להציג 8 דגמים חדשים ובכך להגדיל את נוכחות המותג בסגמנטים השונים, מ-41% כיום ל-71% עד שנת 2022. דגמי אלפא רומיאו הנוכחיים והחדשים יזכו למערכות הנעה היברידיות, כולל 6 דגמי פלאג-אין PHEV עם טווח חשמלי של כ-50 ק"מ ונתון תאוצה של 4-5 שניות. כמו יצרנים אחרים, גם אלפא רומיאו תפסיק להיצע מנועי דיזל.
נתחיל בקטן, בשלב זה לא צפויה מחליפה למיטו וסביר להניח שבקבוצה ימשיכו למכור את הדגם כל עוד תהיה לו דרישה, כפי שעשו עם הפונטו שלאחרונה הופסק ייצורה לאחר 20 שנות דגם.
הג'ולייטה לעומת זאת כן תזכה ליורשת כולל שימוש בהנעה היברידית פלאג-אין והטמעה של מערכות נהיגה סמי-אוטונומיות. לא ברור בשלב זה אם זה כלול מעבר להנעה אחורית. הג'וליה, שאמנם לא מכה את התחזיות אך צפויה להציג שיפור במכירות בזכות הגדלה משמעותית של מספר הסוכניות בארה"ב ובסין, תזכה ביחד עם הסטלביו לגרסת בסיס גלגלים ארוך SW עבור השוק הסיני וכן למערכת הנעה היברידית פלאג-אין.
עבור סגמנט הקרוסאוברים, אלפא רומיאו מתכננת להציג שני דגמים חדשים, אחד קטן מהטסלביו, אשר יתחרה בדגמים כגון אודי Q3, ב.מ.וו X1 ועוד, ושני גדול יותר אשר יתחרה בדגמים כגון אודי Q7, ב.מ.וו X5 ועוד.
בצד התדמיתי/ספורטיבי, אלפא רומיאו תציג שני דגמי הילה חדשים: יורשת לאלפא רומיאו 8C אשר תתפקד כסוג של מכונית-על עם הספק מרבי של מעל ל-700 כ"ס, וכן יורשת חשובה אף יותר ל-GTV אשר תאפר לאלפא רומיאו להתחרות מול דגמים כגון ב.מ.וו M4, אודי RS5, פורשה 718 קאיימן ועוד.
כל הדגמים החדשים האלו, אמורים לפי התחזיות של הקבוצה להביא את המותג למכירות של 400 אלף רכבים בשנה עד שנת 2022, מצפי של 150 אלף שקל בסיום 2018.