אם חיפשתם בשבועות האחרונים את דגמי הבסיס של הקארוק או האוקטביה עם מנוע ה-1.0 ליטר TSI ולא מצאתם, תדעו שזה לא במקרה שכן בסקודה החליטו להפסיק בשלב זה את ייצור שני הדגמים עם מנוע ה-1.0 ליטר טורבו בשילוב עם תיבת הילוכים אוטו', בשל עניין של עמידה בתקנות זיהום אוויר.
תקן WLTP החדש מחייב את יצרני הרכב לבצע מדידות חוזרות של פליטת מזהמים וצריכת דלק לכל שילוב של מנוע, רמת גימור, קוטר חישוקי הגלגלים ותיבת ההילוכים, עניין יקר למדי (המבוצע ע"י חברות חיצוניות) הצורך זמן רב. בישראל, שילוש מנוע ה-1.0TSI עם תיבת DSG אוטו' הוא אמנם שילוב פופולרי, במיוחד במקרה של האוקטביה, אך באירופה לעומת זאת רוב רוכשי הקארוק והאוקטביה עם מנוע ה-1.0TSI בוחרים בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית ולכן, בשלב זה, היצרנית החליטה להפסיק את שיווק השילוב הזה בשני הדגמים.
מנוע ה-1.0TSI ימשיך להיות משודך לתיבת הילוכים אוטו' בדגמים הקטנים יותר של קבוצת פולקסווגן, כגון סיאט איביזה, פולקסווגן פולו ועוד. את המנוע הזה, בשילוב לגיר אוטומט, נפגוש בתחילת השנה הבאה בסקודה סקאלה, המשפחתית האצ'בק הקומפקטית החדשה של סקודה, וכן בג'יפון החדש של סקודה (הקטן מהקארוק) - סקודה קאמיק.
סקודה קארוק - מפרט טכני מלא להורדה.
סקודה אוקטביה - מפרט טכני מלא להורדה.
בשל מהלך זה, מנוע הבסיס בישראל, בשני הדגמים, הוא מנוע 1.5TSI עם 150 כ"ס ובהתאם גם מחיר הכניסה לשני הדגמים גבוה יותר, החל מ-153,990 ₪ במקרה של הקארוק (לעומת 145,990 ₪ עבור הקארוק 1.0TSI) והחל מ-134,990 ₪ במקרה של האוקטביה (לעומת 128,990 ₪ עבור האוקטביה 1.0TSI).