זה נשמע טוב על הנייר, אך כמו בכל חוזה, תמיד צריך לקרוא את האותיות הקטנות.
אופל שלבסוף נשארה בידי ג'נרל מוטורס, סובלת בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה מירידה חדה למדי במכירות. חלק נכבד מאותה ירידה קשור כמובן בעובדה שעתידה של אופל היה לוט בערפל במשך כשנה וחצי מאז פרוץ המשבר הכלכלי. אפילו בגרמניה חובבת האסטה, חלה ירידה של 50% במכירות אופל ב-2010.
אחת הבעיות של אופל היא רמת אמינות נמוכה יחסית בין אם תדמית או בין אם אמת, המכירות תמיד הושפעו מכך. לכן אופל תוקפת כעת את נקודת החולשה הזו ומציע אחריות לכל החיים. לפי אופל ההגדרה לכל החיים זה עד 160,000 ק”מ.
כשקוראים את האותיות הקטנות מתקבלת התמונה הבאה: אחריות מלאה עד ל-160 אלף קילומטר למנוע, מערכת ההיגוי ומערכות החשמל. לגבי שאר הרכיבים זה כבר נהיה מסובך. עד 50,000 ק”מ האחריות היא אחריות יצרן מפגוש לפגוש. בין 50,001 ק”מ ל-100,000 ק”מ אופל תשתתף אתכם, בצורה יחסית למרחק שצברתם, בעלות התיקון בין 100% ל-40%. בין 100,001 ק”מ – 160,000 ק"מ אופל תשתתף ב- 40% מעלות התיקון.
האחריות תעבור גם לרוכש יד שנייה. בסך הכל ההצעה אמורה לחזק בעיקר את שוק היד השנייה של אופל. כן, גם באירופה חושבים על מחיר המכירה של הרכב והאמינות הכוללת של הרכב, לא סתם סקודה מצליחה מאוד באירופה. כתוצאה מכך רוכשים חדשים ירגישו בטוחים יותר לרכוש אופל. לאופל ישנם כיום כלי רכב מהטובים בקטגוריות השונות, שלא זוכים להערכה הראויה ולו רק בשל התדמית, אולי מעכשיו הדברים ישתנו עבור אופל וג'נרל מוטורס.