המנוע החדש יחליף את מנוע ה-1.7 ליטר דיזל הוותיק וכן את הגרסאות החלשות של מנועי ה-2.0 ליטר דיזל.
לאחר שאופל הציגה בשנה שעברה את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו SIDI ( הזרקת דלק ישירה) מסדרת מנועי ה-MGE החדשים, אופל משיקה את מנוע הטורבו דיזל החדשה של החברה – 1.6 CDTI ECOTEC – העומד כבר כיום בתקן אירו 6.
מנוע הדיזל החדש, שיוצע בתחילה בהספק של 132 כ"ס ו-32.6 קג"מ, יוציא לגמלאות את מנוע ה-1.7CDTI הוותיק של החברה וכן את הגרסה החלשה של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו דיזל, כאשר המנוע החדש חסכוני ממנוע זה בכ-10%.
אל שני מנועים אלו, יצטרף השנה גם מנוע ה-1.4 ליטר טורבו החדש שיוצע הפעם עם הזרקת דלק ישירה ויהיה חסכוני מהמנוע הנוכחי. מנועים חדשים אלו (ומנועים קטני נפח חדשים בהמשך -SGE), הם חלק מתהליך ההבראה המקיף שעוברת החברה אשר תציג עד סוף 2016, לא פחות מ-23 דגמים חדשים ו-13 יחידות הנעה חדשות.
כבר בשנה החולפת נחשפנו אל מספר רב של דגמים חדשים מבית אופל הכוללים, בין היתר, את משפחת האסטרה המחודשת עם התוספת של האסטרה סדאן (ברלינה) החדשה, אופל אדם העירונית ואופל מוקה - הקרוסאובר העירוני. אל דגמי ליבה אלו, הצטרפה השנה מכונית קבריולט מרהיבה – אופל קסקדה ובהמשך השנה נחשף אל מתיחת הפנים לאופל אינסיגניה ולקראת 2014, אנו צפויים לראות קרוסאובר חדש לאופל, שיחליף את האנטרה המזדקן.