מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים SIDI של אופל בעל הספק של 115 כ"ס ומומנט של 16.9 קג"מ, אשר יוצע בקרוב באדם העירונית ובשנה הבאה עם הקורסה החדשה.
אופל ממשיכה בחשיפת משפחת מנועי הטורבו SIDI החדשים של החברה ומציגה בתערוכת פרנקפורט את המנוע הקטן בסדרה: 1.0 ליטר SIDI עם שלושה צילינדרים ומגדש טורבו בהספק של 115 כ"ס. המנוע החדש יחליף באופל את מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי.
מנוע ה-1.0 ליטר החדש פותח מדף חלק ונקי, זה לפי אופל אפשר לחברה לייצר מנוע 3 צילינדרים מעודן ושקט ללא החסרונות המוכרים של מנועים אלו - רעש מנוע בולט וייחודי וכמובן את הרעידות המתלוות למנוע זה בשל חוסר האיזון הטבעי שלו. המנוע מבוסס על בלוק אלומיניום, שרשרת תזמון וכולל מערכת הזרקת דלק ישירה ומגדש טורבו קטן.
המנוע אשר יוצע בתחילת השנה הבאה באדם העירונית ובהמשך גם בקורסה החדשה ובאופל מוקה (ובעתיד הרחוק יותר גם בדור הבא של האסטרה), מייצר מומנט מרבי של 16.92 קג"מ בין 1,800 ל-4,700 סל"ד, ההספק המרבי כאמור עומד על 115 כ"ס או 90 כ"ס בגרסתו החלשה . לפי אופל מנוע זה חסכוני יותר ב-20% ממנוע ה-1.6 ליטר אטמוספרי של החברה.
ההשוואה המתבקשת היא מול מנוע ה-1.0 ליטר אקובוסט של פורד. פורד מציעה את המנוע שלה בשתי גרסאות: 100 כ"ס ו-17.33 קג"מ בין 1,400-4,000 סל”ד בגרסתו החלשה ו-125 כ"ס ו-20.4 קג"מ בין 1.400-4,500 סל”ד בגרסתו החזקה. במהלך השנה הקרובה, גם פולקסווגן ויונדאי/קיה יציגו מנועי 3 צילינדרים טורבו: פולקסווגן עם 1.0TSI בהספק של 110 כ"ס ו-17.8 קג"מ שהוצג עם הקורוסאובר העירוני טאיגן, ויונדאי/קיה עם מנוע 1.0 TCI בהספק מרבי של 106 כ"ס.
יחד עם המנוע החדש, אופל מציגה בנוסף גם תיבת 6 הילוכים ידנית חדשה שתוכננה במיוחד למנועים בעלי מומנט מרבי של עד 22 קג"מ. התיבה החדשה שוקלת 37 ק"ג בלבד – 30% פחות מהתיבה הידנית הנוכחית של אופל, כמו זו בקרוסה – ובנוסף היא קטנה למדי עם אורך של 37.5 ס"מ בלבד.
מנוע ה-1.0 ליטר SIDI החדש מתווסף לשתי גרסאות שונות שאופל הציגה למנוע ה-1.6 ליטר SIDI החדש, אחת עם 160 כ"ס באסטרה המחודשת והחזקה יותר עם 200 כ"ס שהוצגה עם הקסקדה. מנועים אלו הם חלק מסך של 13 מנועים חדשים שאופל תציג עד שנת 2016, יחד עם תיבות הילוכים חדשות בהתאם.