אופל מציגה את האסטרה החדשה/מחודשת לשנת 2012, עם מתיחת פנים קלה ושיפור למנוע ה-1.4 טורבו.
אופל, שהשלימה לאחרונה את קו משפחת דגמי האסטרה עם הצגתה של האסטרה סדאן החדשה, חושפת כעת לראשונה את מתיחת הפנים לדגם לשנת 2012. הדור הרביעי והנוכחי של האסטרה, הוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט 2009.
מתיחת הפנים כוללת את דגמי האסטרה האצ'בק, אסטרה טורר (סטיישן) ואת האסטרה סדאן החדשה. האסטרה, הנאה גם כך, זכתה לשינוי קל בלבד בעיצוב, בעיקר נגיעות של מודרניזציה והדגשת הצד הספורטיבי של הדגם. דגמי ה-GTC וה-OPC נותרו כשהיו ללא שינוי חיצוני.
מלפנים, אופל החליפה את הפגוש הקדמי בכזה עם עיצוב מודגש ובולט יותר בהשראת האסטרה GTC והגריל הקדמי העליון שונה במקצת כאשר לסמל נוספו "כנפי" כרום. הפנסים הראשיים נותרו באותו עיצוב כבעבר, אך פנים הפנסים נצבע בשחור ובכל הדגמים נוספה תאורת LED ליום.
מאחור, דגם ה-5 דלתות זכה לפגוש אחורי חדש ולהאצ'בק ולטורר נוסף קישוט של פס כרום על הפגוש האחורי. עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים, משלימים את השינוי החיצוני הצנוע.
כמו החוץ, גם תא הנוסעים זכה לנגיעה קלה וצנועה. העיצוב לא השתנה כלל ועיקר השינוי נוגע לשדרוג האווירה בתא הנוסעים באמצעות שימוש בבדים חדשים, צבעים וגימור שחור מבריק לחלקי הפלסטיק השונים.
מנוע ה-1.4 ליטר טורבו 140 כ"ס המשווק כיום בישראל עם האסטרה, זכה לשיפור הכולל בנוסף מנגנון גדישת יתר (overboost) המעלה את המומנט מ-20.4 קג"מ ל-22.4 קג"מ לפרק זמן קצר, שימושי במיוחד בזמן עקיפה.
יחד עם השינוי החיצוני, אופל מוסיפה להיצע את מנוע הטורבו דיזל החדשה שלה, 2.0 ליטר CDTi עם שני מגדשי טורבו בהספק של 195 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ. מנוע זה הוצע עד היום רק באינסיגניה הגדולה יותר. עם מתיחת הפנים לאסטרה, נשמח אם באופל ישראל יציעו כאן את מנוע ה-1.7CDTi (שני הספקים של 110 כ"ס ו-130 כ"ס), עם צריכת דלק של 27 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 99 גרם/ק"מ בלבד.
האסטרה המחודשת זוכה גם למגוון של אמצעי בטיחות חדשים שהוצעו עד היום רק באינסיגניה ובזפירה טורר החדשה. כאופציה ניתן לקבל מצלמה קדמית ( Opel Eye) מהדור השני, אשר קוראת תמרורים, מסייעת בשמירה על נתיב הנסיעה (LDW), שמירת מרחק מהרכב שלפנים והתראה על סכנת התנגשות מלפנים.
מערכות עזר נוספות הן מצלמה אחורית עם סייען חנייה, התראה על נקודות מתות ובקרת שיוט אקטיבית (ACC) מבוססת רדאר עם מערכת בלימה אוטו' העובדת בטווחי מהירות של 50-180 קמ"ש. מערכת ACC מאפשרת לנהג לשמור באופן אוטו' על מהירות נסיעה נבחרת כאשר היא שומרת על מרחק קבוע מראש מהרכב מלפנים תוך כדי שהיא מאיצה או בולמת את הרכב בהתאם לנדרש.