רב סרן שמועתי עבד שעות נוספות, אך היא כאן, אודי קוואטרו קונספט. חוגגת 30 שנה לקוואטרו המקורית.
אודי חגגה השנה 30 שנה לקוואטרו המיטולוגית של שנות ה-80, זו שהעלתה את אודי על דרך המלך למה שהיא כיום. האודי קוואטרו קונספט, מבוססת על שלדה מקוצרת של האודי RS5 בתוצרת קופה ועיצוב חלקה האחורי הזוויתי בדומה לקוואטרו המקורית.
אודי קוואטרו קונספט, לא תעשה שימוש במנוע ה-V8 של ה-RS5 אלא תחליפו במנוע של האודי TT RS בנפח 2.5 ליטר 5 צילינדרים בהספק של 408 כ"ס ו-48.7 קג”מ. הסיבה לשימוש במנוע מחומש הצילינדרים היא שהאודי קוואטרו המקורית גם עשתה שימוש במנוע טורבו 5 צילינדרים. משקלה של הקוואטרו קונספט עומד על פחות מ- 1300 ק"ג בטווח משקלה של הקוואטרו המקורית גם כן. המושבים מאחור הוסרו לטובת מקום לקסדה.
ההנעה היא קוואטרו כמובן, עם חלוקת מומנט של 40:60 לטובת החלק האחורי. המנוע משודך לתיבת בת 6 הילוכים ידנית ולא לתיבת ה-DSG כפולת המצמדים. כל החבילה הזו מאפשרת לקוואטרו קונספט להאיץ ל-100 קמ"ש ב- 3.9 שניות יחד עם צריכת דלק ממוצעת של 12.2 ק"מ לליטר, למי זה חשוב?. על בלימת תחנת הכוח הזו אחראיות צלחות בילום קרמיות עם 6 בוכנות לכל אחת.
לגלריה המלאה - אודי קוואטרו קונספט
מבפנים מצויידת הקוואטרו קונספט במושבי ספורט מתוצרת ספארקו. עיצוב הפנים נקי וכל המידע לנהג נמסר דרך לוח מחוונים שכולו מסך אחד. השילטה על המסך מתאשפרת או דרך כפתורים יעודיים בצידי לוח המחוונים או באמצעות מערכת MMI של אודי. העיצוב הגרפי הוא בצורת רטרו עם גרפיקה הלקוחה מעולם מרוצי הראלי. המסך מאפשר אפילו להציג ציור של המסלול המיועד ומציג את מיקום הרכב על גביו לפי ה-GPS המותקן ברכב.
אודי אמנם מוסרת שזו גרסת קונספט בלבד, אך לא מן הנמנע לפי רמת הפרטים של העיצוב החיצוני שנראה מוכן לייצור ויחד עם התגובות שתקבל בתערוכת פריז, אודי אכן תציג גרסת ייצור של הקוואטרו קונספט.