אודי R8 GT, פחות משקל, יותר כוח והרבה יותר ביצועים

אודי R8 GT

 

 

אודי סיפקה היום הצצה למשהו שאוהדי ה-R8 ממתינים לו לא מעט, גרסה קלה וחזקה יותר של ה-R8 V10 או בשמה המלא אודי R8 GT. אף אחד לא התלונן על חוסר כוח בגרסת ה-V10 של ה-R8, אך מצד שני תמיד היה חסר שם משהו בעיקר מול קרובת המשפחה הלמבורגיני גאיירדו.

 

האודי R8 GT שתיוצר בגרסה מוגבלת של 333 יחידות, משילה ממשקלה 100 ק"ג, מה שמביא את האודי R8 GT להציג על המאזניים משקל של 1525 ק"ג. מנוע ה- 5.2 ליטר V10 FSI, המצוין לכשעצמו,  שופר ומספק כעת 560 כ"ס לעומת 525 כ"ס בגרסה הרגילה. המומנט שופר גם כן ב-1 קג"מ ועמוד כעת על 55 קג"מ.  הסיבה היחידה שזו גרסה מוגבלת היא בכדי לא ליצור מתחרה ישירה מבית לגאיירדו LP-560.

 

הדיאטה שעברה ה-R8 כללה, החלפת השמשה הקדמית באחת דקה יותר, החלפת החלון האחורי בחלון העשוי מפולי קרבונט, שינוי זה לבדו גילח כ-9.5 ק"ג מהמשקל הכולל. החלפת חלק מהחלקי העשויים אלומיניום ברכב,  הוחלפו בכאלו העשויים קרבון. משקל השלדה עצמה, העשויה כולה מאלומיניום, הוא רק 210 ק"ג.

 

אז מה התכלס? 3.6 שניות בהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש (3.9 בגרסה הרגילה), 10.8 שניות 0-200 קמ"ש. לחציה מלאה על הדוושה וקצת סבלנות תציג שיפור של 3 ק"מ במהירות המרבית שתציג על הסקאלה 320 קמ"ש. שיפור בביצועים בלי שיפור במחיר? אז המחיר קפץ בלא פחות מ- 70,000 אירו.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.