אודי Q5 החדש מגיע לישראל לאחר מתיחת פנים לדגם ביחד עם שני מנועי בנזין ודיזל אחד משופרים ותיבת 8 הילוכים אוטו' חדשה.
חטיבת אודי מבית צ'מפיון מוטורס, משיקה בישראל את אודי Q5 החדש לשנת 2012, לאחר שזה זכה למתיחת פנים מקיפה הכוללת שיפור של 15% בצריכת הדלק, תיבת 8 הילוכים אוטו' ועדכון לעיצוב החוץ והפנים.
אודי Q5 החדשה/מחודש, ישווק בישראל עם שלושה מנועים שכולם זכו לעדכון ושיפור: מנוע 2.0 ליטר TFSI בהספק של 225 כ"ס, 3.0 ליטר TFSI חדש בהספק של 272 כ"ס המחליף את מנוע ה-3.2 ליטר האטמוספרי (270 כ"ס) ומנוע טורבו דיזל 2.0 ליטר TDI בהספק של 177 כ"ס.
חיצונית, ה- Q5 מציע חידוד וליטוש של הגרסה הקודמת. בהתאם לשפת העיצוב של אודי בשנים האחרונות, חזית הרכב כוללת את הסבכה בת 6 הצלעות החדשה, המצטרפת ליחידות תאורה ראשיות חדשות המעוצבות בזוויות חדות יותר מבעבר עם גרפיקת פס LED מתמשך המחליפה את נורות ה- LED. גם יחידות התאורה האחוריות, כמו גם פנסי הערפל, עברו מתיחה, וביחד עם שינויים קלים בפגוש הקדמי והאחורי, יוצרים מראה חיצוני זוויתי ומלוטש יותר לרכב. כל גרסאות ה- Q5 החדשות מוצעות עם מערכת ה- quattro (הנעה כפולה).
תא הנוסעים של ה- Q5 מציע הנדסת אנוש וארגונומיה משודרגת לטובת כל הנוסעים, עם מתגים חדשים בסידור טוב יותר, ממשק MMI משופר, גלגל הגה חדש הכולל טבור עגול ועוד. על מנת לשמור על מעמדו היוקרתי, דגם הפנאי שטח הקומפקטי של אודי מציע גם שדרוג של רמת הגימור והחומרים. לשיפור דינמיות הנסיעה מציע ה- Q5 המחודש בולמים וקפיצים חדשים המספקים נוחות נסיעה טובה יותר. לזה אפשר להוסיף מערכת היגוי אלקטרו-מכנית שהחליפה את ההגה ההידראולי לשיפור צריכת הדלק והפחתת פליטת המזהמים.
ה- Q5 מציע רמת גימור עשירה, הכוללת בין היתר, מפתח חכם, מערכת בקרת שיוט, מערכת start & stop, כוונון חשמלי למושב הנהג, תמיכת גב חשמלית למושבים הקדמיים, חיישני אור וגשם, שמשות מבודדות חום, מערכת שמע Concert עם מסך 6.5' צבעוני וכרטיסי SD עם 8 רמקולים, מערכת בקרת אקלים 3 אזורים ופתחים לאחור עם חיישן טמפרטורה, דיפוני עץ אגוז, חישוקי אלומיניום 18' 5 זרועות ועוד. מעבר לכך קיימות 2 חבילות אבזור נוספות. באופציית חבילת Luxury קיימות ללקוח עוד אפשרויות כגון: חלונות כהים, פנסי קסנון עם תאורת יום ופנסיLED אחוריים, פתיחה וסגירה חשמליים של תא המטען ועוד. גרסת הספורט כוללת כסאות ספורט, דיפוני אלומיניום, הגה ספורט 3 צלעות, ריפודי עור משולב אלקנטרה, ספי דלתות S-line ועוד.
2012 אודי Q5 המפרט הטכני המלא.
גרסאות הבנזין של ה-Q5 החדש כוללות את מנוע הטורבו 2.0 TFSI מהדור היוצא ששופר ומציע כעת הספק של 225 כ"ס בין4,500-6,000 סל"ד, תוספת של עוד 14 כ"ס לעומת הדור הקודם. המומנט ללא שינוי 35.7 קג"מ בין 1,500-4,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת Tiptronicבת 8 ההילוכים אוטו' חדשה (במקום 7 הילוכים כפולת מצמדים) שנועדה לשפר את הביצועים והחיסכון בדלק. שיפורים אלו מאפשרים לרכב להאיץ ב-7.1 שניות מ- 0-100 קמ"ש, שיפור של עשירית השניה לעומת הדגם היוצא. גרסה זו של ה- Q5 מציעה תצרוכת דלק משולבת של 7.9 ליטר ל- 100 ק"מ, לעומת 8.8 ליטר בעבר. נתונים אלו מציבים את הרכב בקבוצת זיהום 10 לעומת 13 בדגם היוצא.
גרסת הבנזין השנייה כוללת מנוע חדש לחלוטין, כש- אודי מחליפה את מנוע ה-3.2 ליטר שישה צילינדרים V6 האטמוספרי במנוע חדש בנפח 3.0 ליטר V6 TFSI המספק ביצועים וחיסכון טובים בהרבה. מנוע זה מציע הספק של 272 כ"ס לעומת 234 כ"ס במנוע שהוחלף, ומומנט העומד על 40.8 קג"מ, לעומת 33.6 קג"מ. בזכות החיסכון במשקל המנוע החדש לעומת היוצא, גרסה זו קלה ב- 35 ק"ג לעומת הגרסה היוצאת במנוע המוחלף. נתון זה ביחד עם שיפור מתמיד בביצועי המנוע, מספק לגרסה זו תאוצה מרשימה של 5.9 שניות מ- 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 234 קמ"ש, מה שמהווה שיפור של שנייה אחת שלמה לעומת הביצועים בעבר. צריכת הדלק שופרה אף היא, ועומדת על 8.5 ליטר ל- 100 ק"מ, לעומת 9.9 ליטר בעבר. נתונים אלו מציבים את הרכב בקבוצת זיהום 10 לעומת 13 בדגם היוצא.
גרסת הדיזל של ה- Q5 בנפח 2.0 ליטר TDI מציעה את המנוע החזק יותר עם הספק של 177 כ"ס ב- 4,200 סל" ומומנט של 38.8 קג"מ בין 1,750-2,500 סל"ד. מנוע המשודך לתיבת S-tronic7 יאיץ ל- 100 קמ"ש ב-9.0 שניות עד מהירות מרבית של 200 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 5.6 ליטר לכל 100 קילומטרים.
2012 אודי Q5:
2009 אודי Q5: