אודי חושפת את גרסת הייצור של ה-Q3 RS, גרסת ה-RS הראשונה בסדרת דגמי ה-Q של אודי.
אודי Q3 RS, הוצג כקונספט כמעט מוכן לייצור לפני מספר חודשים בתערוכת הרכב של סין וכעת, מספר שבועות לפני הבכורה בתערוכת ז'נבה הקרובה, אודי חושפת לראשונה את גרסת הייצור של ה-Q3 RS, שהוא הדגם הראשון במשפחת דגמי הקרוסאובר של אודי (Q) לקבל גרסת RS קיצונית.
המהלך הזה של אודי, הוא המענה למהלך מקדים של המתחרות, ב.מ.וו ומרצדס, המציעות גרסת קצה ספורטיבית לכל הדגמים שלהן, כולל דגמי הקרוסאובר, באמצעות חטיבות הביצועים שלהן: M ו-AMG בהתאמה.
מספרים: מנוע 2.5TFSI חמישה צילינדרים טורבו המייצר הספק מרבי של 310 כ"ס בין 5,200-6,70 ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ בין 1,500-5,200 סל"ד. את אותו מנוע ניתן למצוא גם באודי TT-RS ובאודי RS3 ספורטבק.
המנוע המשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים S-tronic (הכוללת בקרת יציאה מהמקום), מאיץ את הקרוסאובר הקטן מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות ועד למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. נהיגה נינוחה תניב צריכת דלק של 11.3 ק"מ לליטר.
כמו כל דגמי הספורט של אודי, גם כאן נמצאת מערכת AUDI SELECT המאפשרת לנהג לבחור בין ארבע מצבי נהיגה, כאשר כל מצב משנה את מפת דוושת בגז, מהירות העברת ההילוכים, תגבור ההיגוי, צליל המנוע/מפלט וקשיחות הבולמים.
ה-Q3 RS הונמך ב-25 מ"מ, לעומת הדגם הרגיל, לטובת שיפור התנהגות הכביש ובכדי לספק חלוקת משקל אידאלית יותר, אודי העבירה את המצבר אל תחתית תא המטען. גם עוצמת הבלימה שופרה באמצעות צלחות בילום גדלות יותר ואת מערכת בקרת היציבות ניתנת לניתוק מלא.
חיצונית, הדגם זוכה לכל הסממנים המוכרים משאר דגמי ה-RS של אודי, כולל פגוש קדמי קרבי למראה עם צמד כונסים גדולים במיוחד בשיבוץ שבכת כוורת, גם על הגריל הקדמי. משלימים את העיצוב החיצוני אלו חישוקי "19 בעיצוב ייחודי לדגם, מראות צד ופסי גג בגימור כסוף ומיישר זרימה אחורי בתחתית הפגוש. באופן מוזר ולא סימטרי למראה, אודי התקינה יציאת מפלט אחת בלבד.