אודי חשפה באופן רשמי את ה-A7, הרבה טכנולוגיה, מנועים חסכוניים ועיצוב מרשים והרמוני אך קצת מאכזב לעומת הקונספט.
כשאודי הציגה את ה-A7 ספורטבק בתערוכת דיטרויט 2009, היא הייתה נועזת ובעיקר מאוד מרשימה, מבפנים ומבחוץ. התוצאה הסופית, קצת מאכזת. אמנם פנים הרכב מאוד קרוב לזה שראינו בדגם הקונספט, וזהו אחת מתאי הנוסעים היותר מרשימים בקרב המתחרות וגם מבין דגמי אודי השונים, אך מבחוץ, אודי לא צעדה את הצעד הנוסף לאפקט וואוו כפי שדגם הקונספט עשה הייטב.
הגריל של האודי A7, שאול כולו מהאודי A8 החדשה בשינויים קלים. למעשה, חיצונית עד קורת ה-B האמצעית היא כמעט זהה לחלוטין לאודי A8 החדשה, זה כמובן לא מפתיע שכן ה- אודי A7 תוכננה בצמוד לאודי A8. הסיפור כולו כמובן נעוץ בהשתפלות הגג לאחור לתצורת דמוית קופה. אמנם היא פחות מרשימה מהקונספט, אך היא עדיין אחד הדגמים היותר נאים של אודי, וודאי לעומת ה-A5 ספורטבק שנראית פחות הרמונית וזורמת.
האודי A7 החדשה שתמוצב בין ה-A6 ל-A8, לא קטנה במיוחד. אורך של 4.97 מטר, 1.91 מטר רוחב, 1.42 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.91 מטר. למעט בסיס הגלגלים היא דומה במידותיה לאודי A6 אך קלה ממנה בזכות שימוש נרחב באלומיניום בשלדה וחומרים מתקדמים נוספים. לדוגמה, משקלה של אודי A6 עם מנוע 3.0 TDI הוא 1785 ק"ג ואילו האודי A7 עם אותו מנוע קלה ב-90 ק"ג.
למרות הממדים, האודי A7 כמו המתחרה, מרצדס CLS, מיועדת ל-4 נוסעים בלבד. מאחור אמנם יש ספסל מלא ובניגוד למרצדס, אין הפרדה מלאה בין המושבים, אך ישיבה נוחה מאחור מיועדת לשני נוסעים בלבד.
בתחום המנועים, האודי A7 תושק עם 4 מנועי V6. שני מנועי דיזל ושני מנועי במזין בהספקים החל מ-204 כ"ס עד ל-300 כ"ס. כל המנועים משולבים עם מערכת עצר/סע, מערכת ניהול תרמית למנוע ומערכת שימור אנרגיית בלימה לטעינת המצברים.
המנוע הראשון ברשימה הוא מנוע 3.0 TDI V6 המגיע בשני הספקים. 204 כ”ס ו-245 כ”ס. בגרסתו החלשה, הוא מוצע עם הנעה קדמית בלבד או כפולה. בגרסת ההנעה הקדמית המומנט המרבי הוא 40.8 קג"מ ואילו בגרסת ההנעה הכפולה המומנט המרבי הוא 45.9 קג"מ. בתצורת ההספק החלש של המנוע, תיבת ההילוכים היא מולטיטרוניק 7 הילוכים ובתצורת ההספק המוגבר התיבה היא תיבת 6 הילוכים S טרוניק. המנוע החלש מציע ביצועים של 8.1 ש' 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 234 קמ"ש. בגרסה החזקה האודי A7 תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב- 6.5 ש' עד למהירות מרבית של 250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. צריכת הדלק המשולבת לא פחות ממדהימה עבור רכב גדול שכזה. 18.9 ק"מ/ליטר ו- 16.7 ק"מ/ליטר בהתאמה. לצריכת הדלק הנפלאה הזו תורם גם מקדם הגרר הנמוך 0.28.
מנועי הבנזין שיעמדו לרשות הרוכשים הם מנוע 2.8 FSI V6 בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 28.7 קג"מ, מנוע זה משודך לתיבת S טרוניק והנעת קוואטרו כפולה.8.3 ש' 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 235 קמ"ש עם צריכת דלק משולבת של 12.5 ק”מ/ליטר, נשמע מיותר לחלוטין לעומת מנוע הדיזל.
לסיום, המנוע החזק בחבורה הוא מנוע 3.0 TFSI V6 עם מגדש על בהספק של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ. משודך לתיבת הילוכים S טרוניק והנעת קוואטרו כפולה, מנוע זה מספק ביצועים של 5.6 ש' 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 12.2 ק"מ/ליטר.
לגלריית התמונות המלאה - אודי A7 ספורטבק
חידוש אחד עבור אודי הוצג עם ה-A7. תצוגה עילית, כאשר הנהג יכול לבחור באמצעות מערכת ה-MMI אילו נתונים יוצגו כגון, המהירות, חיצי כיוון של מערכת הניווט ועוד. כמובן שעוד מערכות נוחות ובטיחות רבות יוצעו עם רמות הגימור השונות וקצרה היריעה מלהציגם.
גרסאות S7 ו-RS7 צפויות גם כן, אך אודי עדיין לא הודיע על כך רשמית. לאודי כעת יש עוד נשק להילחם במרצדס וב.מ.וו. מרצדס תחשוף רשמית את ה-CLS החדשה בתערוכת פריז ו- ב.מ.וו הודיע אתמול על יצור ה-ב.מ.וו גראן קופה. חיים קלים, לא יהיו לאודי A7.