אודי A3 החדשה תשווק עם שתי יחידות הנעה, 122 כ"ס ו-180 כ"ס וברמת גימור אחת עם אופציה לחבילת אבזור שארפ.
חברת צ'מפיון מוטורס תחל בימים אלו בשיווק אודי A3, הדור השלישי והחדש של המכונית שיצרה את קטגוריית הפרמיום קומפקט בעולם ומובילה אותו מאז. מיד עם תחילת השיווק של ה- A3 הראשונה לפני כ- 15 שנה התברר שליצרן היוקרה הגרמני יש להיט מכירות ביד עם יותר מ- 2.8 מיליון לקוחות עד היום.
ה- A3 תוצע בשלב הראשון בישראל בגרסת 3 דלתות, עם שתי גרסאות מנועים ברמת גימור Attraction. כנהוג בחטיבת אודי, יוכלו הלקוחות ליהנות מחבילת אבזור משופרת Sharp. ההיצע כולל גרסת מנוע 1.4 TFSI המספקת 122 כ"ס, וגרסת מנוע בכירה בנפח 1.8 TFSI המספקת 180 כ"ס. מחיר דגם 1.4TSI עומד על 162,400 שקל ומחיר דגם 1.8TSI עומד על 182,400 שקל.
גרסת ה- 1.4 מספקת 122 כ"ס בין 5,000 ל-6,000 סל"ד ומומנט של 20.4 קג"מ בין 1,400 ל-4,000 סל"ד. מנוע זה מספק תאוצה מאפס למאה בעשירית השניה פחות מקודמו, ב- 9.2 שניות ומהירות מרבית של 203 קמ"ש. תצרוכת דלק המשולבת של גרסה זו עומדת על 5.1 ליטר ל- 100 ק"מ לעומת 5.5 בעבר.
גרסת המנוע 1.8 TFSI מפיקה 180 כ"ס (לעומת 160 כ"ס במנוע הקודם) בין 5,100 ל-6,200 סל"ד ומספקת מומנט של 25.5 קג"מ, בין 1,250 ל-5,000 סל"ד. גרסה זו מקזזת בכמעט שניה מלאה את ההאצה מאפס למאה קמ"ש (7.2 שניות) ואף מוסיפה 8 קמ"ש למהירות המרבית העומדת על 232 קמ"ש. תצרוכת דלק המשולבת של גרסה זו עומדת על 6.9 ליטר ל- 100 ק"מ לעומת 7.1 בעבר.
אודי A3 נבחרה להיות הראשונה בקונצרן פולקסווגן להציג את המהפכה החדשה בתחום פלטפורמות הרכב, עם הפלטפורמה המודולרית החדשה - MQB. הפלטפורמה החדשנית, ראשונה מסוגה, מספקת מספר יתרונות משמעותיים על פני פלטפורמות בעבר, עם מרכב קשיח וקל יותר. כך לדוגמא המשקל הנמוך יותר של ה- MQB מאפשר ל- A3 לספק חסכון גדול יותר בצריכת הדלק שלה. המרכב של ה- MQB אף קשיח יותר ונוח יותר להטמעת מערכות בטיחות חדישות, כמו גם מאפשר גמישות תכנונית רבה, ומסייעת רבות לתחושת דיוק המרכב ובמניעת רחשים וקרקושים.
הממדים החדשים של ה- A3 כוללים מידות חיצוניות הדומות לדגם היוצא, עם שיפור של המרחב הפנימי לטובת הנוסעים. אורך הרכב עומד על 423 ס"מ, רוחבו עומד על 177 ס"מ, גובהו עומד על 141 ס"מ ובסיס הגלגלים צומח ב- 2.5 ס"מ ל- 261 ס"מ. קיבולת תא המטען צמחה ב- 15 ליטר בהשוואה לעבר, עם 365 ליטר וניתנת להרחבה עד 1,365 ליטר עם קיפול המושבים אחוריים בתצורת 2/3-1/3.
ה- A3 מציעה כבר בגרסת ה- 1.4 הבסיסית, רמת גימור עשירה מהנהוג בקטגוריה, הכוללת מערכות ואביזרים שהיו מוכרים עד כה בקטגוריות יוקרה גבוהות יותר. האבזור ברמת גימור Attraction כוללת בין היתר: הגה כוח אלקטרו-מכני עם כפתורי שליטת על הרדיו ועל תיבת ההילוכים, מושבים קדמיים מתכווננים לגובה עם מערכתEasy-entry , מערכתMMI עם מסך LCD 5.8' נשלף, נגן CD עם 8 רמקולים, דיבורית Bluetooth, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת ימין ושמאל עם פתחי אוורור מאחור, כיוון חשמלי למראות, הגה + ידית הילוכים ובלם יד מצופים עור, חישוקי 16' עשר זרועות, שמשות מבודדות חום, מנגנון מפתח לנטרול כרית אויר בצד הנוסע, מערכת start & stop, ועוד. חבילת ה- Sharp (תוספת של 24,900 שקל) מציעה בנוסף, בין היתר, גג שמש פנורמי, פנסי בי קסנון עם תאורת LED, דיפוני אלומיניום שונים, חישוקי "17 בעיצוב 5 זרועות עם צמיגים 225/45R17, מושבי ספורט עם ריפודי עור משולב אלקנטרה (רק בגרסת 1.8) ועוד.
מנהל חטיבת אודי ניב אורון: "ה- A3 המקורית המציאה את סגמנט הפרמיום קומפקט בעולם ובישראל, והציגה את הכיוון אליו פונות כל יצרניות רכבי היוקרה כיום. ה- A3 החדשה ממשיכה את הנוסחה המנצחת של הדורות הקודמים, עם שילוב מנצח בין עיצוב, אבזור ואיכות חומרים גבוהה במיוחד הלקוחים מסגמנטים יקרים יותר, לצד מידות קומפקטיות וביצועים מרשימים. אנו משוכנעים שהשקת ה- A3 עם כל יתרונות אלו המגיעים לצד מחיר תחרותי, תאפשר לנו להמשיך ולשמור כל מעמדנו כמובילי סגמנט זה בפרט ואת אודי כמובילת שוק היוקרה בכלל".