אדי A3 החדשה נחשפת רשמית ומציגה עיצוב מוכר מהחוץ והרבה חדש מהפנים.
אודי חושפת את הדור השלישי של ה-A3 ומכוונת גבוהה גם אם מהחוץ זה נראה כמעט אותו הדבר. לאודי A3 תא נוסעים עמוס בטכנולוגיה חדישה, פלטפורמה קלה ומתקדמת מבעבר (MQB) ורשימת מנועי דיזל ובנזין קלים, חסכוניים וחזקים.
אודי תציע את ה-A3 החדשה לשנת 2012 בארבע תצורות: שלוש דלתות האצ'בק, חמש דלתות ספורטבק, קבריולט עם גג רך ולראשונה, אודי תציע את ה-A3 גם בתצורת סדאן בעיקר עבור השוק הסיני ועבור השוק האמריקאי.
אודי A3 החדשה 2012 – מידות ועיצוב:
אודי A3 החדשה מציעה מידות של: 4,237 מ"מ אורך (מ”מ פחות מהדגם היוצא), 1,777 מ"מ רוחב (12 מ”מ +), 1,421 מ"מ גובה (זהה) ובסיס הגלגלים צמח ל-2,601 מ"מ (23 מ"מ+).
נפח תא המטען עומד על 365 ליטר (עד 1100 ליטר), תוספת של 15 ליטר לעומת הדגם המוחלף.
העיצוב החיצוני אמנם לא שונה מהותית מהדגם היוצא, אך אודי נגעה במקומות הנכונים בכדי לחדש את הדגם ולשמור על המראה מוצלח של הדגם הקודם. הפנסים הראשיים והשטוחים כוללים תאורת LED חדשה ומתקדמת. הגריל הקדמי בעל 6 הצלעות מיישר קו עם שאר דגמי אודי ווקו חד מקצה הפנס הקדמי ועד לפנס האחורי, מדגיש את קו החלונות של הדגם החדש ומספק מראה מוחצן במידה.
אודי A3 החדשה 2012 – מנועים, צריכת דלק, ביצועים:
אודי A3 החדשה תוצע עם מבחר מנועי הבנזין והדיזל המוכרים של קבוצת פולקסווגן וצריכת הדלק בגרסאות השונות ירדה בממוצע בכ-12% לעומת הדור הקודם.
מנועי בנזין:
עם תחילת שיווקה, תוצע ה-A3 החדשה עם מנוע 1.4TFSI בהספק של 122 כ"ס ו-20.4 קג"מ החל מ-1,500 סל"ד. הביצועים עם מנוע זה עומדים על 9.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 203 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 19.2 ק"מ לליטר. הביצועים זהים לדגם הנוכחי עם אותו המנוע, אך צריכת הדלק השתפרה ב-0.5 ק"מ לליטר.
דגם הבנזין הבכיר מוצע עם מנוע 1.8TFSI החדש בהספק של 180 כ"ס (לעומת 160 כ"ס כיום) ומומנט של25.5 קג"מ המתקבל בין 1,250-5,000 סל"ד (לעומת 1,500-4,200 כיום). מנוע זה מבוסס על המנוע היוצא אך שעבר מספר שיפורים כולל ראש מנוע חדש עם מערכת שסתומים חדשה. הביצועים עם מנוע זה עומדים על 7.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 232 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 17.85 ק"מ לליטר.
גרסת הביצועים של הדגם, אודי S3, תצויד במנוע 2.0 ליטר TFI בהספק מרבי של 300 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ המתקבל בין 1,800-5,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית או 6 הילוכים כפולת מצמדים המעבירה את הכוח אל ארבעת הגלגלים (קווואטרו). הביצועים בדגם האוטו' עומדים על 5.0 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
אודי לא מציינת זאת, אך ה-A3 החדשה תצויד בהמשך גם במנוע 1.4TFSI חדש (140 כ"ס) עם מנגנון הפסקת פעולת שני צילינדרים (ACT) לטובת צריכת דלק משופרת. מנוע זה עדיין בשלבי ניסוי סופיים והוא יוצג לראשונה יחד עם הדור השביעי של הגולף.
מנועי דיזל:
בתחום מנועי הדיזל, תצויד ה-A3 החדשה במנוע 2.0TDI משופר בהספק של 150 כ"ס (לעומת 140 כ"ס) ומומנט של 32.6 קג"מ. הביצועים עם מנוע זה עומדים על 8.6 שניות 0-100 קמ"ש (לעומת 8.7 כיום) והמהירות המרבית עומדת על 216 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 24.4 ק"מ לליטר.
מנוע 1.6TDI חדש וחסכוני במיוחד יוצע בהמשך 2012. מנוע זה יציע צריכת דלק של 26.3 ק"מ לליטר.
מנועי ה-1.4TFSI ומנוע ה-2.0TDI מוצעים כסטנדרט עם תיבת6 הילוכים ידנית ומנוע ה-1.8TFSI מוצע עם תיבת S-tronic שבעה הילוכים כפולת מצמדים כסטנדרט. כל הדגמים הם דגמי הנעה קדמית ודגמי הקוואטרו עם הנעה כפולה, יוצגו רק בהמשך השנה.
אודי A3 החדשה – פלטפורמה ותא הנוסעים:
אודי A3 האצ'בק החדשה, היא הראשונה מקבוצת פולקסווגן לעשות שימוש בפלטפורמה המודולרית MQB. ביחד עם הפלטפורמה החדשה ושימוש נרחב באלומיניום, גרסת ה-1.4TFSI שוקלת רק 1174 ק"ג, כ-80 ק"ג פחות מהדגם היוצא.
בניגוד לעיצוב החיצוני, תא הנוסעים של ה-A3 חדש לחלוטין ומציע איכות חומרים גבוהה מבעבר ועיצוב מנימליסטי בהתאם לקו הדגמים החדשים של אודי. העיצוב המנימליסטי נועד להשאיר את הכפתורים השימושיים ברורים ונגישים ושאר הפעולות מתבצעות דרך מערכת MMI עם מסך מרכזי "7 (או "5.8 ברמות האבזור הנמוכות).
ה-A3 החדשה, היא הראשונה לקבל את מערכת ה-MMI החדשה עם זיכרון פלאש המאפשר עדכון ושדרוג התוכנה בקלות ללא צורך בהמתנה לדגם חדש. בנוסף, ישנה הכנה למשטח טעינה אלחוטי למכשירים סלולריים שיוצע בעתיד כתוספת וכן קישורית 3G לאינטרנט.
תאורת אווירה מסוג LED תוצע כסטנדרט ברמת הגימור אמביאנט יחד עם חלון גג נפתח, מושבי ספורט, חימום למושבים, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו אזורית ועוד.
בתחום הבטחות, אודי A3 החדשה תוצע (כסטנדרט או כאופציה) עם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת הפעלת בלמים אוטו' במקרה של התנגשות בלתי נמנעת. במידה והתנגשות כבר התרחשה, תאורת הפנים תידלק וכן תאורת החירום והמכונית תתקשר אוטו למוקד חירום שהוגדר מראש. המערכת כן יודעת לבלום בלימת חירום מלאה מתחת למהירויות של 30 קמ"ש.
מערוכת נוספות הן מצלמת זיהוי תמרורים והצגתם לנהג (והתראה במקרה הצורך כגון מהירות מעל המצוין בשלט), מערכת שמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקון היגוי ועוד.