סיטרואן C4 היא הראשונה בקבוצת PSA לקבל את מנוע הטורבו קטן הנפח החדש של הקבוצה 1.2e-THP בהספק של 130 כ"ס וצריכת הדלק של 20.8 ק"מ לליטר.
קבוצת PSA, פתחה לאחרונה את מפעל המנועים החדש שלה בו היא תייצר את משפחת מנועי הבנזין החדשה של הקבוצה - מנועי PureTech - ובעיקר את מנוע הליבה שישמש את רוב דגמי המותג – 1.2 e-THP. מדובר במנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר עם מגדש טורבו קטן והזרקת דלק ישירה המשודך כסטנדרט למערכת עצור/סע. מנוע זה, עם מגדש טורבו או בלי, יחליף בהדרגה את מנועי ה-1.6VTi וה-1.4VTi הוותיקים.
הראשונה לקבל את המנוע החדש היא סיטרואן C4 בה הותקן המנוע בגרסתו החזקה יותר - הספק מרבי של 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 23.4 קג”מ החל מ-1,800 סל”ד, זאת לעומת 110 כ"ס ו-20.9 קג"מ בגרסה החלשה. המנוע ישודך בתחילה לתיבת 6 הילוכים ידנית ובהמשך השנה הוא ישודך בנוסף גם לתיבת 6 הילוכים אוטו'.
עם מנוע זה ותיבת הילוכים ידנית, מציעה ה-C4 ביצועים של 10.0 שניות 0-100 קמ"ש (נתון לא סופי) ומהירות מרבית של 199 קמ"ש. גולת הכותרת של המנוע החדש היא צריכת הדלק המשולבת העומדת על 20.8 ק"מ לליטר, שיפור משמעותי של 33% מה-15.6 ק"מ לליטר שמציע מנוע ה-1.6VTi המוכר.
סיטרואן C4 עם מנוע זה תנחת בהמשך השנה גם אצלנו כאשר את אותו מנוע נפגוש במקביל גם ב-308 החדשה וה-308 SW החדשה שישווקו בישראל במהלך 2014. כניסתו של מנוע הטורבו החדש יחד עם תיבת השישה הילוכים האוטומטית החדשה אל דגמי הליבה של פיג'ו-סיטרואן, הוא אירוע רב משמעות עבור שני המותגים בישראל שסבלו במשך זמן רב מתיבות הילוכים שהישראלים לא אוהבים ועם מנוע הטורבו החדש, פיג'ו-סיטרואן מיישרות קו עם היצרנים המובילים ואף עולות על חלקם, לפחות על הנייר.