מיני החדשה בדורה שלישי מקבלת פלטפורמה חדשה, מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו, עיצוב עדכני והמון טכנולוגיה חדשה.

2014 מיני קופר החדשה

ב.מ.וו חושפת היום (יום ב') לראשונה את הדור השלישי של 'מיני החדשה' עם עיצוב חדש, פלטפורמת הנעה קדמית חדשה וגידול במידות, מגוון טכנולוגיות חדשות ומנועים חדשים כולל מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים החדש של ב.מ.וו.

 

כמכונית רטרו, המיני 2014 החדשה לא יכולה להרשות לעצמה להשתנות משמעותית מהמקור ובטח שלא מהעיצוב המוצלח של הדור הראשון (2001) שעוצב ע”י פראנק סטפנסון, אך כמו אלוהים, השינוי נמצא בפרטים הקטנים. מעבר לכך שהמיני החדשה גדולה יותר וגם נראית כזו, עיקר השינוי נמצא בחזית החדשה הנושאת גריל אובלי גדול ממדים עם מסגרת הכרום האופיינית ופגוש קדמי חדש, אלמנטים המבדילים בברור את המיני החדשה משני הדורות הקודמים של הדגם. מאחור יקלו על הזיהוי פנסים גדולי ממדים, מבוססי LED עם מסגרת כרום בולטת.

 

כאמור, המיני החדשה צמחה במידותיה ומציגה מידות של 3,821 מ"מ אורך, 1,727 מ"מ רוחב, 1,414 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,495 מ"מ. לעומת הדור השני המוחלף, המיני החדשה ארוכה ב-98 מ"מ, רחבה ב-44 מ"מ, גובהה ב-7 מ"מ ובעלת בסיס גלגלים ארוך יותר ב-42 מ"מ. המיני החדשה לא תהיה מרווחת יותר רק לנוסעים, גם תא המטען צמח ב-30 ליטר לכדי 211 ליטר.

 

 

2014 מיני קופה החדשה – מנועים ביצועים וצריכת דלק:

המיני החדשה זוכה במגוון מנועים חדשים או מעודכנים, כולם עם מגדש טורבו, מערכת עצור/סע, עומדים בתקן אירו 6 ומאפשרים למיני החדשה להיות חסכונית יותר בכ-27% מהדגם היוצא. המנועים החדשים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטו' חדשה. מנוע ה-1.6 ליטר 122 כ"ס של המיני קופר (מנוע של ב.מ.וו ופיג'ו) מוחלף בדגם החדש במנוע ה-1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו החדש של ב.מ.וו בהספק מרבי של 136 כ"ס. דגם הקופר S מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו מעודכן בהספק מרבי של 192 כ"ס במקום 184 כ"ס עם המנוע הקודם. מיני עדיין לא הציגה את יחידת ההנעה שתשרת את המיני ONE הבסיסית, סביר להניח שמדובר בגרסה מוחלשת של מנוע ה-1.5 ליטר טורבו של הקופר.

 

דגם קופר קופר S קופר D
מנוע 1.5 טורבו 2.0 טורבו 1.5 דיזל
תיבת הילוכים 6M/6A 6M/6A 6M/6A
הספק (כ"ס/סל"ד) 4500-6000/136 4700-6200/192 4000/116
מומנט/סל"ד 22.4/1250-4000 28.5/1250-4000 27.5/1750
מהירות מרבית (קמ"ש) 210/204 235/233 205/204
0-100 קמ"ש (ש') 7.9/7.8 6.8/6.7 9.2/9.2
צריכת דלק ק"מ/ליטר 22.2/21.3 17.54/19.2 28.6/27.0

M - ידני, A אוטו'.

הפלטפורמה של המיני החדשה היא פלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה UKL1 של ב.מ.וו אשר תשרת גם את דגמי ההנעה הקדמית העתידיים של ב.מ.וו. הפלטפורמה תאפשר גם הנעה כפולה וכן הנעה חשמלית והיברידית שתוצע בעתיד עם הדור השלישי של המיני. מערך המתלים נושאר זהה עם מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מעודכן מאחור (מתלה בתצורת Z של ב.מ.וו). הפלטפורמה החדשה אפשרה ל-ב.מ.וו להפחית את משקל הדגם (1085 ק"ג בדגם הבסיס), לשפר את בידוד הרעשים ולהפחית את רעידות המרכב, זאת יחד עם שיפור בהתנהגות הכביש של הדגם, נקודת החוזק של 'מיני החדשה' מאז שהוצגה לראשונה.

 

בניגוד לעיצוב החיצוני, תא הנוסעים של המיני 2014 החדשה זכה לשינויים רבים. אמנם העיצוב מוכר ומזוהה מידי כמיני, אך אין מקום בו ב.מ.וו לא נגעה ושינתה את הדרוש שינוי – יותר פרקטיקה ופחות רטרו. השינוי המוחשי ביותר הוא בקונסולה המרכזית, כאשר שעון המהירות מפנה את מקומו ועובר אל מאחורי גלגל ההגה, החדש לכשעצמו, מה שמאפשר ל-ב.מ.וו להתקין מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע בגודל “8.8. מערכת בקרת האקלים חודשה לחלוטין – ברורה וקלה לתפעול. כפתורי החלונות החשמליים עוברים למקומם הטבעי על הדלתות במקום בקונסולה המרכזית. כאמור, פחות רטרו ויותר פרקטיקה ולטובה!.

2015-mini-photos-17
2015-mini-photos-17
2015-mini-photos-27
2015-mini-photos-27
2015-mini-photos-37
2015-mini-photos-37
2015-mini-photos-47
2015-mini-photos-47
2015-mini-photos-57
2015-mini-photos-57
2015-mini-photos-67
2015-mini-photos-67
2015-mini-photos-77
2015-mini-photos-77
2015-mini-photos-87
2015-mini-photos-87
2015-mini-photos-97
2015-mini-photos-97
2015-mini-photos-106
2015-mini-photos-106
2015-mini-photos-116
2015-mini-photos-116
2015-mini-photos-126
2015-mini-photos-126
2015-mini-photos-136
2015-mini-photos-136
2015-mini-photos-146
2015-mini-photos-146
2015-mini-photos-156
2015-mini-photos-156
2015-mini-photos-166
2015-mini-photos-166
2015-mini-photos-186
2015-mini-photos-186
mini-cooper_2015_1er_58
mini-cooper_2015_1er_58
mini-cooper_2015_1er_66
mini-cooper_2015_1er_66
mini-cooper_2015_1paper_27
mini-cooper_2015_1paper_27
mini-cooper_2015_10aper_2d
mini-cooper_2015_10aper_2d
mini-cooper_2015_10aper_61
mini-cooper_2015_10aper_61
mini-cooper_2015_10per_33
mini-cooper_2015_10per_33
mini-cooper_2015_10per_55
mini-cooper_2015_10per_55
mini-cooper_2015_10r_48
mini-cooper_2015_10r_48
mini-cooper_2015_10r_53
mini-cooper_2015_10r_53
mini-cooper_2015_102r_51
mini-cooper_2015_102r_51
mini-cooper_2015_102_42
mini-cooper_2015_102_42
mini-cooper_2015_102_57
mini-cooper_2015_102_57
mini-cooper_2015_1024paper_08
mini-cooper_2015_1024paper_08
mini-cooper_2015_1024paper_3b
mini-cooper_2015_1024paper_3b
mini-cooper_2015_1024per_56
mini-cooper_2015_1024per_56
mini-cooper_2015_1024x7er_1b
mini-cooper_2015_1024x7er_1b
mini-cooper_2015_1024xaper_12
mini-cooper_2015_1024xaper_12
mini-cooper_2015_1024xpaper_63
mini-cooper_2015_1024xpaper_63
mini-cooper_2015_1024xper_20
mini-cooper_2015_1024xper_20
mini-cooper_2015_1024_0d
mini-cooper_2015_1024_0d
mini-cooper_2015_aper_50
mini-cooper_2015_aper_50
mini-cooper_2015_r_2b
mini-cooper_2015_r_2b
mini-cooper_2015_wallpaper_07
mini-cooper_2015_wallpaper_07
mini-cooper_2015__01
mini-cooper_2015__01
mini-cooper_2015__02
mini-cooper_2015__02
mini-cooper_s_2015_1aper_4a
mini-cooper_s_2015_1aper_4a
mini-cooper_s_2015_1aper_5a
mini-cooper_s_2015_1aper_5a
mini-cooper_s_2015_1er_45
mini-cooper_s_2015_1er_45
mini-cooper_s_2015_1er_49
mini-cooper_s_2015_1er_49
mini-cooper_s_2015_10aper_4e
mini-cooper_s_2015_10aper_4e
mini-cooper_s_2015_10r_79
mini-cooper_s_2015_10r_79
mini-cooper_s_2015_14c
mini-cooper_s_2015_14c
mini-cooper_s_2015_102aper_59
mini-cooper_s_2015_102aper_59
mini-cooper_s_2015_102er_5b
mini-cooper_s_2015_102er_5b
mini-cooper_s_2015_102per_2a
mini-cooper_s_2015_102per_2a
mini-cooper_s_2015_102per_7a
mini-cooper_s_2015_102per_7a
mini-cooper_s_2015_102r_65
mini-cooper_s_2015_102r_65
mini-cooper_s_2015_1024aper_17
mini-cooper_s_2015_1024aper_17
mini-cooper_s_2015_1024er_5e
mini-cooper_s_2015_1024er_5e
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_0c
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_0c
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_1b
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_1b
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_2c
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_2c
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_3c
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_3c
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_3f
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_3f
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_26
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_26
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_34
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_34
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_44
mini-cooper_s_2015_1024x768_wallpaper_44
mini-cooper_s_2015_1024xaper_54
mini-cooper_s_2015_1024xaper_54
mini-cooper_s_2015_10244d
mini-cooper_s_2015_10244d
mini-cooper_s_2015_10768_wallpaper_01
mini-cooper_s_2015_10768_wallpaper_01

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.