פולקסווגן חושפת את הגולף GTI החדשה, שתוצע בהספק של 220-230 כ"ס, עם תיבת DSG-6 וביצועים של 6.6 שניות 0-100 קמ"ש.
פולקסווגן חושפת בתערוכת פריז, את הדור השביעי של פולקסווגן גולף GTI, ארבע שנים לאחר שחשפה את הדור השישי של הדגם גם כן בתערוכת פריז. פולקסווגן אמנם מציגה את הדגם כקונספט לגולף GTI החדשה, אך מציינת בנוסף שהדגם המוצג הוא כמעט דגם הייצור הסופי וכך גם נתייחס אליו.
גולף GTI החדשה, שתשווק במהלך 2013, תוצע עם אותו מנוע 2.0 ליטר TSI ( סדרתEA888) של הדגם הנוכחי, אך שזכה לעדכון מקיף. בדגם החדש הוא יציע הספק מרבי של 220 כ"ס (10 כ"ס תוספת) ומומנט מרבי של35.7 קג"מ (7.1 קג”מ תוספת). לראשונה אי פעם עבור הדגם, תוצע אופציה לרוכשים לקבל את אותו מנוע בהספק של 230 כ"ס (Stage 2). המנוע יוצע עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים כפולת מצמדים DSG-6.
המנוע יוצע כסטנדרט עם מערכת עצור/סע והוא תואם כבר עכשיו את תקן הזיהום אירו-6 (החל מ-2014). צריכת הדגם עם תיבת הילוכים ידנית תעמוד על 16.7 ק"מ לליטר, שיפור של 18% מהדגם הנוכחי.
הביצועים בגרסת 220 כ"ס (Stage 1) עומדים על 6.6 שניות 0-100 קמ"ש (לעומת 6.9 שניות בדגם היוצא) ומהירות מרבית של 246 קמ"ש. תאוצת ביניים 80-120 קמ"ש תימשך 5.0 שניות בהילוך רביעי ו-6.0 שניות בהילוך חמישי. גרסת ה-230 כ"ס, מקזזת 0.1 שניות מהמיאוץ הקלאסי ומוסיפה 4 קמ"ש למהירות המרבית.
בתחום השיפורים המכניים, מעבר לשימוש בפלטפורמת MQB החדשה - החזקה והקלה יותר – הבלמים גדולים מבעבר (“17 במקום "16) והמתלה הקדמי זוכה בדיפרנציאל VAQ, גרסה מתקדמת יותר של דיפרנציאל ה-XDS – מוגבל החלקה אלקטרוני.
ה-GTI החדשה תוצע עם תגבור היגוי חשמלי פרוגרסיבי. מערכת ההיגוי החדשה, אמורה להציע יציבות כיוונית גבוהה בנסיעה בכביש ישר וביחד עם זאת מעבר פרוגרסיבי (מהירות היגוי משתנה), נשלט וחלק בכל הפנייה של ההגה ממרכזו.
העיצוב כצפוי, “צועק" GTI עם הפס האדום המסורתי על הגריל, שהפעם נשמך אל תו יחידות התאורה באופן מוצלח. יש לציין שהפעם לפחות גרסת השלוש דלתות של הגולףGTI (וגם של הגולף הרגילה) נראית מוצלחת וקרבית יותר מדגם החמש דלתות. גם תא הנוסעים לא נעדר סממנים מוכרים ואיך אפשר בלי בד המושבים בתבנית סקוטית.