מיצובישי מיראז (ספייס סטאר בישראל), הסופרמיני החדשה של מיצובישי, מציעה מרכב קטן וקל, מנועים חסכוניים והגשה צנועה ובסיסית.
מיצובישי, חוזרת לשוק הסופרמיני עם המיראז' החדשה (שתיקרא ספייס סטאר בישראל), לאחר חוסר הצלחה עם הקולט הנוכחית באירופה (בישראל הדגם כלל לא שווק).
עם המיראז' מיצובישי רוצה לחזור למה שסופרמיני הייתה בעבר ואמורה להיות לפי הפילוסופיה של מיצובישי “Less is More”. כלומר, מכונית המיועדת בעיקר לעיר - שדה ראיה רחב החוצה יחד עם מידות קטנות מהחוץ ורדיוס סיבוב של 4.5 מטר בלבד, קלת משקל ויחד עם זאת חסכונית באחזקה – אמינה, עמידה ועם צריכת דלק נמוכה.
מיצובישי כמובן לא מפזרת סיסמאות באוויר אלא גם עושה ולמעט נושא האמינות שנבחן לאורך זמן, המיראז' החדשה היא אכן קטנה מהחוץ, אך מרווחת מבפנים, קלת משקל ועם מנועים קטנים וחסכוניים המציעים צריכת דלק משולבת של כ-25 ק"מ לליטר. מיצובישי מיראז' מיוצרת במפעלי מיצובישי בתאילנד, שם הדגם משווק כבר קרוב לשנה.
למיראז' מידות חיצוניות של: 3,710 מ"מ אורך, 1,665 מ"מ רוחב, 1,490 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,450 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 235 ליטר. אם תסתכלו על סופרמיני לפני כעשור ומעלה, אלו היו המידות השכיחות בסגמנט. המידות הצנועות המציבות את המיראז' בין סגמנט העירוניות לסגמנט הסופרמיני איפשרו למיצובישי להשיג משקל קל במיוחד של החל מ-845 ק"ג, משקל שגם מכונית עירונית הייתה שמחה להתהדר בו.
מיצובישי מיראז' – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
מיצובישי תשווק את המיראז' עם שתי יחידות הנעה, 1.0 ליטר שלושה צילינדרים 71 כ”ס ו-1.2 ליטר שלושה צילינדרים 80 כ”ס. הדגמים יוצעו עם תיבת 5 הילוכים ידנית והדגם החזק יותר יוצע גם עם תיבת CVT רציפה.
כל המנועים משודכים למערכת עצור/סע, מערכת בלימה רגנרטיבית.
מיראז' 1.0: מנוע שלושה צילינדרים MIVEC בנפח 1.0 ליטר בהספק של 71 כ”ס ב-6,000 סל”ד ומומנט מרבי של 9.0 קג”מ ב-5,000 סל”ד. מנוע זה מספק ביצועים של 13.6 שניות 0-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 172 קמ”ש. צריכת דלק: 25 ק”מ לליטר.
מיראז' 1.2: מנוע שלושה צילינדרים MIVEC בנפח 1.2 ליטר בהספק של 80 כ”ס ב-6,000 סל”ד ומומנט מרבי של 10.8 קג”מ ב-5,000 סל”ד. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או CVT רציפה ומספק ביצועים של 11.7 שניות 0-100 קמ”ש (אוטו': 12.8 ש') ומהירות מרבית של 180 קמ”ש (אוטו': 173 קמ”ש). צריכת דלק: 24.4 ק”מ לליטר.
מיציבישי מיראז' צפויה להגיע לישראל בחודשים הקרובים, הכל בהתאם לתג המחיר שכלמוביל תזכה מהיצרנית, זאת בשאיפה להציג בישראל את הסופרמיני האוטו' הזולה בישראל.