הדור היוצא של פיג'ו 308 היה זה שסימן את מהפכת האיכות של פיג'ו, העיצוב החיצוני היה אמנם סולידי יתר על המידה אך תא הנוסעים היה איכותי ומהראשונים במבין דגמי פיג'ו ליישם את מערך i-Cockpit סביבית נהג, תכנון ארגונומי בו הנהג במרכז והכל מופנה אליו, גלגל ההגה קטן כך שקו הראיה ללוח המחוונים עובר מעליו ולא דרכו.
פיג'ו 308 החדשה שהוצגה השבוע לוקחת את כל זה שני צעדים קדימה עם עיצוב חיצוני נועז ודינמי, גם אם מהפרופיל הדגם לא השתנה במיוחד, ותא נוסעים המיישם את האבולוציה העדכנית ביותר של מערך i-Cockpit יחד עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של פיג'ו.
תא הנוסעים של ה-308 היוצאת היה מאוד נקי ומינימליסטי, זה החדש שונה למדי וכמו הדגמים העדכניים יותר של פיג'ו הוא עמוס במשטחים בזוויות שונות, שיפועים ובמגוון חומרים שונים היוצרים אווירה עשירה אך גם קצת עמוסה. לשינוי האווירה בתא הנוסעים, ישנה אופציה למערכת שמע מבית FOCAL עם 10 רמקולים ולרשות הנהג אפשרות בחירה מבין 8 גוונים שונים לתאורת האווירה בתא הנוסעים, המשנה במקביל גם את צבע הממשק של המולטימדיה ולוח המחוונים. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין ריפודי בד, עור משולב באלקנטרה וריפודי עור נאפה יוקרתיים, יחד עם אופציה לעיסוי וכיוון חשמלי למושבים הקדמיים.
במרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה "10 החדשה של פיג'ו (במקום "7 בדגם היוצא) המוצעת כסטנדרט בכל רמות הגימור. המערכת החדשה כוללת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, תפעול קולי טבעי הנכנס להאזנה באמצעות הפקודה "אוקי פיג'ו", חיבור קבוע לרשת האינטרנט ועדכוני OTA למערכת. בחלקו העליון של המסך ישנה תצוגה קבועה לטמפרטורה החיצונית, בקרת האקלים, נתוני קישוריות ועוד.
המערכת כוללת אפשרות ליצירה של עד 8 פרופילים המכילים העדפות אישיות של כל נהג וניתן לחבר למערכת שני מכשירים בו זמנית. למערכת ממשק גרפי חדש לחלוטין המבוסס על מספר חלונות עם אריחים חיים (ווידג'טים). הנהג יכול לבחור את צורת החלון הראשי המועדפת עליו ולסדר את החלונות בהתאם להעדפות שלו. כמו במכשיר הסלולרי שלכם יש וילון התראות שנפתח במשיכה מהחלק העליון לחיצה באמצעות 3 אצבעות תפתח את מגירת האפליקציות.
מתחת למסך המולטימדיה נמצא מסך מגע עם 5 קיצורים (ברמות הגימור הגבוהות יותר) אלו מחליפים את מקשי הקיצור הפיזיים בצורת קלידים המוכרים משאר דגמי פיג'ו. הנהג יכול לשנות את הקיצורים ואת הסדר שלהם בהתאם לצורה המועדפת עליו. מתחת למסך הזה נמצא כפתורים לשליטה מהירה על פונקציות של המיזוג והפשרת אדים בחלונות.
הקונסולה המרכזית בין המושבים מתאפיינת בקשת כסופה עליה ימצא הנהג את השליטה על המערכות הדינמיות ובקצה שלה משטח טעינה אלחוטי למכשיר הסלולרי. על הקשת הזו נמצא מתג שליטה קטן על תיבת ההילוכים האוטומטית, במקום המוט בדגמים הנוכחיים, ושני כפתורים לבחירה במצב P ומצב ידני. לצידם נמצא את כפתור השליטה על מערכת החניה האוטומטית ואת מתג בורר מצבי הנהיגה המאפשר בחירה מבין 5 מצבי נהיגה - בהתאם לסוג מערכת ההנעה. על הקונסולה המרכזית בין המושבים נמצא גם מחזיקי כוסות, שני שקעי USB טייפ C ותאי אחסון שימושיים.
הנהג יניח את ידיו על גלגל ההגה המעודכן של פיג'ו עם סידור חדש של כפתורי השליטה הכולל כעת שליטה מהירה על מערכות הבטיחות השונות וישנה גם אופציה לחימום לגלגל ההגה. לוח המחוונים הדיגיטלי הוא בגודל של "10, לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין מספר מצבי תצוגה, כולל הצגה על מערכת הניווט על כל המסך ותצוגה ייעודית לדגמי הפלאג-אין. ברמת הגימור GT הבכירה לממשק הגרפי עיצוב 3D. כיאה למערך i-Cockpit קו הראייה ללוח המחוונים נמצא מעל גלגל ההגה הקטן.
תא הנוסעים החדש של ה-308 מרווח יותר לנוסעים ומטפל באחת מנקודות החולשה העיקריות של הדגם היוצא, המרווח המצומצם מאוד במושב האחורי. בכדי לעשות זאת פוג'י הוסיפה 11.4 ס"מ למידת האורך ו-5.5 ס"מ לבסיס הגלגלים וכן הקטינה את תא המטען הענק של הדגם היוצא ב-58 ליטר לגודל סביר יותר של 412 ליטר, שהוא עדיין מהיותר הגדולים בסגמנט. בהתאם לרמת הגימור, לנוסעים מאחור יש גם שני שקעי USB טייפ C, פתחי יציאה למיזוג ומשענת מרכזית עם מקום לסלולרי ומחזיקי כוסות. פיג'ו מבטיחה חווית נסיעה שקטה יותר, גם באמצעות שימוש בזכוכיות כפולות מלפנים ומאחור.
לפרטים נוספים על פיג'ו 308 החדשה לחצו על הקישור.