עם מפרט מודרני ותמחור אגרסיבי וזול במיוחד באירופה, לפיאט טיפו סדאן יש את כל הכלים להפוך ללהיט מכירות בשוק המשפחתיות סדאן הישראלי.
כיום, אפשר לרכוש בישראל מכונית עירונית חדשה במחיר של קצת פחות מ-55 אלף שקל וכזו אוטו' בקצת יותר מ-60 אלף שקלים, כיום אפשר גם לרכוש סופרמיני אוטו' בקצת יותר מ-80 אלף שקל אבל מכונית משפחתית סדאן אוטו' חדשה, מרווחת ומאבוזרת, עדיין אי אפשר לרכוש בישראל בגזרת ה-110 אלף שקלים. את החלל הזה בדיוק, אמורה למלא בקרוב פיאט טיפו סדאן החדשה שתשווק בזמן הקרוב בישראל.
הדגם המשפחתי האחרון של פיאט שזכה להצלחה מסחרית משמעותית באירופה ובישראל, היה הדור הקודם של הטיפו ששווק בין השנים 1988-1995. זה לא שלפיאט לא היו משפחתיות טובות נוספות לאחר הטיפו, הבראבו האחרונה לדוגמה הייתה מכונית מצוינת אך כישלון ברמה המסחרית. הטיפו החדשה תנסה לשחזר את ההצלחה של זו האחרונה באמצעות מתכנון דומה למדי: מרווח טוב לנוסעים ומטען, אבזור מספק ומעל הכל, תג מחיר נמוך שיספק תמורה מלאה ללקוח.
ארגון AUTOBEST האירופאי העניק השנה לפיאט טיפו את תואר "הרכישה המומלצת לשנת 2016". הארגון ציין בבחירתו כי "הטיפו היא לא עוד מכונית לתקציב מוגבל אלא מכונית מצוינת לתקציב מוגבל שיש בה את כל המרכיבים הנדרשים צרכן האירופאי הממוצע. העיצוב, מבחר המנועים, האיכות, השימושיות והנוחות הופכים את הטיפו לאמת מידה חדשה בתחום "התמורה לכסף".
עדכון: מסתבר שטעינו, הטיפו סדאן החדשה שהושקה השבוע בישראל זולה עוד יותר משחשבנו שתהיה, 99,900 שקל לדגם 1.6 ליטר אוטו'. עדיין לא נהגנו ברכב, אך את מבחן אולם התצוגה כמכונית למשפחה הטיפו עוברת בהצלחה: היא מרווחת מלפנים ומאחור, איכות הפלסטיקה טובה ביחס למחיר, התחושה מודרנית והאבזור מצוין (מולטימדיה מקורית, דיבורית BT, בקרת שיוט ועוד). למחירון המלא והפרט הטכני של הטיפו סדאן.
המהלך הזה של פיאט עם הטיפו החדשה הוא מהלך נכון מאוד עבור המותג בשוק האירופאי. יש הרבה משפחתיות איכותיות אך יקרות יחסית באירופה ובישראל, גם פיאט הייתה שם בעבר עם הבראבו המצוינת (שנכשלה במכירות), אך יש היצע דל מאוד של מכוניות משפחתיות במחיר זול והשוק האירופאי, כמו זה הישראלי, רעב למכוניות כאלו. בטורקיה למשל, שם מיוצרת הטיפו, הטיפו זולה בכ-16% מהמתחרות הישירות שלה כגון הפלאונס של רנו, שגם היא מיוצרת בטורקיה, וזו הסיבה שאנחנו מאמינים שהטיפו סדאן החדשה יכולה להפוך ללהיט מכירות, יש לה את כל הכלים לעשות זאת.
הטיפו סדאן החדשה מציעה את כל מה שניתן לצפות משפחתית סדאן ממוצעת, תא מטען גדול בנפח של 520 ליטר, מרווח מספק לארבעה נוסעים בוגרים וכן אבזור מודרני הכולל דיבורית BT, מערכת מולטימדיה מקורית Uconnect עם מסך "5, בקרת שיוט, משענת מרכזית, בקרת אקלים, כניסת USB, שליטה מההגה על השמע, הטלפון ומחשב הדרך, חלונות ומראות צד חשמליים ועוד.
סגמנט | דגם | אורך (מ"מ) | רוחב (מ"מ) | בסיס גלגלים (מ"מ) | נפח תא מטען |
---|---|---|---|---|---|
C sedan | טיפו | 4532 | 1792 | 2636 | 520 |
קורולה | 4620 | 1775 | 2700 | 452 | |
אימפרזה | 4580 | 1740 | 2645 | 460 | |
לנסר סדאן | 4570 | 1760 | 2635 | 400 | |
ג'טה | 4659 | 1778 | 2648 | 510 | |
פורטה | 4560 | 1780 | 2700 | 482 | |
פלואנס | 4613 | 1813 | 2703 | 530 | |
B sedan | I25 | 4370 | 1700 | 2570 | 465 |
אטראג' | 4245 | 1670 | 2550 | 450 | |
סוניק סדאן | 4397 | 1735 | 2525 | 502 | |
דמיו | 4320 | 1695 | 2570 | 414 | |
רפיד | 4483 | 1706 | 2602 | 530 | |
ריו סדאן | 4365 | 1720 | 2570 | 389 | |
אלמרה | 4455 | 1695 | 2600 | 422 |
פיאט טיפו סדאן החדשה משווקת בעולם עם ארבעה מנועים: 1.4 ליטר 95 כ"ס, 1.6 ליטר 110 כ"ס, 1.3 ליטר טורבו דיזל 95 כ"ס ו-1.6 טורבו דיזל 120 כ"ס. בישראל, הטיפו סדאן תשווק עם שני מנועי הבנזין של הדגם. מנוע ה-1.4 ליטר, עם מומנט מרבי של 12.95 קג"מ, משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית ומספק בדגם ביצועים של 11.5 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 185 קמ"ש. צריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על כ-17.5 ק"מ לליטר.
דגם ה-1.6 ליטר אוטו' המשמעותי יותר מצויד במנוע 1.6 אטמוספרי בהספק מרבי של 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 15.5 קג"מ ב-4,200 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים אוטו' והוא מספק בדגם ביצועים נאים של 11.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 192 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על כ-16 ק"מ לליטר.
אנחנו עדיין לא יודעים לומר איך הרכב מחוץ לאולם התצוגה, אך עם המפרט בו משווקת הטיפו ובמיוחד עם התמחור האגרסיבי בו הדגם משווק באירופה, שהוא זול משמעותית מכל משפחתית סדאן אחרת, הטיפו סדאן החדשה בהחלט יכולה להפוך ללהיט מכירות בשוק המקומי שלנו ולמכונית הראשונה שתשבור את המחירון הקשיח בשוק המשפחתיות אוטו' בישראל.
אל הטיפו סדאן החדשה, צפויות להצטרף בהמשך גרסאות המרכב הנוספות של הדגם, האצ'בק וסטיישן, שהוצגו בתחילת החודש בתערוכת הרכב של ז'נבה.