דו"ח הלמ"ס: רק 3.4% מכלי הרכב הפרטיים מונעים בסולר. רוב הרכבים בישראל הם מתוצרת יפן – 33.7% מסך הרכבים.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את דו"ח מצבת כלי הרכב המנועיים בישראל 2013. לפי הלמ"ס בישראל נעים כ-2,851,000 כלי רכב מנועיים, מתוכם 2,338,700 כלי רכב פרטיים – 82%. לצי כלי הרכב בישראל נוספו במהלך שנת 2013 כ-278 אלף כלי רכב חדשים וכ-189 אלף נגרעו ממנה, כל שמספר כלי הרכב גדל ב-89 אלף - גידול של 3.2% לעומת 2012.
רמת המינוע בישראל בשנת 2013 עמדה על 350 כלי רכב לכל 1000 תושבים (346 ב-2012), רמה שהיא עדיין נמוכה מאוד ביחס לשאר העולם המערבי. הממוצע במדינות מערב אירופה קרוב ל-600 כלי רכב לכל 1000 תושבים וארה"ב כבר מתקרבת לכמעט רכב לכל תושב.
הגיל הממוצע של כלי הרכב המנועיים בישראל (רכב פרטי, משאיות אוטובוסים וכו') עמד בסוף 2013 על 6.9 שנים, נתון שלא השתנה מהותית מהשנים הקודמות. כ-1.127 מיליון (40%) מכלי רכב הם רכבים חדשים בגיל עד 4 שנים (שנת 2009 ואילך), כ-882 אלף (31%) בני 5-9 שנים ו-841 אלף (29%) בני 10 שנים ויותר.
רכבים מתוצרת יפן עדיין מובילים את צי הרכב בישראל כאשר חלקם עומד על 33.7% מסך כלי הרכב הנעים בישראל. במקום השני נמצא את קוריאה הדרומית עם 12.9% ובמקום השלישי עם 7.7% נמצא את ספרד.
נדמה כי משרד האוצר הצליח "במזימתו" באמצעות המיסוי הירוק להגביל את שכיחות מכוניות הדיזל בישראל שכן בסיכום שנת 2013, רק 3.4% מכלי הרכב הפרטיים בישראל מונעים באמצעות סולר (עלייה של 0.7% מאז 2007) ורק 14.8% מסך כלי הרכב עושים שימוש בסולר (ירידה של 1.6% מאז 2007 בשל מעבר להיברידי וגז). לשם ההשוואה, בשנת 2012 חלקם של רכבי הדיזל באירופה עמד על 54.9% זאת לעומת רק 31% בשנת 2000.
בשנת 2013, נעו על כבישי ישראל כ-335 אלף משאיות ורק 121 אלף אופנועים, מה שאומר שאנחנו כניראה נמשיך בשנים הקרובות "ליהנות" מפקקי תנועה בכניסות לערים הגדולות.
בשנת 2013 ובדומה ל-2012, כ-85% מכלי הרכב בבעלות פרטית כאשר מתוך ה-15% הנותרים, 9% בבעלות חברות הליסינג, 4.7% השכרה ותיור כאשר מרביתם כלי רכב חדשים עד גיל 3 שנים. מתוך כלי הרכב החדשים שעלו על הכביש ב-2013, 54.8% בבעלות פרטית והיתר בבעלות שאינה פרטית – 29.2% ליסינג, 11.3% חברות ו-4.7% השכרה ותיור.
בסיכום 2013, יונדאי מסרה כ-15.8% מסך כל הרכב הפרטיים החדשים, טויוטה מסרה כ-11%, קיה מסרה כ-10.4% לעומת 0.9% בלבד ב-2007, וסקודה מסרה כ-6.5%. מאזדה שב-2009 תפסה נתח שוק של 9.9% והייתה במקום הראשון, סיימה את 2013 במקום החמישי עם 5.2%.