4 זכיות יוקרתיות לפיג'ו בשנת 2017: מנוע השנה 1.2 PureTech, תואר מכונית השנה 2017 לפיג'ו 3008, פרס עיצוב והסופר מיני של השנה בישראל.
מי אמר שרק צרות מגיעות בצרורות?! פיג'ו מוכיחה שגם פרסים וזכיות בתארים יוקרתיים יכולים להגיע בזה אחר זה, בעיקר כשעושים את הדברים, או במקרה שלנו, מכוניות, כמו שצריך. לא פחות מארבע זכיות מחמיאות קטפה החברה השנה, כשכל אחת חשובה ויוקרתית מקודמתה וכולן ביחד מהוות תעודת הוקרה אחת גדולה והכרה בעובדה שפיג'ו עושה את זה נכון. הכי נכון.
שני פרסי עיצוב: RED DOT
נתחיל מהפרס העדכני ביותר - פרס העיצוב בתחרות ה-RED DOT היוקרתית לעיצוב מוצרים. פיג'ו 3008 זכתה שם לא בפרס אחד, אלא בשניים! הראשון, כפי שמציין ארגון ה-RED DOT, הוא על עיצובה החיצוני המקורי של ה-3008. זה מובחן מאוד משאר כלי הרכב בקטגוריה בזכות הגריל העוצמתי שבחזית, פנסי ה'לד' המתקדמים והאופן שבו הגג מחמיא לרכב על ידי חיבור לקורות גג מושחרות.
פרס העיצוב השני מגיע ל-3008 על תא הנוסעים שלו. זו אינה הפעם הראשונה שבה אנו פוגשים את תאי הנוסעים המפורסמים של פיג'ו שתוכננו בשיטת ה-i-Cocpit. לפי שיטה זו, המוקד חוזר להיות הנהג וכל מערכות הרכב והארגונומיה הפנימית נועדו לשרת אותו ולהפוך עבורו את מלאכת תפעול הרכב לקלה ואינטואיטיבית ביותר. ארגון ה-RED DOT ציין לשבח את הפיג'ו 3008 המציגה את הדור השני ל-i-Cocpit, בזכות השימוש במסך תצוגה דינמי בגודל 12.3 אינץ' מול עיני הנהג ולזה האחרון ישנה היכולת להתאים את התצוגה בו בהתאם לצרכיו וטעמו האישיים.
כמו כן, גם מסך התצוגה המרכזי של ה-3008 קיבל מחמאות בזכות השימוש בקלידי פסנתר לטובת קיצורי דרך למגוון הפונקציות. את מרבית מערכות הרכב ניתן להפעיל דרך מסך זה ולמעשה בכך נחסך השימוש במספר רב של מתגים בתא הנוסעים. מעבר לכך צוינו לטובה מבנה הדשבורד שעוטף את הנהג, את השימוש בחומרים איכותיים ורמת גימור גבוהה במיוחד ואף מרחב המחיה המצוין לכל אחד מנוסעי הרכב.
מנוע השנה: בפעם השלישית ברציפות
הפרס השני שהקדים מעט את פרס העיצוב של ה-RED DOT, הגיע עם התואר "מנוע השנה" בפעם השלישית ברציפות, בשנים 2015, 2016 וכעת גם בשנת 2017. מנוע ה-1.2 בנזין טורבו עם שלושת הצילינדרים שלו זכה בשנת 2017 בתואר הנכסף וניצח מנועים מקבילים של אודי, ב.מ.וו, פיאט ואחרות, כאשר השופטים שבחרו בו ציינו במיוחד את זמינות הכוח, צריכת הדלק ופליטת המזהמים הנמוכות ורמת האמינות.
מנוע זה משרת כמעט את כל דגמי פיג'ו, מה-208 הצעירה והשובבה, ה-2008 הקרוסובר הפופולארי, ה-308 המשפחתית, ה-3008 ה-SUV המצטיין, ה-5008 הגדול והחדש והוא יוסיף לשרת גם את דגמי העתיד של פיג'ו. רק לפני זמן קצר מנוע זה נחשף בגרסתו המודרנית, אשר מצמצמת עוד יותר את צריכת הדלק ופליטת המזהמים, על ידי התקנת מסנן חלקיקים חדשני וייחודי לפיג'ו. בתכנון מנוע זה, פיג'ו רשמה למעלה מ-200 פטנטים.
58 עיתונאים קבעו: פיג'ו 3008, מכונית השנה 2017
בחודש מרץ 2017, פיג'ו הדהימה את העולם, שוב עם זכיה ופרס יוקרתיים במיוחד - 58 עיתוני רכב מ-22 מדינות באירופה הכתירו את הפיג'ו 3008 החדשה, במסגרת תערוכת הרכב העולמית בז'נבה שוויץ, כמכונית השנה 2017. זהו תואר השמור למכוניות הטובות ביותר בשוק האירופי וה-3008 הקדימה את אלפא ג'וליה החדשה, מרצדס E קלאס, וולוו S90, טויוטה C-HR ואחרות. למעשה, זו אינה השנה הראשונה שבה פיג'ו זוכה בתואר היוקרתי. פיג'ו זכתה בפרס עם ה-308 החדשה בשנת 2014, עם ה-307 ב-2002, עם ה-405 בשנת 1988 ועם ה-504 בשנת 1969.
אוטו השנה 2017 בישראל: פיג'ו 208
גם בהיבט הישראלי, פיג'ו מצליחה להשאיר את חותמה עם זכיות והישגים משמעותיים. בחודש פברואר 2017 ערך מגזין הרכב הישראלי 'אוטו', כמדי שנה, את טקס בחירת מכונית השנה בישראל. השנה, בראש קטגוריית רכבי ה'סופרמיני' נבחרה לעמוד פיג'ו 208 החדשה וזכתה בתואר "אוטו השנה 2017 בקטגוריית הסופר מיני". בניצחון זה הקדימה ה-208 הצעירה והאופנתית מכוניות כמו הונדה ג'אז, יונדאי i20, מאזדה 2, סקודה פאביה, סיאט איביזה ורבות אחרות.
אומרים שפעם אחת זה מקרה, פעמיים זה מזל, שלוש פעמים זו הצלחה וארבע פעמים זאת כבר עובדה. צודקים!