בישראל זו האיוניק, בגרמניה זו הגולף ובארה"ב זה פורד סדרה F. גלו את הדגמים הנמכרים ביותר בשוקי הרכב הגדולים בעולם.
בשנת 2018 הייתה זו יונדאי איוניק אשר קטפה לראשונה את תואר הדגם הנמכר ביותר בישראל לשנת 2018, הפעם הראשונה בה רכב היברידי מוביל את טבלת המכירות בישראל וכנראה שלא בפעם האחרונה אם כי בשנת 2019 התחרות תהיה בין האיוניק לבין הקורולה ההיברידית החדשה וסיכוי טוב שידה של זו האחרונה תהיה השנה על העליונה.
למעט נורווגיה, בה ניסאן ליף מובילה את טבלת הדגמים הנמכרים ביותר, ישראל היא מהמדינות היחידות בעולם בה דגם עם הנעה אלטרנטיבית מוביל את טבלת המכירות. בשני המקרים זה בזכות סובסידיה ממשלתית לדגמים עם הנעה אלטרנטיבית.
הדבר הבולט בטבלה הוא הלאומיות, בארה"ב מוביל רכב אמריקאי, בצרפת צרפתי, בשוודיה שוודי, בגרמניה גרמני וכו'. גאווה לאומית? התאמה לטעם המקומי? כנראה שמדובר בשילוב של שני הדברים.
ברוב המדינות שבטבלה, המרכזת את שוקי הרכב הגדולים בעולם, הדגמים הנמכרים ביותר שייכים לסגמנט הסופרמיני או המשפחתיות, חריג בולט במיוחד הוא השוק השוודי בו אנחנו מוצאים מכונית סאלון גדולה ויקרה שמחירה בישראל עומד על החל מ-373,000 שקל. הסיבה לכך היא מחיר זול יחסית ביחס לתמורה, החל מ-130,000 שקל, ובהשוואה למחיר המתחרות מגרמניה.
מדינה | דגם | מכירות 2018 |
---|---|---|
ארה"ב | פורד סדרה F | 909,300 |
סין | ניסאן סנטה (Sylphy) | 481,200 |
יפן | הונדה N-BOX | 241,900 |
הודו | סוזוקי אלטו | 234,500 |
ברזיל | שברולט ONIX | 210,450 |
גרמניה | פולקסווגן גולף | 172,400 |
צרפת | רנו קליאו | 151,400 |
תאילנד | טויוטה היילקס | 149,300 |
קנדה | פורד סדרה F | 145,700 |
איטליה | פיאט פנדה | 130,200 |
דרום קוריאה | יונדאי גרנדיור | 113,100 |
רוסיה | לאדה וסטה | 108,400 |
בריטניה | פורד פיאסטה | 100,000 |
מקסיקו | ניסאן ורסה | 91,300 |
אוסטרליה | טויוטה היילקס | 51,700 |
טורקיה | פיאט טיפו (Egea) | 36,600 |
ספרד | סיאט לאון | 34,800 |
צ'כיה | סקודה אוקטביה | 25,800 |
רומניה | דאצ'יה לוגאן | 25,000 |
שוודיה | וולוו S90/V90 | 24,300 |
פורטוגל | רנו קליאו | 15,000 |
הולנד | פולקסווגן פולו | 14,800 |
נורווגיה | ניסאן ליף | 12,300 |
הונגריה | סוזוקי ויטרה | 11,100 |
ישראל | יונדאי איוניק | 10,181 |