למבורגיני LB744
למבורגיני עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין.
למבורגיני LB744
למבורגיני עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין.

בחודש פברואר האחרון למבורגיני חשפה את שני הרכבים האחרונים של החברה העושים שימוש במנוע ה-V12 שלה בתצורה טהורה, האחרונים שכן מעתה והלאה כל הרכבים של למבורגיני יעשו שימוש ביחידות הנעה עם סיוע חשמלי. כעת למבורגיני מספקת לנו הצצה ראשונה אל יחידת ההנעה ההיברידית פלאג-אין LB744 שתשרת את דגמי הקצה של החברה כמו מחליפת האוונטדור. 

 

התפריט שמציעה מערכת LB744 משלב מנוע 6.5 ליטר V12 אטמוספרי חדש לחלוטין, סוללה צרה המותקנת לאורך מרכז הרכב בכדי לשמור על איזון, שלושה מנועים חשמליים ותיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים חדשה שלראשונה משודכת למנוע V12 בלמבורגיני. לפי למבורגיני תחנת הכוח הזו תייצר הספק כולל של 1015 כ"ס. 

 

למבורגיני LB744
למבורגיני LB744.

התצורה של מערכת ההנעה הזו מתחילה מאחור עם תיבת הילוכים בהתקנה רוחבית בה משולב מנוע חשמלי אחד, זו מחוברת בהמשך אל מנוע ה- V12 וכל יחידת ההנעה הזו אחראית על הנעת הגלגלים האחוריים בלבד. במרכז הרכב ולאורכו מותקנת סוללות ליתיום-יון קטנה בקיבלות של 3.8kW בלבד ועל הציר הקדמי נמצא שני מנועים חשמליים המאפשרים הנעה כפולה ונסיעה חשמלית מלאה ושקטה. 

 

מנוע L545 החדש הוא כאמור מנוע V12 אטמוספרי בנפח של 6.5 ליטר והוא המנוע החזק ביותר אי פעם של למבורגיני. המנוע הזה מסוגל לייצר הספק מרבי של 825 כ"ס ב- 9,250 סל"ד ומומנט מרבי של 73.9 קג"מ ב-6,750 סל"ד, לעומת 780 כ"ס בגרסה החזקה ביותר של המנוע היוצא. לצד מגוון השיפורים שהטמיעו במנוע הזה, אחד הנתונים שסייעו להשיג את ההספק הזה הגדלת יחס הדחיסה מ-11.8:1 ליחס של 12.6:1. המנוע החדש לא רק חזק יותר אלא גם קל יותר ובמשקל של 218 ק"ג הוא קל יותר ב-17 ק"ג לעומת מנוע ה- V12 של האוונטדור.

 

למבורגיני LB744
מנוע V12 חדש.

שני המנועים החשמליים שבחזית, מסוג axial flux עם קירור נוזל, מוסיפים בעת הצורך 150 כ"ס ו-35.7 קג"מ האחד. מנועים מסוג axial flux בהם כיוון השטף המגנטי הוא לאורך ציר ההנעה הם מנועים שמייצרים מומנט גבוה יותר, הם בעלי נצילות גבוהה יותר ובעיקר, קטנים וקלים יותר - 18.5 ק"ג בלבד לכל מנוע. הסולה שבדגם בקיבולת שמספיקה לנסיעה חשמלית מלאה לטווח קצר בלבד והיא ניתנת לטעינה חיצונית באמצעות מטען 7kW כך שטעינה אורכת כחצי שעה בלבד. 

 

למבורגיני LB744
תיבת 8 הילוכים DCT בה משולב מנוע חשמלי.

תיבת ה-8 הילוכים DCT כפולת המצמדים שפותחה במיוחד עבור המערכת היא מהירה, קלה וקטנה יותר מתיבת ה-7 הילוכים DCT של ההורקאן. כאמור, בתיבה הזו משולב עוד מנוע חשמלי, 150 כ"ס ו-15.3 קג"מ, המשמש בעיקר כסטרטר/גנרטור אך במצב נסיעה חשמלי מלא הוא מסוגל להניע את הגלגלים האחוריים כך שהדגם שומר על תצורת הנעה כפולה.

 

לתיבת ההילוכים אין הילוך אחורי ואת כל התנועה לאחור מבצעים רק המנועים החשמליים, זה גם מה שאפשר ללמבורגיני לייצר תיבת הילוכים קומפקטית וקלה יותר. כאשר התיבה במצב ידני והנהג בולם את הרכב בעצמה, הוא יכול להחזיק את מנוף ההילוכים על ההגה והתיבה תוריד אוטומטית כמה הילוכים שצריך בכדי שברגע שהנהג יחזור לגז הרכב תמיד יהיה בהילוך הנכון. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.