ליתיום הוא יסוד כימי המהווה מרכיב משמעותי בייצור סוללות, לא רק לרכבים חשמליים אלא כמעט לכל מוצר העושה שימוש בסוללות נטענות כולל המכשיר הסלולרי באמצעותו אתם כנראה קוראים את הידיעה הזו. לאור הזינוק בביקוש לרכבים חשמליים, מחיר המתכת הזו זינק השנה כמעט פי 5 ממחירו בשנה שעברה כך שהמחיר לטון בזיקוק המיועד לסוללות עמד החודש על ממוצע של $80,000 לטון בחוזים שנסחרו בבורסות למתכות.
ליתיום מהווה אמנם מרכיב מהותי בייצור סוללות נטענות אך הוא מהווה רק כ-5% ממשקל הסוללה (נטו, ללא כל המארז וכו') כך שלמרות הזינוק המטאורי במחיר המתכת הזו ההשפעה לפי מומחים תהיה בממוצע כ-$1000 לכל רכב חשמלי עתידי. יש לציין שיצרני רכב נוטים לחתום על חוזים ארוכי טווח עם ספקי חומרי הגלם שלהם בכדי לשמור על מחיר ידוע מראש אך גם לזה יש סייגים והגבלות.
ליתיום הוא יסוד נפוץ שלא נמצא במחסור וגם הכרייה שלו היא יחסית פשוטה שכן הוא נמצא על פני הקרקע, הבעיה היא שפשוט אין מספיק מכרות ובתי זיקוק (בריכות ייבוש) שכן השוק פשוט לא היה מוכן למפץ של הרכב החשמלי.
לא רק הליתיום זינק השנה, גם מחירי הנחושת לדוגמה התייקרו פי 2 בשנתיים האחרונות וגם זה מרכיב חשוב בסוללות ולמעשה בכל רכיב חשמלי כגון מנועים חשמליים. יחד עם ההתייקרות בחומרי גלם אחרים וצרות נוספות, לדעת מומחים בתחום בשנים הקרובות נראה עלייה במחיר המכוניות החשמליות.