אפל CarPlay דור הבא
הדור הבא של CarPlay.
אפל CarPlay דור הבא
הדור הבא של CarPlay.

במסגרת כנס המפתחים השנתי האחרון שלה, WWDC 2024, אפל הציגה את מערכת ההפעלה החדשה של האייפון iOS18 שלא במפתיע תפסה את עיקר תשומת הלב אך במקביל, אפל הציגה גם את הדור הבא של מערכת CarPlay או ליתר דיוק, היא הציגה עבור חברות הרכב את אפשרויות העיצוב והאינטגרציה החדשות שהמערכת תספק למעצבי הממשקים של חברות הרכב. 

 

בשנת 2022 אפל הציגה את החזון שלה לדור הבא של קאר-פליי ואם בדור הנוכחי זו רק שכבה אחת הפועלת על מערכת המולטימדיה המותקנת ברכב ובמרבית המקרים פעולתה מנותקת מהרכב (למעט אולי אצל ב.מ.וו שביצעה אינטגרציה מעמיקה יותר למערכת) בדור הבא של המערכת, לפי השאיפה של אפל, היא תהיה חלק בלתי נפרד מכל מערכות הרכב ולמעשה תוכל להחליף באופן מלא את כל הממשקים המוצגים בכל המסכים של הרכב וברכב מודרני, יש לא מעט כאלו. 

 

אפל קארפליי דור הבא
התאמה לכל תצורות המסכים.

אפל ידועה כחברה שאוהבת לשלוט באופן מלא במראה והאסתטיקה של כל המוצרים שלה וכך גם יצרני הרכב, לכן בדור החדש של CarPlay אפל ויתרה במידה מסוימת על השליטה המלאה ומאפשרת למעצבי הממשקים של יצרני הרכב שליטה מלאה יותר על המראה והעיצוב של הממשקים השונים, עדיין תחת סט כלים אותו אפל קבעה לטובת מראה הרמוני ואחיד (שהוא טוב עבור המשתמש), אך עם הרבה יותר גמישות למעצבים. 

 

אפל קארפליי דור הבא
מגוון רחב של עיצובים.

אם בדור הנוכחי של CarPlay אפל לא ממש תלויה ברצון הטוב של יצרני הרכב, בדור הבא מדובר כבר בשיתוף פעולה מלא ולכן אפל השקיעה בפלטפורמת עיצוב ופיתוח שלמה שתוכל לשמש את יצרני הרכב ובעיקר תגרה אותם לרצות להשתמש במערכת. זה המקום להזכיר שעבור יצרני הרכב המולטימדיה היא מקור אפשרי להכנסה נוספת באמצעות חנות אפליקציות שתאפשר מגוון שדרוגים שונים, בין אם פתיחה של אבזור חדש, שירותי מידע והזרמת מדיה ועוד, לכן החברות לא ממהרות להעביר את השליטה ליצרן אחר. 

 

עבור יצרני הרכב זה סוג של כאב ראש שכן הם צריכים לעצב ממשק אחד למשתמשי אנדרואיד - גם גוגל עובדת על משהו דומה, אחר למשתמשי אפל ועוד אחד מקורי משלה. ניתן לומר שהכל בסוף יהיה תלוי בצרכן (וגם ברגולטור) אם זה יגלה שהוא מוכן לוותר על ממשקים מקוריים של היצרן ולהסתמך על המכשיר הסלולרי שלו כמערכת המולטימדיה של הרכב, אז אין ספק כי יצרני הרכב ישמחו לאמץ את הפלטפורמה הזו. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.