הונדה ג'אז החדשה, וולוו XC90, טויוטה אוונסיס החדשה ופולקסווגן טוראן החדש הם בין הדגמים הבטוחים ביותר שנבחנו ע"י Euro NCAP בשנת 2015.
ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP המבצע מבחני ריסוק ובטיחות למכוניות המשווקות באירופה, מפרסם את רשימת המכוניות הבטוחות ביותר – לפי סגמנט – אותן בחן הארגון במהלך 2015. בשנת 2015 הארגון הוסיף לציון הכללי גם מבחן ריסוק בהתנגשות חזיתית מלאה בנוסף לריסוק בהסטה של 40% וכן ניקוד על מערכות בטיחות מתקדמות, בלימה אוטונומית במיוחד.
בתואר הכללי ובתואר רכב הפנאי הגדול והבטוח ביותר זכה וולוו XC90 החדש. בארגון מציינים את הציון הגבוה ביותר השנה של 97% בהגנה על נוסעים בוגרים במושבים הקדמיים וכן ציון של 100% בעזרי בטיחות המוצעים כסטנדרט בדגם, כגון בלימה אוטו' לעיר ומחוץ לעיר, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה ועוד. זאת לפני שמכניסים למשוואה אבזור בטיחות נוסף המוצע בחלקו כסטנדרט או כאופציה - בהתאם לרמת הגימור - וכולל, מערכת זיהוי רוכבי אופניים המשולבת במערכת הבלימה האוטו' (בנוסף לזיהוי רכבים והולכי רגל), בקרת שיוט אדפטיבית המסוגלת להביא את הרכב לעצירה מלאה ולהמשך נסיעה, בוסטרים אינטגרליים או מושבי בטיחות לרכב ועוד. וולוו הבטיחה שעד 2020 אף אחד לא ימות או יפצע קשה ברכבים שלה או כתוצאה מהרכבים שלה ונראה כי היא בהחלט בדרך לעמוד ביעד המאתגר והחשוב הזה.
בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים זכה מרצדס GLC (המחליף של ה-GLK) ובסגמנט המשפחתיות הגדולות הארגון בחר בשתי מכוניות: יגואר XE החדשה, שזכתה בין היתר בשל העובדה שהיא מוצעת עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט (בלימה אוטו', בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, בקרת סטייה מנתיב ועוד). במקביל ליגואר הארגון בחר בטויוטה אוונסיס החדשה, הארגון מציין שאמנם מערכות בטיחות מתקדמות לא מוצעות כסטנדרט, אך תוספת המחיר עליהן נמוכה יחסית.
לטבלת הציונים המלאה של כל מבחני הריסוק לשנת 2015 של ארגון Euro NCAP.
בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות הארגון בחר באינפיניטי Q30, הקומפקטית פרימיום החדשה של אינפיניטי המתחרה ב-A3 של ותשווק בהמשך השנה בישראל, שלפי הארגון הציגה ביצועים מוצקים בכל סעיפי המבחן. הארגון מציין לטובה את הציון הגבוה שהדגם זכה בהגנה על הולכי רגל (91%) שהיה מהגבוהים ביותר השנה.
בסגמנט הסופרמיני/מכוניות קטנות, הארגון מציין שני דגמים: הונדה ג'אז החדשה וסוזוקי ויטרה שהיו בתחרות צמודה על התואר, אך הארגון בחר לבסוף בג'אז כטובה ביותר בסגמנט בשל העבודה שביותר גרסאות של הדגם מוצעות מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט (בישראל כל דגמי הג'אז מצוידים במערכת בלימה אוטו' למשל וברמת הגימור קומפורט מוצעות שלל מערכות נוספות – דבר שכלל לא מוצע בויטרה בישראל).
פורד גלאקסי החדש נבחר בסגמנט המיניוואן בגודל מלא, צמוד אליו היה האספאס החדש והיקר של רנו, ופולקסווגן טוראן החדש זכה בסגמנט המיניוואנים הקומפקטיים. שני דגמים אלו עדיין לא הגיעו לישראל.
אף רודסטר לא זכתה השנה בציון של חמישה כוכבים, למעשה רובן הציגו ציונים נמוכים ו-ב.מ.וו Z4 אף השיגה ציון מביך של 3 כוכבים בלבד, אך מאזדה MX-5 הייתה זו שהציגה השנה את הביצועים הטובים ביותר במבחני הריסוק כולל את הציון הגבוה ביותר בהגנה על הולכי רגל של 93%. אחת הסיבות לכישלון של דגמים אלו הוא העדרן של מערכות בטיחות מתקדמות שלא מוצעות אפילו כאופציה.