מרצדס מעניקה למיניוואן הקומפקטי שלה, ה- B קלאס, רענון קל לעיצוב החיצוני, שדרוג האבזור ועדכון קל לרשימת המנועים.
לאחר 350,000 יחידות שנמכרו מהדגם מאז שהוצג בדורו השני ב-2011, מרצדס חושפת עתה את ה-B קלאס החדש לשנת 2015 לאחר שהעניקה לדגם מתיחת פנים קלה.
המיניוואן הקומפקטי של מרצדס, המתחרה בסדרה 2 אקטיב טורר של ב.מ.וו, היה הדגם הראשון להציג את שפת העיצוב העדכנית של מרצדס וככזה, מתיחת הפנים החיצונית לדגם כמעט ואינה מורגשת. למעט עדכון קל לפגוש הקדמי והאחורי לטובת מראה "צעיר" יותר, יחד עם תוספת של תאורת LED אחורית ואופציה לתאורת LED ראשית, אין כל שינוי נוסף בעיצוב של הדגם.
בתא הנוסעים אין כל שינוי בעיצוב, אך כן יש שינוי באפשרויות הגימור. בכדי לפנות לקהל כמה שיותר רחב, ה-B קלאס תוצע בשלושה סגנונות עיצוב" Style, Urban ו- AMG Line. כל סגנון כולל פרטי עיצוב ייחודיים – חיצוניים ופנימיים - המעניקים לדגם מראה/אווירה שונה בהתאם לסגנון שנבחר. בנוסף לכך, תאורת האווירה בתא הנוסעים כוללת כעת לא פחות מ-12 צבעים שונים לבחירה.
מרצדס שדרגה את מערכת המולטימדיה והמידע למערכת מסוג "Mercedes connect me”, מבין אפשרויות המערכת ניתן למצוא קריאה לכוחות חירום בזמן תאונה או חיבור למכשיר הסלולרי המאפשר למשל צפות מהבית במצב מיכל הדלק, להפעיל מרחוק את המיזוג ועוד.
היצע המנועים בדגם לא השתנה כמעט וכולו מבוסס על מנועי ארבעה צילינדרים, כולם משודכים לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים 7G-DCT ומערכת עצור/סע. היצע מנועי הבנזין כולל מנוע 1.6 טורבו בדגמי B180 ו-B220 בהספקים של 122 כ"ס/200 נ"מ ו-156 כ"ס/250 נ"מ בהתאמה ומנוע 2.0 טורבו בדגמי B220 4MATIC ו-B250 בהספקים של 184 כ"ס/300 נ"מ ו-211 כ"ס/350 נ"מ בהתאמה. צריכת הדלק עם מנועי הבנזין עומדת על בין 5.4 ל-6.6 ליטר/100 ק"מ ונתון ההאצה 0-100 קמ"ש על בין 9.2 שניות בדגם B180 ל-6.7 שניות בדגם B250.
היצע מנועי הדיזל מתחיל ממנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל, שמקורו ברנו, בדגמי B160CDI ו-B180CDI בהספקים של 90 כ"ס/240 נ"מ ו-109 כ"ס/260 נ"מ בהתאמה. גרסאות הדיזל הבכירות B200CDI ו-B220CDI מצוידות במנוע 2.1 ליטר טורבו דיזל בהספקים של 136 כ"ס/300 נ"מ ו-177 כ"ס/350 נ"מ. צריכת הדלק במנועי הדיזל עומדת על בין 3.6 ל-5.0 ליטר/100 ק"מ.
מרצדס מציעה את ה-B קלאס עם שתי גרסאות הנעה אלטרנטיבית. דגם B200 NGD עם אופציה להנעה בגז, דגם זה מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו עם 156 כ"ס ו-270 נ"מ. ה-B קלאס מוצעת גם בגרסה חשמלית (שהוצגה עוד ב-2012), גרסה זו כוללת מנוע חשמלי בהספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 340 נ"מ, מספיק ל-7.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית, מוגבלת אלקטרונית, של 160 קמ"ש. סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 28kWh מספיקה לטווח נסיעה ראלי של 137 ק"מ לפני שהיא דורשת חיבור לשקע החשמל. טעינה משקע 240V תדרוש המתנה של 3.5 שעות עד לטעינה מלאה, המתנה של שעתיים תאפשר טווח נסיעה של כ-96 ק"מ.
ה-B קלאס החדשה, אשר תוצג בחודש הבא בתערוכת פריז, תנחת באולמות התצוגה באירופה בסוף חודש נובמבר ואצלנו בתחילת 2015.