מיני החדשה בדורה שלישי מקבלת פלטפורמה חדשה, מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו, עיצוב עדכני והמון טכנולוגיה חדשה.
ב.מ.וו חושפת היום (יום ב') לראשונה את הדור השלישי של 'מיני החדשה' עם עיצוב חדש, פלטפורמת הנעה קדמית חדשה וגידול במידות, מגוון טכנולוגיות חדשות ומנועים חדשים כולל מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים החדש של ב.מ.וו.
כמכונית רטרו, המיני 2014 החדשה לא יכולה להרשות לעצמה להשתנות משמעותית מהמקור ובטח שלא מהעיצוב המוצלח של הדור הראשון (2001) שעוצב ע”י פראנק סטפנסון, אך כמו אלוהים, השינוי נמצא בפרטים הקטנים. מעבר לכך שהמיני החדשה גדולה יותר וגם נראית כזו, עיקר השינוי נמצא בחזית החדשה הנושאת גריל אובלי גדול ממדים עם מסגרת הכרום האופיינית ופגוש קדמי חדש, אלמנטים המבדילים בברור את המיני החדשה משני הדורות הקודמים של הדגם. מאחור יקלו על הזיהוי פנסים גדולי ממדים, מבוססי LED עם מסגרת כרום בולטת.
כאמור, המיני החדשה צמחה במידותיה ומציגה מידות של 3,821 מ"מ אורך, 1,727 מ"מ רוחב, 1,414 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,495 מ"מ. לעומת הדור השני המוחלף, המיני החדשה ארוכה ב-98 מ"מ, רחבה ב-44 מ"מ, גובהה ב-7 מ"מ ובעלת בסיס גלגלים ארוך יותר ב-42 מ"מ. המיני החדשה לא תהיה מרווחת יותר רק לנוסעים, גם תא המטען צמח ב-30 ליטר לכדי 211 ליטר.
2014 מיני קופה החדשה – מנועים ביצועים וצריכת דלק:
המיני החדשה זוכה במגוון מנועים חדשים או מעודכנים, כולם עם מגדש טורבו, מערכת עצור/סע, עומדים בתקן אירו 6 ומאפשרים למיני החדשה להיות חסכונית יותר בכ-27% מהדגם היוצא. המנועים החדשים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטו' חדשה. מנוע ה-1.6 ליטר 122 כ"ס של המיני קופר (מנוע של ב.מ.וו ופיג'ו) מוחלף בדגם החדש במנוע ה-1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו החדש של ב.מ.וו בהספק מרבי של 136 כ"ס. דגם הקופר S מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו מעודכן בהספק מרבי של 192 כ"ס במקום 184 כ"ס עם המנוע הקודם. מיני עדיין לא הציגה את יחידת ההנעה שתשרת את המיני ONE הבסיסית, סביר להניח שמדובר בגרסה מוחלשת של מנוע ה-1.5 ליטר טורבו של הקופר.
דגם | קופר | קופר S | קופר D |
מנוע | 1.5 טורבו | 2.0 טורבו | 1.5 דיזל |
תיבת הילוכים | 6M/6A | 6M/6A | 6M/6A |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 4500-6000/136 | 4700-6200/192 | 4000/116 |
מומנט/סל"ד | 22.4/1250-4000 | 28.5/1250-4000 | 27.5/1750 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 210/204 | 235/233 | 205/204 |
0-100 קמ"ש (ש') | 7.9/7.8 | 6.8/6.7 | 9.2/9.2 |
צריכת דלק ק"מ/ליטר | 22.2/21.3 | 17.54/19.2 | 28.6/27.0 |
M - ידני, A אוטו'.
הפלטפורמה של המיני החדשה היא פלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה UKL1 של ב.מ.וו אשר תשרת גם את דגמי ההנעה הקדמית העתידיים של ב.מ.וו. הפלטפורמה תאפשר גם הנעה כפולה וכן הנעה חשמלית והיברידית שתוצע בעתיד עם הדור השלישי של המיני. מערך המתלים נושאר זהה עם מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מעודכן מאחור (מתלה בתצורת Z של ב.מ.וו). הפלטפורמה החדשה אפשרה ל-ב.מ.וו להפחית את משקל הדגם (1085 ק"ג בדגם הבסיס), לשפר את בידוד הרעשים ולהפחית את רעידות המרכב, זאת יחד עם שיפור בהתנהגות הכביש של הדגם, נקודת החוזק של 'מיני החדשה' מאז שהוצגה לראשונה.
בניגוד לעיצוב החיצוני, תא הנוסעים של המיני 2014 החדשה זכה לשינויים רבים. אמנם העיצוב מוכר ומזוהה מידי כמיני, אך אין מקום בו ב.מ.וו לא נגעה ושינתה את הדרוש שינוי – יותר פרקטיקה ופחות רטרו. השינוי המוחשי ביותר הוא בקונסולה המרכזית, כאשר שעון המהירות מפנה את מקומו ועובר אל מאחורי גלגל ההגה, החדש לכשעצמו, מה שמאפשר ל-ב.מ.וו להתקין מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע בגודל “8.8. מערכת בקרת האקלים חודשה לחלוטין – ברורה וקלה לתפעול. כפתורי החלונות החשמליים עוברים למקומם הטבעי על הדלתות במקום בקונסולה המרכזית. כאמור, פחות רטרו ויותר פרקטיקה ולטובה!.