פולקסווגן גולף החדשה (דור שביעי), יושבת על פלטפורמה חדשה לחלוטין יחד עם מנועים מוכרים אך משודרגים וחסכוניים מבעבר.
פולקסווגן, השיקה בתערוכת פריז את הגולף החדשה MK7 ששיווקה באירופה יחל בקרוב ולישראל יגיע הדגם במהלך הרבעון הראשון של 2013.
כמכונית השלישית הנמכרת ביותר בעולם, פולקסווגן ניגשה בחרדת קודש לקראת פיתוח הדגם ודאגה לשמור על העליונות היחסית שלו בכל הקשור לאיכות, נוחות, טכנולוגיה ויחידות הנעה חזקות וחסכוניות במיוחד.
בחרדת קודש ניגשו גם מעצבי החברה לעיצובה החדש של הגולף וכפי שניתן לראות, אין חדש תחת השמש. הגולף החדשה שומרת על כל סימני ההיכר של הדגם, כולל קורת C הרחבה מאחור והיא נראית יותר כמתיחת פנים מאשר דגם חדש לחלוטין. לפי פולקסווגן, כך הלקוחות שלהם רצים את זה - מוכר ובטוח, אך מעודכן, מודרני וטכנולוגי.
פולקסווגן גולף החדשה, זוכה בדורה השביעי לפלטפורמה חדשה לחלוטין: MQB-הפלטפורמה המודולרית של פולקסווגן אשר תשמש דגמים רבים של הקבוצה כולל את סיאט לאון החדשה, אודי A3 החדשה וגם את סקודה אוקטביה החדשה. כמו במקרה של סיאט לאון החדשה, הדגמים עם הספק הנמוך מ-150 כ"ס יצוידו במתלה אחורי מסוג מוט פיתול ומעל הספק זה במתלה אחורי רב חיבורי.
פולקסווגן גולף החדשה גדולה יותר מהדגם הנוכחי, אך קלה ממנוע בממוצע בכ-100 ק"ג. לגולף MK7 מידות של: 4,255 מ"מ אורך, 1790 מ"מ רוחב, 1,452 מ"מ גובה ובסיס גלגלים שהתארך במיוחד ועומד על 2,637 מ"מ. נפח תא המטען גדל ועומד בדגם החדש על בין 380 ליטר ל-1,270 ליטר עם קיפול המושבים.
פולקסווגן גולף החדשה – מנועים ביצועים וצריכת דלק:
עם תחילת השיווק, הגולף החדשה תוצע עם6 מנועים: 4 מנועי בנזין בהספקים של 85-140 כ"ס ושני מנועי דיזל בהספקים של 105-150 כ"ס. בהמשך יתווסף להציע מנוע 1.8TSI עם 180 כ"ס וכמובן גרסת GTI חדשה בהספק 2.0TSI בהספק של 220-230 כ"ס. כל המנועים, למרות הנתונים הדומים לדגם היוצא, חדשים לחלוטין (סדרת EA211 במקום EA111) ומציעים שיפור צבריכת הדלק ומשודכים למערכת עצור/סע ובלימה רגנרטיבית כסטנדרט (BlueMotion Tech).
מנועי הבנזין:
גולף 1.2TSI גרסת 85: מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק של 85 כ"ס בין 4,800-5,300 סל"ד ומומנט מרבי של 16.3 קג"מ בין 1,400-3,500 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית בלבד ומספק ביצועים של 11.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 179 קמ"ש. צריכת הדלק: 20.4 ק"מ לליטר.
גולף 1.2TSI גרסת 105: מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק של 105 כ"ס בין 4,500-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 17.8 קג"מ בין 1,400-3,500 סל"ד (1,400-4,000 באוטו'). מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית או DSG-7 ומספק ביצועים של10.2 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו': 10.2 ש') ומהירות מרבית של 192 קמ"ש. צריכת הדלק: 20.4 ק"מ לליטר בדגם הידני ו-20.8 ק"מ לליטר בדגם האוטו'.
גולף 1.4TSI: מנוע 1.4 ליטר טורבו בהספק של 122 כ"ס בין 5,000-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ בין 1,400-4,000 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית או DSG-7 ומספק ביצועים של9.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 203 קמ"ש. צריכת הדלק: 19.2 ק"מ לליטר בדגם הידני או 20.0 ק"מ לליטר בדגם האוטו'.
גולף 1.4TSI: מנוע 1.4 ליטר טורבו (חדש לחלוטין) בהספק של 140 כ"ס בין 4,500-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,500-3,500 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית או DSG-7 ומספק ביצועים של8.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 212 קמ"ש. צריכת הדלק: 19.2 ק"מ לליטר או 20.0 ק"מ לליטר בדגם האוטו'.
גולף 1.4TSI ACT: מנוע 1.4 ליטר טורבו (חדש לחלוטין) בהספק של 140 כ"ס בין 4,500-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,500-3,500 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית או DSG-7 ומספק ביצועים של8.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 212 קמ"ש. צריכת הדלק: 21.3 ק"מ לליטר בדגם הידני והאוטו'.
מנועי הדיזל:
גולף 1.6TDI: מנוע טורבו דיזל בהספק של 105 כ"ס בין 3.000 - 4.000 ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1500 - 2750 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבת 5 הילוכים ידנית או DSG-7 ומספק ביצועים של 10.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 192 קמ"ש. צריכת דלק: 26.3 ק"מ לליטר בדגם הידני ו-25.6 ק"מ לליטר בדגם האוטו'. דגם זה מוצע גם עם הנעה כפולה 4MOTION.
גולף 2.0TDI: מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר בהספק של 150 כ"ס בין 3.500 - 4.000 סל"ד ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ בין 1750 - 3000 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבת 6 הילוכים ידנית או DSG-6 ומספק ביצועים של 8.6 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. צריכת דלק: 21.3 ק"מ לליטר בדגם הידני ו-22.7 ק"מ לליטר בדגם האוטו'. הדגם הידני מוצע כסטנדרט עם הנעה כפולה 4MOTION.
פולקסווגן גולף – בטיחות ואבזור:
כל הדגמים יצוידו במסך מגע מרכזי ובהתאם לרמת האבזור המסך יגדל מ-”5 ל-”5.8 ועד למסך בגודל של "8. כל הדגמים מוצעים עם 7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים, מערכת סיוע לזינוק בעליה ועוד.
הגולף החדשה תוצע עם לא מעט מערכות בטיחות/נוחות מתקדמות כולל מערכת חניה אוטו' (במקביל ובניצב), מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת מ-0-160 קמ"ש ומאפשרת לנהג לנהוג בפקקים ללא צורך בצליחה על דוושת הבלמים או הגז.
מערכות נוספות שניתן למוצע הן תאורה אדפטיבית (בדגמי הקסנון) - מחליפה בין תאורת מעבר לדרך באופן אוטו', מערכת התראה על נקודות מתות, תאורת אווירה נשלטת בתא הנוסעים ועוד ועוד.